Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Testauspäivästä kommenttia!!!

11.08.2006 |

Heissan kaikille!

Onnea teille plussanneille :o)!

Itse olen vielä aika noviisi näissä hommissa ja siksi kaipaisin konkareilta vähän kommenttia tulevaan testauspäivääni.

Minulla on siis kolmas clomikierto menossa. Söin clomeja 1tabl kp3-7 ja sitten pistin menogonia kp 9 ja 11. Pregnylin pistin kp12. Lääkäri sanoi, että munis niin hyvän kokoinen, että irtoaa varmasti jo kp13. Eli kp 14 olisi sitten pp1 -eikö vaan?

Jos näin menee niin mietin vaan sitä, että mulle annettiin testaupäiväksi vasta pp17. Onko normaalia, että niin myöhään vasta? Kun tuntuu, että monilla se on jo pp14...? Vai onko noissa käyttämissäni lääkkeissä jotain sellaista, että testiä ei kannata aiemmin tehdä? Sen tiedän, että pregnyl näkyy elimistössä about 10vrk.

Kiitos jos vähän kerrotte omista testauspäivistänne ja kommentoitte mun saamaa päivää. Niin, olen hoidossa TAYS:n lapsettomuus- ja hormonipolilla. Taustalla yksi km vuodelta 2002 ja sen jälkeen ei niin mitään :o/.

Kiitollisena Villi-iina

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi_iina:

Eli kp 14 olisi sitten pp1 -eikö vaan?

Jos näin menee niin mietin vaan sitä, että mulle annettiin testaupäiväksi vasta pp17. Onko normaalia, että niin myöhään vasta?

ihan oikein olet ymmärtänyt, ovulaatiota seuraava päivä on pp1.

TAYSissa annetaan usein testauspäiväksi tosi myöhäinen ajankohta, koska plussa ei välttämättä näy vielä pp 14. Minä testasin kuitenkin kaikkia ohjeita vastoin plussan pp12. Kahdesti olen saanut plussan pp14 jälkeen, ekalla kertaa oli kohdunulkoinen, toisella kertaa alkuraskauden keskenmeno, mutta molempia plussia edelsi vuotoa.

Jos hermot kestää, aina on varmempaa testata vasta myöhemmin, etenkin jos vuotoa ei ole. Minä vaan olen sellainen hätähousu...

Toivotaan, että hoito tehoaa!

-Osse ja Santeri rv 27+2

Vierailija
2/13 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testasin acon 10llä pp9 selkeän plussan ja myös pp 10. Oireitakin oli ja koska kyseessä oli pas (ja 3pvän vanha alkio) niin siksi uskaltauduin testaamaan noinkin aikaisin (tai no oli vähän " pakko" kun illalla oli kosteat pippalot tiedossa---joista tulikin sitten kuivat...)

Mutta mutta! Kaverini joka söi clomeja ja tikutti oviksen ok testasi myös acon10.llä pp14 negan ja oli varma että se oli nyt sit nega...noooh...eipäs ollutkaan. Menkkoja kun ei sitten vaan kuulunut ja kas kummaa 2-3pvää oletetuista kuukautisista (pp17-18) prouva täräytti selkeän plussan tikkuun...

...että ei aina kannata testata liian aikaisin (varsinkaan jos syö clomeja ja ovispäivä ei olekkaan niin varma) Myös joillain voi tuo kiinnittyminen tapahtua erittäin myöhään ja siksi ei se plussa ihan heti sieltä tulekkaan.

tsemppiä hoitoihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clomit ja menogon ei vaikuta plussatestiin (niisä ei hcgtä) Pregnyl (5000iui) näkyy sen 10pvää. Jos on tupla-annos pregnyliä (10 000) niin sit se saattaa näkyä kauemmin.

Vierailija
4/13 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kirjavaa taitaa olla tuo testauskäytäntö. Meillä siis tuo pp17 on käsillä ensi viikon torstaina, vajaa viikko enää kärvisteltävää.

Pregnyliä pistin tosiaan sen pienemmän määrän, joten se ei ainakaan sitten enää näy missään. Mulla on tavallisesti todella kivuliaat menkat -ainkin pari ekaa päivää. Toivon siis, että kivut pysyy pois, se olisi jo hyvä merkki.

Miten teilä on kierrot käyttäytyneet näiden hoitojen aikana? Mulla on ilman hormoneja kierto todella epäsäännöllinen, mutta nyt keväällä oli kaksi luomukiertoa peräjälkeen 28vrk mittaisia. Clomeilla ollut 27vrk.

Kiitos ja lisää kommentteja otetaan vastaan. Varsinkin jos joku on testannut tällaisen myöhäisemmän mukaan :o) Sillä jos mitään kipuja ei tunnut tiistain tienoilla voi olla että on aika vaikeaa pinnistellä torstaille asti...

T: Iina *ja lippu korkella vaikka väkisin!*

Vierailija
5/13 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Eilen ja tänään on sitten ollut todella kovaa ajoittaista menkkakipua alavatsassa ja alaselässä. Välillä tosi kovaa ja välillä helpottaa. Alavatsaa myös vihloo ja viiltelee... Menkkojen alkamispäivä olisi siis huomenna ja tänään on pariin otteeseen tullut pyyhkiessä todella niukkaa ruskeaa vuotoa. Aivan kuin vain värjäytynyttä valkovuotoa... (anteeksi tämä ällö-osuus!)

Onkohan tässä nyt tarpeen nakata jo pyyhe kehään? Voiko menkkakipuja (kovia!) olla ja silti raskaus olisi alkanut? Entä tuo tuhru/ruskea vuoto- onko se lopun alkua?

Kommentoikaa oi te tietäväiset.

Iina *siipi maassa*

Vierailija
6/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussaan. Mulla ainakin menkkakivut ilman runsasta vuotoa oli hyvä merkki, normaalisti kun kivut alkaa yhtäaikaa runsaan vuodon kanssa. Ruskea tuhru alkuraskaudessa lienee melkein yhtä yleistä kuin raskaus ilman mitään vuotoja?

Joten ei vielä kannata heittää pyyhettä kehiin, mutta vielä ei tietty voi varmasti sanoa mitään suuntaan tai toiseen :) Tänäänhän sä olet jo vähän viisaampi! Pidän peukkuja...

Vierailija
7/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut ovat jatkuneet ajoittaisina mutta vuoto EI ole alkanut. Tänään siis pp14 (tai ehkä jopa pp15, riippuu nyt siitä, kuinka nopeasti se munasolu pregnylillä irtosi...). Yön aikana ei tullut tuhruakaan mutta äsken tuli taas pyyhkiessä aivan aavistuksen rusehtavaksi värjäytynyttä valkovuotoa.

On tääkin! Rinnat ovat kipeät. Ja yksi mikä mietityttää on se, että olen välillä aivan jäässä, siis tärisen kylmästä ja välillä kirjaimellisesti uin hiessä... Yölläkin tätä oli kahdesti.

Voi sentään. Pakko kai vaan odottaa... Torstaina siis testipäivä -jos sinne asti päästään.

Sen verran olen tässä fiilistellyt, että JOS tämä olisi sitä, laskettuaika olisi mun miehen syntymäpäivänä :D!!! Heh, no saahan sitä haaveilla, eikö?

Kiitos tsempistä ja peukkua saa tosiaan pitää pystyssä. Jospa se auttaisi...

iina *ei aivan niin siipi maassa*

Vierailija
8/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt niin, että IVF:ssä ja PAS:ssa testausajankohta on tuo pp14, koska siinä pp1 siirretään jo hedelmöitynyt alkio kohtuun. Jos inssissä/ clomiavusteisessa luomuilussa pp1 on ovulaatio, kestää hedelmöityminen ja alkion kulkeutuminen kohtuun jopa 2-3 pv.

Itse plussasin ensimmäisestä inssistä joskus pp16 (aiemmin negaa) ja IVF:ssä jo pp9. (Tuo inssiplussa ei valitettavasti kestänyt, mutta plussa silti...)

Onnea plussailuun !

Anno

Vierailija
9/13 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä alkaa mennä jännitysnäytelmän puolelle. Menkkakivut ovat laantuneet kokonaan eikä tuhrua ole tullut lainkaan. Valkovuotoa lorisee solkenaan.

NO, minähän en malttanut odottaa testin kanssa huomiseen vaan testasin äsken 2,5h rakossa olleesta pissasta ja testissä on nyt -noin 5min testaamisesta- haalean haalea viiva. Viiva on punertava ja sen näkee kyllä puolen metrin päästä. Mutta kovin haalea se on...

Apua apua apua! Onko kysessä jokin kemiallinen juttu vai voiko tämä OIKEASTI olla totta??? Pitäisikö viivan tummeta tuosta...?

