Inka Valima, 32, koki toistuvasti häirintää ravintola-alalla
Inka Valima, 32, koki toistuvasti häirintää ravintola-alalla – ja nyt hän kertoo, missä menee hauskan ja ahdistavan vitsailun raja
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007869073.html
oletko muka-vitsailija
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliittiongelma. Hänellä riittää ottajia isojen rintojensa ja ihan perusnättien kasvojensa vuoksi. Joku vähän rumempi olisi otettu siitä, että saisi flirttailevaa läppää kerrankin osakseen ja siitä voisi kehkeytyä vaikkapa avioliitto.
Mä otan kiitollisena ne harvat törkeätkin läpät, joita kohtaan. Tosin vähän säälin sen flirttailijan huonoa makua, kun se ei tajua, miten kelvoton naisena oikeasti olen.
T. Ruma nainen
Niin miehen kirjoittama kommentti ettei mitään rajaa. Yrittäkää edes.
Eipä ole. Olen puutteessa elävä ruma nainen oikeasti. 🙂
T. Hän, jolle kommentoit
Perse pystyyn kadulle niin kyllä joku sinua tökkäsee. Muista ettet saa valita kuka tai ketkä kaikki sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliittiongelma. Hänellä riittää ottajia isojen rintojensa ja ihan perusnättien kasvojensa vuoksi. Joku vähän rumempi olisi otettu siitä, että saisi flirttailevaa läppää kerrankin osakseen ja siitä voisi kehkeytyä vaikkapa avioliitto.
Mä otan kiitollisena ne harvat törkeätkin läpät, joita kohtaan. Tosin vähän säälin sen flirttailijan huonoa makua, kun se ei tajua, miten kelvoton naisena oikeasti olen.
T. Ruma nainen
T. Hän, jolle kommentoit
Minäkään en ole kaunis mutta en tunnista mitään tuosta mitä kirjoitat. Kuulostat mt-ongelmaiselta joten ehkä ei kannata kuvitella että kokemuksesi on mitään vaktavirtaa. Esimerkiksi en koe olevani arvoton naisena. Ei kai siinä ole mitään yllättävää että sillä lailla kokeva hyväksyy mitä vaan rajojen rikkomisia.
10 vuotta ravintola-alaa takana. Vuosi sitten otin lopputilin. Juttu kuulosti äärimmäisen tutulta ja samaistuttavalta. Seksuaalinen ahdistelu oli joka päiväistä. Tekijöinä kollegat ja asiakkaat. Äidiksi tultuani jotenkin heräsin ja ymmärsin, kuinka väärin minua on työpaikoilla kohdeltu ja takaisin en enää mene. Enkä ollut missään striptease- klubilla töissä vaan ihan ruokaravintoloissa. Työkaveri yritti väkisin pussata, lääppi, pomo puhui tuhmia ja yritti ravintolan ovet lukitsemalla saada minut jäämään ryyppäämään kanssaan vuoron loputtua. Soitin sitten vanhemmilleni vessasta, jotka tulivat koputtelemaan ravintolan ikkunoihin ja pääsin ulos. Naispuoliselle työkaverille kävi huonommin. Ja huoh, asiakkaista puhumattakaan... Hirveitä vuosia.
Jos joku mies vielä sanoo mulle että feminismi on turhaa, kaivan tämä ketjun esiin ja luen miesten kommentit.
Tämä on kyllä mielenkiintoista. Tissejä ei saisi tuijottaa mutta sitten kun kukaan ei katso niin ihmetellään Miksi kukaan ei halua mua enää?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä mielenkiintoista. Tissejä ei saisi tuijottaa mutta sitten kun kukaan ei katso niin ihmetellään Miksi kukaan ei halua mua enää?
On se kätevää kun voi vain keksiä väitteet omasta päästään ilman mitään yhteyttä todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaisitteko miehet lukea nämä kommenttinne sukulaistenne, äitinne ja siskojenne edessä? Töitähän teillä ei tietenkään ole.
Eikä naisia, tollaset sovinistisiat ei saa naisia, ei edes niitä rumia (poikkeuksena se yksi ruma nainen ketjussa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ruma nainen
T. Hän, jolle kommentoit
Perse pystyyn kadulle niin kyllä joku sinua tökkäsee. Muista ettet saa valita kuka tai ketkä kaikki sen tekee.
En usko, että kukaan kiinnostuisi siltikään, vaikka olen hoikkakin. Joskus jotkut miehet ovat läpsineet pepulle, mutta en usko, että se on mikään kiinnostuksen merkki kuitenkaan, vaan eivät vain osanneet hillitä itseään.
