Siis mikä tämä Tytti Yliviikari oikein kokee olevansa
Yli-Viikari höyläsi viraston luottokorttia VTV:n toimittamien tietojen mukaan vuosina 2018–2020 yhteensä 59 171 eurolla.
YLI-VIIKARI esimerkiksi maksatti viraston luottokortilla neljään otteeseen stailauspalvelujaan vuonna 2019.
10. tammikuuta 2019 Yli-Viikari osti Living Day Spasta 174 euroa maksaneen ”hiusmuotoiluvalmennuksen”.
Valmennus liittyi VTV:n mukaan pääjohtajan valokuvaukseen – tarkempaa selvitystä kuvauksesta ei annettu.
28.2.2019 Yli-Viikari hankki Sydämen Pohjasta Oy:ltä 185 euroa maksaneen palvelun, joka sisälsi värin ja muotoilun sekä kulmien muotoilun.
Stailauspalvelu liittyi VTV:n mukaan Haus Kehittämiskeskuksen videokuvaukseen
23.4.2019 Yli-Viikari osti Sydämen Pohjasta Oy:ltä 204 euron palvelun, johon sisältyi värin ja muotoilupalvelujen lisäksi ”extreme megamask”. Kuittiin ei kirjattu oston syytä. VTV:stä kerrotaan, että ostos liittyi viraston vuosikertomuksen kuvauksiin.
11.6.2019 Yli-Viikari hankki Sydämen Pohjasta Oy:ltä 212 euron palvelun, johon sisältyi värin ja muotoilun lisäksi ”tehohoito”. VTV:n mukaan ostos liittyi eduskunnassa toteutetun viraston esittelyvideon kuvauksiin.
Näin meidän verorahoja haaskataan ja kaikki menee sumeilematta läpi. Palkat on pilvissä mutta silti kaikki maksatetaan veronmaksajilla. Tämä on sairasta, törkeää, mielivaltaista... Sanat loppuu kesken kuvailemaan suuttumusta mitä tämä vallassa olevien naisten perseily nykyään aiheuttaa
Kommentit (7835)
Itse kiinnitin huomiota jutussa oleviin kuitteihin. Siinä oli yksi, josta ilahduin. 4 osallistujaa oli valinnut alkoholittoman glögin. Peukku heille.
Hitosti siitä on valokuvia netissä. Kuuluuko hektiseen viikko-ohjelmaan, että kerran viikossa on valokuvaus, jossakin Helsingin keskustassa, ulkoilmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Näin sotealan julkisella puolella työskentelevänä tavallisena talliaisena en ole päässyt edes vaatimattomiin pikkujouluihin viimeiseen 3 vuoteen, kun niitä ei ole säästösyistä järjestetty. Aina kun joku työntekijä lähtee tai eläköityy niin työntekijät omasta pussistaan pikkupalkastaan keräävät vaatimattoman kolehdin kollegan muistamiseksi. Useissa työpaikoissani työntekijät joutuvat itse kustantamaan jopa kahvin ja maidon. Itselläni ei ole ollut varaa käydä kampaajalla varmaan 10 vuoteen (tai toki olisi, mutta olen priorisoinut rahankäyttöni järkevämpään). Kaiken lisäksi joutuu asiakkaille koko ajan pahoittelemaan että määrärahat loppu, sori yhteiskunnan huono-osaisimmat, emme voi myöntää palveluita joihin teillä olisi lakisääteinen oikeus, koska valtiolta ei heru rahaa.
Onneksi voin nyt edes perustella ja kertoa asiakkaille syyn siihen: VTV on törsännyt teille kuuluvat veroroposet turhuuksiin.
Aivan samat fiilikset täällä myöskin sotealalla olevalta! Saa kovasti perustella jos tarvitsee jotakin uutta työvälinettä (esim 20e maksavaa) mitä tarvitsee asiakastyöhön, esittäessään hankintaa joka tulisi potilaskäyttöön ja hyödyksi omassa työssä. Ja koulutuksiin ei pääse, itse joutuu maksamaan mikäli haluaa ammattitaitoaan kehittää.
Onko nämä jotain osa-aikamalleja virastoissa nykyään vai miksi pitää niin kovasti stailata ja kammata?
Olen ollut lentoemäntä ja putiikissa myyjä ja ihan itse maksoin ja pidin olemuksesta huolta. Työnantaja edellytti huoliteltua olemusta eikä palkat päätä huimanneet. Verotukseen sai jotain sykkahousukuluja laittaa.
Biisejä:
Apulanta: Anna mulle piikkii
Fredi: Puhu hiljaa koronasta
Olavi Virta: Siks' oon mä tautinen
Vierailija kirjoitti:
Tytti näyttäisi olevan jo rikostutkinnassa. Hieno juttu
https://yle.fi/uutiset/3-11841089
Keskusrikospoliisi on aloittanut esitutkinnan Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) toiminnasta, vahvistaa KRP:n rikostarkastaja Tommi Reen. Asiasta kertoi ensin Iltalehti.(siirryt toiseen palveluun)
Reenin mukaan epäiltyjä on kaksi.
Su va itse vaiston ja poliittisen poliisin masinoima ajojahti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytti näyttäisi olevan jo rikostutkinnassa. Hieno juttu
https://yle.fi/uutiset/3-11841089
Keskusrikospoliisi on aloittanut esitutkinnan Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) toiminnasta, vahvistaa KRP:n rikostarkastaja Tommi Reen. Asiasta kertoi ensin Iltalehti.(siirryt toiseen palveluun)
Reenin mukaan epäiltyjä on kaksi.
Su va itse vaiston ja poliittisen poliisin masinoima ajojahti!
Toivottavasti Pöysti ei pääse pälkähästä.
Tämä on jo liian ironista. Kuulostaa ihan joltain Putouksen sketsihahmolta koko Yliviikari. Tanttamainen nainen käyttää tuhansia euroja verorahoja stailaamiseen, ja työtehtävänä on valtion rahojen virkamieskäytön valvonta.
Tämä Tytti oli iltapäivälehden verkkouutisen mukaan matkustanut ahkerasti v.2019 ulkomailla, peräti 55 000:lla eurolla. Mitä Suomen valtiontalouteen liittyviä tarkastuksia tai konsultointia voidaan ulkomaiden kohteissa suorittaa? Vastaan itse: ei niin yhtikäs mitään! Valta on vaarallista silloin kun sitä käytetään itsekkäästi ja väärin perustein, Nyt KRP:llä riittänee tutkittavaa.
pinkos pöysti lakia muuttaa .esim haaviston tapaus
Oli aika pysäyttävää luettavaa aamukahvipöydässä. Kunnes tajusin että tämähän on vain yksi pisara vallan valtameressä. Hyvä tietenkin että tämä nostettiin ylös sieltä.
Erityisesti pisti silmään korona vuoden vaikutukset menoihin. Miten monta turhaa lounasta ja illanviettoa, turhaa matkaa ja seminaaria on vedetty ennen koronaa.
Eikä varmasti ole kansainväliset tai muutkaan suhteet kärsineet siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo liian ironista. Kuulostaa ihan joltain Putouksen sketsihahmolta koko Yliviikari. Tanttamainen nainen käyttää tuhansia euroja verorahoja stailaamiseen, ja työtehtävänä on valtion rahojen virkamieskäytön valvonta.
Valvonta eli tuhlaaminen😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä hiustenmuotoiluvalmennus oli "osa Raili Hulkkosen kokonaisuutta". Ilmeisesri nämä meikkitaiteilijat tienaavat mukavasti, kun stailaavat kokonaisia halllinon aloja. Nimittäin jutun mukaan muillakin (johdossa?) on ollut oikeus käyttää stailauspalveluja.
Stailaus- ynnä muut ulkonäköön liittyvät kustannukset ovat olleet pieniä, mutta tällaiset kyllä pitää ehdottomasti maksaa itse. Tässä ilmenee mielenkiintoisella tavalla, kuinka tärkeätä ulkonäkö on työelämässä.
Kävin läpi tämän Ranskassa kouluttautuneen Yli-Viikarin kuvia, ja kyllä muutosta jonkin verran näkyy tyylissä. Mutta kuten sanottu, itse tuollaiset pitää maksaa.
