Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni hermot Helsinkiin. Missä olisi hieman inhimillisempää ilmapiiriä?

Vierailija
19.03.2021 |

Olen totaalisen kyllästynyt tähän tärkeilevään, jännittyneseen ja kovaan ilmapiiriin. Lenkkipolullakin ihmiset kävelevät kuin sotilaita, ollaan olevinaan niin jotain.

En siedä enää ihmisten äänensävy enkä kylmiä naamoja. Jengiä suljetaan ulos joka paikasta, kiusataan, ilmapiiri on huono.

Itse olen iloinen ja leppoisa ihminen, en sopeudu tähän yhtään.

Onko muita kivoja kaupunkeja?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalihan se olis, mukava paikka ja turkukin on lähellä jos siellä välttämättä haluaa käydä

Vierailija
42/50 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pienempi paikka, sitä sisäänpäinlämpiävämpi. Kaikki tunnetaan vähintään viisi sukupolvea taaksepäin ja koko kylä tietää jos vaikka kotonasi pieraiset. Isoissa kaupungeissa saa olla ja elää rauhassa.

Helsingin lähiöistä löytyy paljon yhteisöllisyyttä. Ydinkeskustassa suurin osa liikkuu työn puolesta, business-vaatteissa ja -mielellä, siksi saattaa vaikuttaa töykeältä jos ei ole tyyliin tottunut. Mukavia ihmisiä nekin on.

Kannatan yo. reseptiä. Olen osunut isommissa ja pienemmissä kaupungeissa Suomessa, jopa ihan maalla ja sitten Helsingissä. Kuitenkin yllättäen Helsinki sopi minulle parhaiten. Vaikka minäkin allekirjoitan Helsingin kovan ilmapiirin keskustassa, niin silti kaupunki kokonaisuudessaan on moni-ilmeinen, suvaitsevainen (ei sillä, ite olen tosi tavis), mielenkiintoinen ja kaunis. Ja paljon muuta. Siellä saa olla rauhassa, kukaan ei kyylää eikä ketään kiinnosta. Tämä tosin vähän negatiivistakin joskus. Mutta ap voisi tosiaan asua esimerkiksi Vuosaaressa. Hyvät palvelut, yhteydet jokapuolelle ja monenlaista porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Joensuuta.

Vierailija
44/50 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla koko iän asuneena vastaan ettei ole olemassakaan mitään tietynlaisia "helsinkiläisiä". Että helsinkiläiset olisivat sitä tai tätä. Kyllä täältä todellakin löytyy ihan kaikenlaista tallaajaa. Kieltämättä olen kyllä itsekin harkinnut muuttoa pois, mutta pk-seudulla mielellään kuitenkin pysyn. Ehkäpä Espoo tulevaisuudessa.

Vierailija
45/50 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikaalisissa saa homokin kulkea vapaasti

Aika kesäkaupunki. Eihän siellä paljon mitään ole.

Vierailija
46/50 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Helsinkiä asut?

Täällä Vuosaaressa on hyvä ilmapiiri, juuri ne p*skantärkeät puuttuu ja saat olla oma itsesi. Lisäksi on nätti luonto ja meri.

Jos nyt kuitenkin vinkkiä kaipaat, niin suosittelen Mikkeliä. Mukavia ihmisiä siellä päin.

Juuri tällä viikolla kävin siellä Vuosaaressa (asun itse ihan toisaalla Helsingissä). Mietin, että onpa kyllä kieltämättä miellyttävän oloista seutua. Aurinkolahti ja Uutela varsinkin upeaa aluetta, kaunista ja rauhallista. Meri on ihana.

Vierailija
47/50 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Helsinkiä asut?

Täällä Vuosaaressa on hyvä ilmapiiri, juuri ne p*skantärkeät puuttuu ja saat olla oma itsesi. Lisäksi on nätti luonto ja meri.

Jos nyt kuitenkin vinkkiä kaipaat, niin suosittelen Mikkeliä. Mukavia ihmisiä siellä päin.

Juuri tällä viikolla kävin siellä Vuosaaressa (asun itse ihan toisaalla Helsingissä). Mietin, että onpa kyllä kieltämättä miellyttävän oloista seutua. Aurinkolahti ja Uutela varsinkin upeaa aluetta, kaunista ja rauhallista. Meri on ihana.

- ei ap

Vierailija
48/50 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle, tietenkin. Suomen vetovoimaisimpaan kaupunkiin.

Vierailija
49/50 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä sijainnilla on todellakin väliä! Alueita on monenlaisia. Ihmisiä myös. Itse en ole todennut pk-seudulla olevan yhtään sen töykeämpää porukkaa kuin missään muuallakaan, ennemminkin päinvastoin.

Mites ap nämä lähiseudut kuten Porvoo, Sipoo, Kerava, Nurmijärvi, Kirkkonummi, Inkoo, Kauniainen, Hyvinkää ja mitä niitä vielä on. En tiedä niistä sanoa sen enempää, mutta ainakin ne on pieniä paikkoja ja lähellä.

Pk-seudulla voisit myös kokeilla ihan vaikka Espoota. Espoo on tietysti Suomessa suuri kaupunki, mutta jollain tavalla se tuntuu väljemmältä, luontoa on paljon enemmän tai ainakin kuvittelen niin. Espoota ei rakenneta tukkoon vaan luontoa ja historiaa säästetään. Juuri helsinkiläisenä eräs päivä mietin, että jos Malmin kenttä olisi Espoossa niin ei muuten taatusti uhrattaisi rakentamiselle vaan säästettäisiin.

Toivottavasti näistä oli jotain apua. Tsemppiä jatkoon, toivottavasti mukava asuinalue löytyy!

Vierailija
50/50 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Joensuuta.

Ihan pilalla. Aikuisille ei ole mitään, ihmiset nököttää kotonaan.

Keskusta ja sen virkostyskeidas Ilosaari runnottu pskaksi ja kauppakeskuksella ja torilla hengaa tulokkaat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi