Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintakumin käytöstä

11.08.2006 |

Onko siitä nyt jotain haittaa että se on viikkotolkulla käytössä? Meillä siis kotona vasta 1 viikon ikäinen tapaus mutta näillä nänneillä ei tahdo syömisestä mitään ilman tullakaan. Ja kumeilla tämä imetys on kivutonta mullekin.

Kauanko ootte käyttäny niitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika just kohta 4kk, täysimetyksellä ja koko ajan (synnäriltä) asti ollut rintakumit käytössä. Nyt on poika oppinu imasemaan tissistä sen verran toimakkaasti että saa nännin (ja vähä ympäristöökin) suuhunsa. Mutta useimmiten edelleenkin laitan kumin " päälle" . Käytän siis rintakumia matalan rinnanpään vuoksi. Enkä ole huomannut mitään haittaa olevan.

t. Ässä

Vierailija
2/8 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin synnäriltä lähtien lastani rintakumilla, muuten syönti ei onnistunut. Vasta kun lapseni oli noin 3,5 kk vanha, hän oppi syömään ilman rintakumia. En nähnyt siitä mitään haittaa olevan. Toki oli ihanaa, kun hän oppi syömään ilman rintakumia, niin ei tarvinnut aina rintakumin kanssa sählätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin itse rintakumilla n. 2,5-3 kk, kun vauva siihen ehti oppia sairaalassa jo. Välillä aina kokeilin ilman, ja yht' äkkiä homma alkoikin onnistua ilman sitä. Vauva hoiti tilanteen! ;)

Vierailija
4/8 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli rintakumi käytössä synnäriltä siihen saakka kunnes tyttö oli noi 1,5kk. pikkuhiljaa opeteltiin pelkkään tissiin!

ei meillä ainakaan haittaa ollu muuta kuin tietty ylimääräistä hommaa rintakumien kans (desinfioinnit, keittelyt ym.).

tsemppiä ja onnea pienokaisen johdosta!

meppe ja siiri 3kk

Vierailija
5/8 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alusta lähtien imettänyt vain rintakumilla. Jo synnärillä yritettiin ilman kumia ja näiden kuukausien aikana olen aina aika ajoin yrittänyt imettää ilman kumia. Poika ei kuitenkaan saa otetta rinnasta (kumin kanssa " hampurilaisote" on oikein nätti) ja syöminen johtaa pelkkään huutoon. Mua tai vauvaa ei kumi ole häirinnyt, maitoa tulee erinomaisesti siitä huolimatta ja läheisyyttäkin on tarpeeksi. Mulla on käytössä neljä kumia, jotka tiskaan käytön jälkeen astianpesuaineella, aiemmin myös keitin. Kumin kanssa imettäminen on mun mielestäni vain hieman hankalampaa kuin ilman, kumiin kun jää väkisinkin maitoa ja se sitten sotkee paikat jos ei toinen käsi ole riittävän nopeasti talouspaperin kanssa nappaamassa kumia pois. Pääasiahan on, että lapsi saa mahd. pitkään äidinmaitoa.

Vierailija
6/8 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minulla ja vauvalla ihan saman suuntaisia kokemuksia kuin edellisillä kirjoittajilla. Rintakumista pääsee parhaiten eroon kun ei ota stressiä koko asiasta. Me lopetimme kumin käytön noin 2-3 kk iässä ihan vahingossa. Poika oli jo valmis syömisen kanssa, kun tarjosin rintaa ihan huvikseni ilman kumia ja sitten onnistui. Välillä onnistui ilman kumia koko päivän välillä ei ollenkaan. Hiljaa hyvä tulee!

Älä missään nimessä koe huonoa omaatuntoa kumin käytöstä!

Vierailija
7/8 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut koko ajan ja poikani on nyt 10,5kk. mulla on sellaiset nännit että ne ei " kovetu" ja isot rinnat ja olen siis imettänyt rintakumeilla täysimetystä 5,5kk ja sen jälkeen aina ruokailun jälkeen, sekä yhden kerran yöllä, eli 6 kertaa päivässä. Nyt kun poika täytti 10 kk olen vähentänyt imetystä. Aluksi keitin rintakumit käytön jälkeen, sitten tiskasin ja nykyään ihan vaan huuhtelen, lapsen vastustuskyvyn kasvaessa. Imetystuen sivuilla sanotaan että esim maidontuotanto voi vähentyä, jos käyttää rintakumeja, mutta mulla ei sellaista ongelmaa ole ollut ollenkaan, vaan päinvastoin... Älä missään nimessä kanna syyllisyyttä rintakumin käytöstä! Nauti imetyksestä, rintakumilla tai ilman.

Valdine

Vierailija
8/8 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös esikoisen aikana käytin pari kuukautta pelkästään rintakumia ja sitten oikeastaan vahingossa huomasin, että tyttö osaakin imeä suoraan rinnasta. Ja maitoa piisasi meilläkin, luovutukseenkin vielä 40 litraa.