Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa oman alan töitä

Vierailija
19.03.2021 |

Alkaa pian pakka hajoilemaan tämän asian kanssa. Nyt jotain asiallisia ja toimivia neuvoja kiitos. Töitä haettu todella agressiivisesti viime syksystä asti.
Palkattomia harjoitteluita tai muuta vastaava en edes harkitse.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ala on kyseessä? Palkaton harjoittelu on verkostoitumista. Mutta älä ihmeessä edes harkitse.

Vierailija
2/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala julkaista esseitä tai töitäsi netissä, esim. LinkedInissä.

Kohenna ulkonäköäsi ja ryhtiäsi (olen pahoillani - itse pääsin töihin vasta roaccutan-kuurin ja "proppuleikkauksen" jälkeen).

Kerro julkisesti etsiväsi töitä.

Testaa eri tyylisiä hakemuskirjeitä ja soita perään hakuajan umpeuduttua. Pyydä palaute hakemuksestasi rekryajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ala on kyseessä? Palkaton harjoittelu on verkostoitumista. Mutta älä ihmeessä edes harkitse.

Kaupallinen ala. Ja joo kyllä joskus harkinnut palkatonta harjoittelua, mutta tähän elämäntilanteeseen se ei vain nyt sovi.

Vierailija
4/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, en saanut töitä graafinen suunnittelija kuin olen joten otin asian omiin käsiini ja työllistin itseni freelancerinä mutta ei siitäkään paljoa rahaa saanut joten teen freelancer hommia sekä kakkiduuneja :D hohhoijaa. Mut ulkomailla varmaan otettaisiin ilolla vastaan kun minulla kyllä taitoa mutta Suomessa hommat saadaan enimmäkseen valehtelemalla kuinka loistava on sekä omien piirien kautta yhteyksillä- olen itse todella introvertti. Sinänsä vapaus valita ja tehdä mitä lystää kiinnostaa.

Vierailija
5/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole tehnyt päivääkään varsinaisia oman alan töitä ja olen nelikymppinen, ja kaksi eri tutkintoa on. Ei nykypäivänä kannata haaveillakaan mistään oman alan töistä, että ne olisi se asia, joilla varmasti oma työura rakennetaan. Kannattaa hyvinkin ottaa jo vaihtoehtoista suunnitelmaa pöydälle.

Vierailija
6/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vaikea saada edes niitä ilmaisia harjoitteluita omalta alaltaan. Meitä kauppakorkean käyneitä sekä merkonomeja ja tradenomeja on ihan liikaa tarjontaan nähden.

Vierailija
7/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aniharvassa ammatissa saa suoraan hyvän työn, saati vakituisen. Ne harjoittelijat työllistyvät, jos ovat hyviä työntekijöitä.

Onko se oikein tai kivaa en ota kantaa, mutta noin se menee. Parempi 6 kk palkatonta kuin lopunikä työttömänä/hanttihommissa, mun mielestä.

Vierailija
8/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli koettaa saada työttömien haukkumisketjua aikaan.

Vierailija
9/9 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään aniharvassa ammatissa saa suoraan hyvän työn, saati vakituisen. Ne harjoittelijat työllistyvät, jos ovat hyviä työntekijöitä.

Onko se oikein tai kivaa en ota kantaa, mutta noin se menee. Parempi 6 kk palkatonta kuin lopunikä työttömänä/hanttihommissa, mun mielestä.

Trolli vastailee itse itselleen