Meni hermot Helsinkiin. Missä olisi hieman inhimillisempää ilmapiiriä?
Olen totaalisen kyllästynyt tähän tärkeilevään, jännittyneseen ja kovaan ilmapiiriin. Lenkkipolullakin ihmiset kävelevät kuin sotilaita, ollaan olevinaan niin jotain.
En siedä enää ihmisten äänensävy enkä kylmiä naamoja. Jengiä suljetaan ulos joka paikasta, kiusataan, ilmapiiri on huono.
Itse olen iloinen ja leppoisa ihminen, en sopeudu tähän yhtään.
Onko muita kivoja kaupunkeja?
Kommentit (50)
Katso kuntavaaliehdokkaat eri kunnista ja mene sinne missä iloisimman näköisiä ehdokkaita.
Missä päin Helsinkiä asut?
Täällä Vuosaaressa on hyvä ilmapiiri, juuri ne p*skantärkeät puuttuu ja saat olla oma itsesi. Lisäksi on nätti luonto ja meri.
Jos nyt kuitenkin vinkkiä kaipaat, niin suosittelen Mikkeliä. Mukavia ihmisiä siellä päin.
Uusikaupunki! Paratiisi maan päällä.
En tunne paikkaa, mutta suosittelisin Honkajokea pohjoisessa Satakunnassa. Oli pari vuotta sitten Suomen perussuomalaisin kunta, joten ei voi olla missään tapauksessa yhtään hullumpi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Monella pikkupaikkakunnalla ihmiset hymyilee toisilleen ja puhuu tuntemattomille (joita ei tosin paljon ole, kun ollaan tunnettu lapsesta saakka).
Helsinkiläisetkin on tosiasiassa erittäin mukavia ja avuliaita ihmisiä, toisin kuin ap kuvittelee. Jos on itse iloinen ja leppoisa, niin Helsinki vastaa.
Siksi vähän ihmettelen aloitusta.
t. maalais-helsinkiläinen
Minäkin ihmettelen aloitusta jos puhutaan ihmisistä yleisellä tasolla.
Itselle voi tulla kyllä hiukan nihkeä olo jossain keskustan kulmilla-Punavuoressa, jossa kieltämättä näkee nokkavan oloista porukkaa etenkin nuoremmissa. Siis sellaista look at me-jengiä. Mutta jos nuorilla on peffaa mitä esitellä niin kyllä sitä esitellään Vantaan lähiöissä yhtä lailla. Namut todella lyödään tiskiin tavalla tai toisella.
Toisaalta suuri osa laahustaa arkisissa rytkyissään töihin ja takaisin paljon miettimättä muiden mielipiteistä. Jossain pienillä paikkakunnilla se kyylääminen on taatusti armottomampaa. Olen kyllä miettinyt samaa kuin aloittaja, hiljaisuutta ja epäkaupallisempaa menoa kaipaisin, mutta joku Kuopio (olen sieltä suunnilta) ei jotenkin kutsu. Sen sijaan joku vinkkasi Etelä-Karjalaa. Mieluummin niitä omituisia höpöttäjiä kuin umpimielistä nenän vartta pitkin mittailua..
Toki kannattaa miettiä sitäkin, projisoiko ympäristöönsä omia kuvitelmiaan ko. ihmisistä.
Seinäjoki, muuttovoittopaikkakunta, jossa on Suomen paras ammattikorkeakoulu.
Itse muutin koronan aikana ja pk-seutuun kyllästyneenä Poriin. Hyvin on mennyt. Työ kannattaa etsiä etukäteen minne sitten muuttaakin..
Vastaukseksi sopisi mikä tahansa pk-seudun ulkopuolella sijaitseva paikkakunta, mutta jos nyt jotain pitää valita, niin sanotaan Oulu.
Ei Suomessa ole kuin yksi kaupunki, pk-seutu, ja sekin varsin pieni.
Sinun piti varmaankin kysellä kivojen kylien tai pikkukaupunkien perään.
Ikaalisissa saa homokin kulkea vapaasti
Älä trolli muuta mihinkään. Pilaat ilmapiirin siellä.
Trollihan olet ap.
Mitä pienempi paikka, sitä sisäänpäinlämpiävämpi. Kaikki tunnetaan vähintään viisi sukupolvea taaksepäin ja koko kylä tietää jos vaikka kotonasi pieraiset. Isoissa kaupungeissa saa olla ja elää rauhassa.
Helsingin lähiöistä löytyy paljon yhteisöllisyyttä. Ydinkeskustassa suurin osa liikkuu työn puolesta, business-vaatteissa ja -mielellä, siksi saattaa vaikuttaa töykeältä jos ei ole tyyliin tottunut. Mukavia ihmisiä nekin on.
Vierailija kirjoitti:
Ikaalisissa saa homokin kulkea vapaasti
Ei aina saa. Multa tultiin heti kysymään että Keitäkö ollaan?
Lähtisin ulkomaille, Berliini on ihana <3
Vierailija kirjoitti:
Nyt keskustelua kiitos! Tahtoisin pienempään paikkaan.
No katso kartalta pikkukuntia. Taantumuksen takapajuloita on Suomi pullollaan. Varaudu kuitenkin siihen, että kunta on köyhä, siellä on hyvin vähän mitään palveluja, mutta veroäyri on korkea.
Vierailija kirjoitti:
Älä trolli muuta mihinkään. Pilaat ilmapiirin siellä.
Trollihan olet ap.
Porvoo on trollille hyvä paikka
Mä voisin ehdottaa Riihimäkeä.
Monet täällä käy pääkaupunkiseudulla töissä, kun ei oo liian kaukana. Ehkei sit sunkaan välttis tarvis vaihtaa työpaikkaa. Asuminen myös tietty reilusti halvempaa täällä.
Mulla oli paljon ennakkoluuloja ennenkuin muutin tänne, mutta ihmiset yllätti mut positiivisesti. Tää on sopivan kokoinen ja sopivassa paikassa. Pääsee kätevästi autolla tai junalla muualle. Kaupungin sisällä riittää omat jalat tai pyörä
Miinuksena esim.
-Vesistöjen puute.
-Paljon pyörävarkaita.
-Katastrofaaliseksikin kuvattu tilanne päiväkotien ja kerhojen suhteen ja huonommaksi menossa. Koulujakin lopetusuhan alla kun kaikki halutaan keskittää.
Pelle!