Hän on lennellyt paljon, ja ottanut lentopisteet ohjeiden vastaisesti itselleen, joten niitä ei ole voinut hyödyntää seuraavien virkamatkojen maksamisessa.
Lisäksi ihmettelen, mitä "johtajatarinaa" on pitänyt mennä kertomaan Etelä-Afrikkaan asti (jos oikein muistan). Tämä tarinointikin on niin keisarin uudet vaatteet.
Viimeinen virke kiteyttää kaiken. "Keisarin uudet vaatteet". Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla maanantai viimeinen työpäivä Tytillä.
Tuskin on, vaikka pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole monta viikkoa kun käsittelyssä oli taksiajot, kun oli munkkeja (siis pullaa) ajelutettu taksilla pitkin kaupunkia. Taksi oli myös hakenut rouvan unohtuneen takin jostakin hotellin aulasta. Melkoista perseilyä tältä Viikarilta. Olisi oikein jos joutuisi maksamaan joka ikisen euron takaisin.
Vaan kun ei joudu. Nämä kun saavat tehdä tässä maassa ihan mitä tahansa joutumatta siitä ikinä vastuuseen. Oikeutta kun käydään todellisuudessa saunassa ystävysten kesken jossa vain nauretaan näille selvityksille sampanja-laseilla kippistellen.
Näin on. Pieni piiri pyörii. Ei korppi korpin silmää noki.
Ihan hirveä akka ja iso vitsi. Eikä taida tajuta edes hävetä vaan hakee uusia työpaikkoja suupielet vaahdossa, että pääsisi tuhlaamaan lisää!
Elävä sana Pasilassa esy.fi cityseurakunta Kerava. Virolaiset huijaa.
Vierailija kirjoitti:
Mainososio Tytin cv:stä:
"Tytti on intohimoinen julkistalouden tarkastuksen, julkisen päätöksenteon valvonnan ja riskienhallinnan ammattilainen. Hän pyrkii määrätietoisesti vahvistamaan hyvää hallintoa ja tuottamaan entistä käyttökelpoisempaa ja oikea-aikaisempaa tietoa julkistalouden tilivelvollisuudesta. Useissa kotimaisissa ja kansainvälisissä seminaareissa pitämissään puheissa Tytti on käsitellyt muun muassa digitalisaatiota, eettisiä kysymyksiä, demokratiaa, luottamusta ja julkistalouden tarkastuksen tulevaisuutta."
Kiinnitän huomion eettisiin kysymyksiin ja luottamukseen.
Tämä cv on viraston sivuilla. Lisäksi on saatavissa neljä lehdistökuvaa, joissa hän kieltämättä on hyvin meikattu. Kiitos varmaankin Raili Hulkkosen, jolta ostettu "kokonaisuus" mainittiin yhdessä kuitissa.
"... julkistalouden tarkastuksen, julkisen päätöksenteon valvonnan ja riskienhallinnan ammattilainen."
*tirsk*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli-Viikarin urakehitys VTV:ssä herättää ihmetystä - ylijohtajaksi ilman julkista hakua:
"Valtiontalouden tarkastusviraston pääjohtajana vuoden 2016 alussa aloittaneen Tytti Yli-Viikarin urakehitys herättää hämmästystä viraston sisällä.
Yli-Viikari nousi vuonna 2009 VTV:n esikuntapäälliköksi ilman julkista hakua. Neljä vuotta myöhemmin Yli-Viikari kohosi ylijohtajaksi - jälleen ilman avointa hakua."
Iltalehti 24.6.2017.
Kuka löytää henkilön joka on päättänyt Yli-Viikarin valitsemisesta virkaan? Henkilön puoluekanta myös kiinnostaa
Pöystin nimitys.
No mahtaa sulla olla huippupalkka jos siitä riittää veroeuroja muidenkin elättämiseen :D Katsos kun jo yhden peruskoululaisen kouluvuosi maksaa yli 8000€ veronmaksajille. Montako lasta sulla onkaan? Saat heille vielä maksuttoman neuvolan, edulliset lääkärikäynnit, lapsilisän ym muiden maksamista veroista. Ei taida työttömälle liietä sinun veroistasi senttiäkään vaan olet yhtä lailla saajana kuin työttömätkin.