Osaan tehdä herkullisimmat artesaanipizzat
Kommentit (42)
Onko etikettivirhe syödä pizzaa kädestä suoraan?
Miten artesaanioizza poikkeaa tavallisesta pizzasta?
Vierailija kirjoitti:
Onko etikettivirhe syödä pizzaa kädestä suoraan?
Ainoastaan korona-aikana. Muuten pizza pitää syödä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Miten artesaanioizza poikkeaa tavallisesta pizzasta?
Artesaanipizzasta voi pyytää enemmän rahaa, ja luultavasti sen tarjoilee joku joka osaa käyttää oikein vaikeita yhdyssanoja kuten ”aaltopelti”
Onko pizzatäytteissä "vähemmän on enemmän"? Eli eri laatuja ei kannattaisi mättää mitä vaan kaapista löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Onko pizzatäytteissä "vähemmän on enemmän"? Eli eri laatuja ei kannattaisi mättää mitä vaan kaapista löytyy?
Täysin makuasia, itse tykkään yleensä vähän minimalistisesta pizzasta, jossa on 1-3 keskenään hyvin soivaa täytettä.
On niille salami-jauheliha-herkkusieni-suolakurkku-punasipuli-chili - krapulapizzoillekin oma aikansa.
Sitten kun taas saa kokoontua illanviettoihin, mitkä täytteet olisivat asiallisista vierastarjottavaa? Joku muu kuin kinkku-ananas makuhermoja heläyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun taas saa kokoontua illanviettoihin, mitkä täytteet olisivat asiallisista vierastarjottavaa? Joku muu kuin kinkku-ananas makuhermoja heläyttämään?
Muutama idea:
Mozzarella - Gorgonzola - Pecorino Romano (valkoinen pizza, ts. ei tomaattikastiketta)
Tonnikala - kirsikkatomaatti - punasipuli
Sardelli - oliivi - kapris (+chili ja valkosipuli niin sinulla on Puttanesca pizzan päällä)
Salami - chiliöljy
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Ap, tarvitseeko taikinaa kohottaa yön yli jääkaapissa?
En ole ap, mutta minulla on pizzataikina nyt jääkaapissa kohoamassa huomiseksi. Tein sen heti aamulla.
Mikä on pizzan oikea koko? Tehdäänkö tarjoilulautasen mukaan? Vai uunipellin mukaan, ja leikataan paloiksi?
Valmistetaanko Suomessa hyviä pizzajuustoja?
Anna mulle luksuspitsaa, snobi!!!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pizzan oikea koko? Tehdäänkö tarjoilulautasen mukaan? Vai uunipellin mukaan, ja leikataan paloiksi?
Molemmat tavat ovat oikein. Riippuu minkätyylistä pizzaa haluat tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minulla on pizzataikina nyt jääkaapissa kohoamassa huomiseksi. Tein sen heti aamulla.
Mitä suunnittelit täytteeksi? :)
Vierailija kirjoitti:
Valmistetaanko Suomessa hyviä pizzajuustoja?
Kyllä. Arlan Kelpo Kermajuusto, 380 g. Todella kermainen maku ja hyvä rakenne.
Minä teen huomennakin pizzaa, ja täytteeksi ajattelin laittaa ruskeita herkkusieniä.
Ennen käytin pepperonipaprikaa, oliiveja... mutta en halua nyt liian suolaista.
-eri
Tuli mieleen, mitä tarjotaan pizzan kanssa? Rossossa oli se raastepöytä ja patonkipala. Entä mitä juomaa palanpainikkeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suunnittelit täytteeksi? :)
Minulle punasipulia, kirsikkatomaattia ja Aura-juustoa, miehelle kinkkua, salamia, pinasipulia ja Aura-juustoa. Molempiin valkosipulia ja tietenkin juustoa.
Huomenna on kahta herkkua: omatekoista pitsaa ja Nuori Morse *kuolaa*
Mitä muuta kastiketta pohjalle voisi lätkästä kun tomaattipohjaista soosia
Prosciutto, puhvelimozzarella, salami - nuo ainakin kannattaa heittää vasta paistetun pizzan päälle.