T. Hän, jolle kommentoit
Vierailija kirjoitti:
Kehtaisitteko miehet lukea nämä kommenttinne sukulaistenne, äitinne ja siskojenne edessä? Töitähän teillä ei tietenkään ole.
Tietenkin kehtaisivat. Tottakai nuo "miehet" halveksivat ja vihaavat äitiään, siskojaan ja sukulaisiaan. Ja näyttävät sen myös. Voin kuvitella miten niiden masentunut äiti kantaa ruokaa patalaiskojen poikiensa eteen ja kuuntelee kun pojat rähisevät sovinistisia juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ruma nainen
T. Hän, jolle kommentoit
En usko, että kukaan kiinnostuisi siltikään, vaikka olen hoikkakin. Joskus jotkut miehet ovat läpsineet pepulle, mutta en usko, että se on mikään kiinnostuksen merkki kuitenkaan, vaan eivät vain osanneet hillitä itseään.
T. Hän, jolle kommentoit
Olen järkyttynyt! Eikö läpsimisestä seurannut avioliittoa kuten ensimmäisessä viestissä toivoit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä naisia, tollaset sovinistisiat ei saa naisia, ei edes niitä rumia (poikkeuksena se yksi ruma nainen ketjussa)
Ei minua ole kukaan sovinistisikakaan yrittänyt oikeastaan koskaan. He haluavat tasokkaampia naisia kuin mitä itse olen. He haluavat niitä rintavia ja kauniskasvoisia, mitä itse en ole.
T. Ketjun ruma nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää ruma nainen ja palstamies treffit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ruma nainen
T. Hän, jolle kommentoit
T. Hän, jolle kommentoit
Olen järkyttynyt! Eikö läpsimisestä seurannut avioliittoa kuten ensimmäisessä viestissä toivoit?
En mieltänyt sitä kiinnostuksen osoitukseksi lainkaan jostain syystä. Eivät ne miehet huokuneet mitään ihastumista muuten lainkaan. Ja tykkään aika suorasta puheesta eli en ainakaan mitään todella hienovaraista flirttiä edes tunnista (ja siis en tulkinnut läpsimistä tai nipistelyä flirtiksi).
T. Se ruma nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ruma nainen
T. Hän, jolle kommentoit
T. Hän, jolle kommentoit
En mieltänyt sitä kiinnostuksen osoitukseksi lainkaan jostain syystä. Eivät ne miehet huokuneet mitään ihastumista muuten lainkaan. Ja tykkään aika suorasta puheesta eli en ainakaan mitään todella hienovaraista flirttiä edes tunnista (ja siis en tulkinnut läpsimistä tai nipistelyä flirtiksi).
T. Se ruma nainen
Siis juttelin heidän kanssaan ihan asiallisesti ja mukavasti, mutta flirttiä olisi silmänisku tai se, että kertoisi suoraan olevansa ihastunut tai jokin muu klassinen. Miksi joku pepun läpsäisy olisi flirttiä? Tulkitsin, että peppuni näytti vain houkuttelevalta, kun siis se nyt vain oli (kehumatta) oikeasti aika muodokas luonnostaan muuten hoikassa kropassani. Muuten olen ruma kasvoiltani, joten miksi he olisivat minusta kiinnostuneita - olenhan ruma nimittäin? Eivät miehet rumista naisista kiinnostu.
Mutta siis ei mulla sitä läpsimistä/koskettelua vastaan ole mitään - en vain pidä sellaista minään (tavallaan se on vain outoa ja kertoo siitä, että mies ei osaa hillitä itseään).
T. Ketjun ruma nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää ruma nainen ja palstamies treffit?
Ei minusta kukaan kiinnostu, joten teen palveluksen pysyttelemällä erossa miehistä. 🙂 Ajattelen miesten parasta.
T. Ruma nainen
missä menee hauskan ja ahdistavan vitsailun raja?
Vierailija kirjoitti:
missä menee hauskan ja ahdistavan vitsailun raja?
Itse sanoin ainakin ex-ukolleni, että sellaista vitsiä jota et siskollesi, äidillesi ja mummollesi pysty kertomaan, ei halua kuulla kukaan muukaan nainen.
Mutta oikeasti jos ei osaa erottaa mikä on ahdistavaa vitsailua ja mikä hyväksyttävää, on kyllä saakelin paljon opittavaa tästä maailmasta!
oistuvasti häirintää ravintola-alalla – ja nyt hän kertoo,
Palstalla näyttää olevan yllättävän paljon keittiötyöntekijämiehiä. Onkohan ne kaikki työkokeilussa?