Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai 1000-1200 kcal/pvä pari viikkoo mitään vielä haittaa jos on lyhyt, vanha, ei liiku?

Vierailija
19.03.2021 |

vanha: 40-50v. eiks anorexia ala vasta jos syö alle 900 kcal/päivä jatkuvasti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia on psyykkinen sairaus, eikä sillä ole mitään tekemistä normaalin laihdutuksen kanssa.

Jos sinulla ei ole syömishäiriötaustaa, voit noilla spekseillä olla 1000-1200 kilokalorin dieetillä kuukausikaupalla ilman merkittäviä haittoja.

Vierailija
2/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa tarkat kalorit laskettua? Itse syön yhden ruisleivän parilla juustolla ja pienen annoksen ruokaa (n. kaksi kauhallista) jota sattuu kotona olemaan. Plus teetä ja kahvia pari kuppia päivässä. Olen miettinyt, että mistä voin nämä kalorit laskea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kaloria rittää vallan hyvin naiselle.

Vierailija
4/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tarkat kalorit laskettua? Itse syön yhden ruisleivän parilla juustolla ja pienen annoksen ruokaa (n. kaksi kauhallista) jota sattuu kotona olemaan. Plus teetä ja kahvia pari kuppia päivässä. Olen miettinyt, että mistä voin nämä kalorit laskea?

joka ruuan pakkauksessa lukee kalorit/100gr

Sit muut: gogle esim." fineli tomaatti". Saat ne sieltä. 

Vierailija
5/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä saa tarkat kalorit laskettua? Itse syön yhden ruisleivän parilla juustolla ja pienen annoksen ruokaa (n. kaksi kauhallista) jota sattuu kotona olemaan. Plus teetä ja kahvia pari kuppia päivässä. Olen miettinyt, että mistä voin nämä kalorit laskea?"

Tarvitaan talousvaaka ja pakkaus seloste sekä vihko mihin laitat ylös. Jos ruisleipä sisältää 250 kaloria sadassa grammassa, niin ajattele että kymmenen grammaa sisältää 25 kaloria (tai yksi gramma 2,5 kaloria) ja esim 40g siivu on sata kaloria. Sama homma juuston kanssa, siivuta vaakalle esim 30g ja laske. Tavallinen perusruoka sisältää yleensä 120-140 kaloria per sata grammaa. Arvioi, jos ei ole tuote selosteita. Kevytmaito on 39 kaloria desi, jos laitat kahviin puoli desiä niin se on 20 kaloria.

Vierailija
6/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistä saa tarkat kalorit laskettua? Itse syön yhden ruisleivän parilla juustolla ja pienen annoksen ruokaa (n. kaksi kauhallista) jota sattuu kotona olemaan. Plus teetä ja kahvia pari kuppia päivässä. Olen miettinyt, että mistä voin nämä kalorit laskea?"

Tarvitaan talousvaaka ja pakkaus seloste sekä vihko mihin laitat ylös. Jos ruisleipä sisältää 250 kaloria sadassa grammassa, niin ajattele että kymmenen grammaa sisältää 25 kaloria (tai yksi gramma 2,5 kaloria) ja esim 40g siivu on sata kaloria. Sama homma juuston kanssa, siivuta vaakalle esim 30g ja laske. Tavallinen perusruoka sisältää yleensä 120-140 kaloria per sata grammaa. Arvioi, jos ei ole tuote selosteita. Kevytmaito on 39 kaloria desi, jos laitat kahviin puoli desiä niin se on 20 kaloria.

Okei, kiitos. Menee jo hieman haastavaksi kun en omista vaakaa, joten jatkan vain näillä syömisillä tai jätän leivän pois kokonaan.

Vierailija
7/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataa Fat Secret appi ja kirjaa syömisesi ylös.

Vierailija
8/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos. Menee jo hieman haastavaksi kun en omista vaakaa, joten jatkan vain näillä syömisillä tai jätän leivän pois kokonaan.

Lataa Fatsecret-appi, sinne voit laittaa ruokapäiväkirjaan tyyliin 2 viipaletta Reissumiestä ja kalorit lasketaan suoraan. Pärjää ilman vaakaa.

Vierailija
9/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä syöt niin vähän? Tuo määrä ruokaa saa sun kropan vaan jumiin ja ahmimaan herkkuja viimeistään kuulauden kuluttua.

Vierailija
10/10 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousvaaka ei maksa kuin ehkä 15€. Se on hyvä apuväline laihduttajalle. Monet leipäpussit sisältävät jo valmiiksi kalorimäärän siivua kohti, jos siivut ovat yhtä suuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi