Onko täällä suurin osa mielenterveysongelmaisia?
Pakko haukkua muita ja purkaa pahaa oloaan ja olla muille kateellisia?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Olipa asenteellinen aloitus ihmisistä, joilla on mielenterveysongelmia. Se, että kärsii mielenterveysongelmista ei tarkoita, että ihminen olisi kateellinen, elämässään huonosti viihtyvä trolli. Meistä mielenterveyden ongelmista kärsivistä suurin osa on todennäköisesti sellaisia, joita kukaan ulkopuolinen ei voisi kuvitella sairaaksi. Mielenterveyden ongelmat ovat useimmiten ongelmia, jotka näkyvät lähinnä ihmisen omassa arjessa vaikuttaen vain ihmisen omaan ja hänen läheistensä elämään.
Itse olen onnellisesti naimisissa, kolmen ihanan aikuisen lapsen äiti ja mielenterveys-syistä eläkkeellä. Ainoat, joka ongelmistani jotain tietävät ovat omat läheiseni ja mielenterveysongelmat kyllä tekevät elämästäni haasteellista, mutta eivät onnetonta.
No ei sulla mitään todellista ongelmaa ole. Se nyt vaan on naisille helppoa hakea eläke kun työt tuntuu raskaalta.
Usein ast rotu rfaa jat luovat keinotekoista vastakkainasettelua ja sen pohjalta kiistelyä vaan pitääkseen jotain aihetta pinnalla. Kiistelyn luomaa kiihtynyttä tunneilmapiiriä käytetään tehostamaan keskustelu-esityksen sisältämien avainsanojen ja teemojen jäämistä lukijan mieleen.
Tällä foorumilla yleisiä vastakohtapareja ovat olleet mm. miehet - naiset, yliopistokoulutetut - elämänkoululaiset, perheelliset - vapaaehtoisesti lapsettomat, älykkäät - tyhmät, introvertit - ekstrovertit, rokotetut - rokottamattomat, minimalistit - tavarankerääjät jne. "Minäpäs olen ekstrovertti ja lisäksi tällainen ja tällainen...mutta te introvertit taas..." Luodaan vastakkainasettelu ja kerrotaan sen avulla tarina, joka myydään lukijalle kuvana todellisuudesta.
Onko kukaan huomannut vauva.fi:n ulkopuolella miettineensä, "ovatko nämä jouluvalot ihan vvt?" mutta ei ole koskaan kuullut kenenkään tuntemansa ihmisen todellisuudessa edes puhuvan vvt:stä kuten av:lla?
Jos vastaus on kyllä, as trot ur faus oli onnistunut. Ja jos seuraava ajatus oli: "Mutta ne naapurit varmaan oikeasti ajattelevat, että nämä meidän jouluvalot ovat ihan vvt, mutta eivät kohteliaisuuttaan sano sitä ääneen..." As trotu rf aus onnistui vielä paremmin.
Tarkoituksena on tuottaa yhdenmukaista, konformistista käyttäytymistä: kaikille samanväriset ja saman valmistajan jouluvalot (kassakone laulaa) ja sama numero äänestyslippuun (valta keskittyy). VVt-esimerkki liittyy yksittäisiä tuotteita, kuten jouluvaloja, enemmän sosiaaliseen ohjailuun häpeällä ja leimaamisella: räikeiden jouluvalojen mainitsemista käytetään laukaisemaan vvt-häpeä, -häpeän pelko tai -halveksunta ohjaamaan yksilön käyttäytymistä haluttuun suuntaan. Ja siitä lähtien aina, kun lukija todellisuudessa näkee värikkäät jouluvalot hän muistaa keskustelun, jossa ast rot urf aaja leimasi ne vvt:ksi. Ja näin haluttu teema pysyy mielessä yllättävän pitkään. Tekniikka on kiusallisen tehokas, vaikka olisi siitä tietoinenkin.
Täytyy lisätä vastakkainasetteluun maskilliset-maskittomat
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Naurattaa.Olet oikeassa.
Täällä todella panostetaan että täällä haukutaan jokainen mahdollinen
ja haetaan riitaa.
Omituinen tapaus mikä minulla on ollut täällä oli se kun joku tosissaan haastoi riitaa ja alapeukutteli kun kyselin mistä saisi ostettua mustia astioita halvalla :D
Olen omasta ja lähipiirin mielestä ihan keskivertoihminen, mutta tätä palstaa lukiessa olenkin huomannut, että olen paljin keskivertoa älykkäämpi.
Esim. Osaan googlettaa, ettei tarvitse yksinkertaisia asioita kysellä.
Osaan olla empaattinen ja antaa tukea oman kokemukseni ja erkoisosaamisteni perusteella.
Osaan jättää vastaamatta kysymyksiin: Millainen ihminen tekee sitä ja tätä yms.?
Tyhmyys ja mielenterveys eivät kuulu samaan kategoriaan.
T.tutkija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa asenteellinen aloitus ihmisistä, joilla on mielenterveysongelmia. Se, että kärsii mielenterveysongelmista ei tarkoita, että ihminen olisi kateellinen, elämässään huonosti viihtyvä trolli. Meistä mielenterveyden ongelmista kärsivistä suurin osa on todennäköisesti sellaisia, joita kukaan ulkopuolinen ei voisi kuvitella sairaaksi. Mielenterveyden ongelmat ovat useimmiten ongelmia, jotka näkyvät lähinnä ihmisen omassa arjessa vaikuttaen vain ihmisen omaan ja hänen läheistensä elämään.
Itse olen onnellisesti naimisissa, kolmen ihanan aikuisen lapsen äiti ja mielenterveys-syistä eläkkeellä. Ainoat, joka ongelmistani jotain tietävät ovat omat läheiseni ja mielenterveysongelmat kyllä tekevät elämästäni haasteellista, mutta eivät onnetonta.
No ei sulla mitään todellista ongelmaa ole. Se nyt vaan on naisille helppoa hakea eläke kun työt tuntuu raskaalta.
Aloittajan ajatuksella sinä kiusaaja olet se ongelmainen ja edellinen on siis terve.
On. Minäkin olen umpihullu.