Hui sentään. Päätä särkee niin vietävästi ja se oli yksi syy miksi päätin testata. Mulla on näet migreeniin tosi vahvoja täsmätabuja, joita ei tietenkään saa käyttää raskaana ollessa. Ehkä en nyt uskalla sitä tabua sitten ottaa...

Ihmettelee Iina

Vierailija
10/13 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussa on plussa on plussa on plussa! :) Viiva voi tummeta tai olla tummenematta, riippuu testistä. Joka tapauksessa siihen ei viivaa ilmesty, jos hcg:tä ei ole, joten onnitteluni!

Yhtenä hymynä,

Osse

Vierailija
11/13 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun testitikku on kuivunut, viiva näkyy melko selkeästi. Kaipa se siis on uskottava, että raskaana ollaan. Ihan uskomaton juttu!

Alkaa tämä päänsärky tuntua pikkujutulta, sen verran pyörii nyt päässä muutenkin.

Moni asiahan voi vielä mennä mönkään, mutta ainakin olen nyt saanut clomien, menogonin ja pregnylin avustuksella aikaan PLUSSAN! Siis hedelmöittymisen ja kiinnittymisen. Voi pojat, sekin on jo jotain se!

Nyt painun sohvalle tämän pääkipuni kanssa ja koetan saada levättyä -jos se auttaisi.

Kiitos teille ihanat ihmiset kun olen saanut purkaa sydäntäni ja kysellä tyhmiäkin. Sain lääkäriltä ohjeeksi testata huomenna aamulla uudelleen ja jos viiva tummenee, on kaikki ok. kahden viikon päästä on kuulemma ultra sitten.

Hui!!

Onnellinen ja hämmentynyt iina

Vierailija
12/13 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten osborne jo sanoi - plussa on plussa! Ihanaa saada kuulla tuollaisen piinailun jälkeen positiivinen tulos! Taidat olla eka, jonka plussaan törmään omani jälkeen (en tosin ole kovin ahkerasti palstaillut). Ihana kuulla!

Mulla on kanssa ollut kylmää-kuumaa, mut ilmeisesti vähän pienemmässä mittakaavassa. Rintoja on kyllä sit aristanut (lievästi sanottuna) ovulaatiopäivästä lähtien. Eikä kyllä ainakaan ole helpotusta tähän ongelmaan vihjailtu.. Vuotoja ei ole ollut kuin satunniasesti valkovuotoa. Pahoinvointi kolkuttelee aina välillä kuin härnätäkseen, että tulenkos kiusaamaan. Vielä ei ole pahasti vaivannut, toivottavasti pysyykin poissa - vaikka kaiken se kestää kaiken se kärsii! Unta riittäis vaikka 24h, syödä vois lähes koko ajan (tai välillä on yhdestä leivästä ihan ähkytäynnä) ja huimaus vaivaa. Huimaukseen on kyllä alhaisella verenpaineellakin osuutta asiaan. Että tässä sulle vähän vinkkejä, mitä vois olla edessä! Mulla nyt rv 7+3 meneillään ja tasan viikon päästä eka neuvola.

Mut tosi hieno plussauutinen sinulta!!! Toivotaan huurrrrjan pajon oonea matkaan ja tarrasukkia salamatkustajalle!!! Toivotaan että pääset tuonne huhtikuisiin jännäilemään (enää!) vajaan kahdeksan kuukauden odotusta!!!

Tarratuulia!!!

Net-ta

Vierailija
13/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä vähän pelottaa kun lääkärikin oli niin saletti, että tänään viiva on jo kirkuvan punainen... Mutta eipä ole, aivan samanlainen haalea vaan. Tuli kyllä nopeammin testissä näkyviin, jos se nyt mitään merkitsee.

Pelottaa siksikin, että rintojen arkuus on vallan poissa ja vatsaa juilii ikävästi. Liekö iloitsin liian aikaisin -kuitenkin.

Harmittaa. Silloin kun meillä oli se yksi ainut alkanut raskaus joka päättyi keskenmenoon, testasin kerrasta vahvan viivan. Tämä haaleiden viivojen määrä kyllä arveluttaa. Tiedän, että monilla on vain haaleita ja kaikki on vielä mahdollista, mutta en voi olla ajattelematta, että kaikki ei ole niinkuin pitäisi.

mietteliäs iina