Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leposyke 44

Vierailija
20.03.2021 |

Kannattaakohan olla huolissaan, kun aktiivisuusranneke on mitannut yleiseksi leposykkeekseni 44? Olen tarkistanut ihan itse laskemalla, että syke huitelee tuollaisia lukuja, eli kello kyllä laskee suht oikein. Öisin syke tipahtaa aina 38 maille, mutta lenkeillä kyllä nousee tasaisesti yli sataan. En ole erityisen liikunnallinen, mutta syömishäiriötaustaa löytyy.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia, eikä edes harvinaista.

Vierailija
2/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä syömishäiriö? Minulla on lepopulssi joskus 36, ihan normaali ja terve olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä matala leposyke liittyyy sydämen hyvään kuntoon. Sydän on niin vahva, että sen ei tarvitse pumpata levossa tiheämmin, koska se saa yhdellä sykäyksellä tarpeeksi verta liikkeelle. Esimerkiksi Lasse Virenin leposyke oli aktiiviurheiluaikana noin 30.

Toki on jotain harvinaisia tilanteita, joissa matala leposyke on oire jostain muusta. Jos syömishäiriösi oli aikoinaan niin vakava, että se on saattanut vaurioittaa sydäntäsi, kävisin varmuuden vuoksi lääkärin vastaanotolla.

Vierailija
4/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on leposyke ap:n ilmoittamaa luokkaa. 

Vierailija
5/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä syömishäiriö? Minulla on lepopulssi joskus 36, ihan normaali ja terve olen.

Anoreksiaa ja bulimiaa, toinen toisensa jälkeen yhteensä noin 13 vuoden ajan. Painoindeksi alhaisimmillaan 10.5, jos oikein muistan. Sydänfilmit on aiemmin olleet ihan normaalit.

Mutta hyvä kuulla, että ootte sitä mieltä, että ei kannata huolestua. Onko teillä sitten antaa vinkkiä, missä tilanteessa kannattaisi huolestua?

ap