Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuntoon 2021 vertaistukiketju!

Vierailija
19.03.2021 |

Aloitetaanko?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Mä painoin aamulla 71,7 kg. Tavoite olisi 3kk päästä kesäkuussa painaa 67 kg. 

Vierailija
2/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haa...ei noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit halunnut kesäkuntoon 2021, sinun olisi pitänyt aloittaa jo kesällä 2020.

Rasvaprosentin alentaminen on hidasta, se ei tapahdu missään kuukaudessa parissa.

Toki voit nyt aloittaa kesäkuntoon 2022 projektin. Nyt kesäkuuhun et kuitenkaan ehdi tehdä juuri muutosta.

Vierailija
4/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole painonpudotustavoitetta, mutta haluan näyttää sporttisemmalta. Tänä kesänä aion käydä uimassa! Moneen vuoteen en oo kyennyt näyttäytymään julkisesti uikkareissa.

Vierailija
5/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole painonpudotustavoitetta, mutta haluan näyttää sporttisemmalta. Tänä kesänä aion käydä uimassa! Moneen vuoteen en oo kyennyt näyttäytymään julkisesti uikkareissa.

Tämä siis ap.

Vierailija
6/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit halunnut kesäkuntoon 2021, sinun olisi pitänyt aloittaa jo kesällä 2020.

Rasvaprosentin alentaminen on hidasta, se ei tapahdu missään kuukaudessa parissa.

Toki voit nyt aloittaa kesäkuntoon 2022 projektin. Nyt kesäkuuhun et kuitenkaan ehdi tehdä juuri muutosta.

Ei kesäkunto ole aina pelkkää laihduttamista. Typerä kommentti.

Vierailija
7/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Vähän saman suuntainen projekti itselläkin meneillään. Paino on normaalipainon rajoissa, mutta toiveissa olisi saada kiristeltyä pari kiloa ja muutenkin vähän sporttisempi yleisilme. 

Olen jättänyt alkoholin jo aiemmin pois, ja nyt seuraavana askeleena pyrkinyt järkeistämään herkuttelua korvaamalla perinteiset perunalastut ruissipseillä (joita menee määrällisesti paljon vähemmän, sillä täyttävät samalla) ja dippikasviksilla, maitosuklaan tummalla suklaalla (muutama pala riittää) ja siirtymällä 12h pätkäpaastoon. Näillä eväillä tuntuu ainakin tällä hetkellä, että proteiinin ja hiilarin saannista huolehtimalla ja riittävästi kunnon ruokaa syömällä saa pientä kevennystä aikaan ilman, että tuntuu kuin pitäisi luopua "kaikesta kivasta".

Lisäksi aion käydä valkaisemassa hampaat ja laitattamassa kulmat. Nämä eivät suoraan liity mihinkään kesäkuntoon, mutta tavoitteenani on olla hyvinvoiva ja viihtyä omassa kehossa, koen nämä itselle tärkeiksi tässä itsetunnon kasvatusprojektissa.

Tsemppiä muille kesään valmistautujille!

Vierailija
8/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tämä oli hyvä ehdotus. Sopisi mulle. Oisko muilla innostusta Kesäkuntoon 2022 -vertaistukiketjuun? Peukuttakaa ylöspäin ja perustetaan! :)

Vierailija
9/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Vähän saman suuntainen projekti itselläkin meneillään. Paino on normaalipainon rajoissa, mutta toiveissa olisi saada kiristeltyä pari kiloa ja muutenkin vähän sporttisempi yleisilme. 

Olen jättänyt alkoholin jo aiemmin pois, ja nyt seuraavana askeleena pyrkinyt järkeistämään herkuttelua korvaamalla perinteiset perunalastut ruissipseillä (joita menee määrällisesti paljon vähemmän, sillä täyttävät samalla) ja dippikasviksilla, maitosuklaan tummalla suklaalla (muutama pala riittää) ja siirtymällä 12h pätkäpaastoon. Näillä eväillä tuntuu ainakin tällä hetkellä, että proteiinin ja hiilarin saannista huolehtimalla ja riittävästi kunnon ruokaa syömällä saa pientä kevennystä aikaan ilman, että tuntuu kuin pitäisi luopua "kaikesta kivasta".

Lisäksi aion käydä valkaisemassa hampaat ja laitattamassa kulmat. Nämä eivät suoraan liity mihinkään kesäkuntoon, mutta tavoitteenani on olla hyvinvoiva ja viihtyä omassa kehossa, koen nämä itselle tärkeiksi tässä itsetunnon kasvatusprojektissa.

Millä valkaiset?

Vierailija
10/26 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä valkaiset?

En ole ihan vielä päättänyt!

Joko käyn ihan hammaslääkärillä 150-250e maksavassa operaatiossa, tai sitten ainakin kokeilen näitä netissä kehuttuja eBaysta tilattavia crest 3d white -liuskoja, joita saa alle 50e hintaan, ja käytän ylijäävän osan esim kampaamokäyntiin tai muuhun hemmotteluun.

Vierailija
11/26 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaltaan tyhmä kommentti tämäkin, koska lihasten kasvattaminen on vielä hitaampaa kuin rasvaprosentin alentaminen.

Lihas kasvaa vain grammoissa viikon aikana. Viikon aikana taas voit menettää terveesti jopa kilon.

Vierailija
12/26 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaltaan tyhmä kommentti tämäkin, koska lihasten kasvattaminen on vielä hitaampaa kuin rasvaprosentin alentaminen.

Lihas kasvaa vain grammoissa viikon aikana. Viikon aikana taas voit menettää terveesti jopa kilon.

Nyt tässä alkaa olla jo useampi typerä kommentti peräkkäin, kun eihän kukaan ole käsittääkseni virallistanut mitään kesäkunnon määritelmää. Miksei se "kesäkunto 2021" voisi tarkoittaa yksinkertaisesti sitä parasta ja sporttisinta versiota, joka on kesään mennessä mahdollista saavuttaa.

Jos nyt näin maaliskuun lopulla intoutuisi vaikkapa lievästi ylipainoisena sohvaperunana liikkumaan aktiivisesti, niin se nyt lienee sanomattakin selvää, ettei parin kuukauden päästä olisi mikään bikini fitness -look vielä saavutettuna. Mutta aivan taatusti nykyistä virkeämpi, aktiivisempi ja hyvin todennäköisesti jokusen kilon kevyempi ja ryhdikkäämpi olemus. Ei mikään huono vaihtoehto henkilökohtaiseksi kesäkuntoon 2021 -tavoitteeksi sekään, jos minulta kysytään. 

Eli kaikki vaan rohkeasti kesään valmistautumaan, jos yhtään siltä tuntuu.

Vierailija
13/26 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Mä painoin aamulla 71,7 kg. Tavoite olisi 3kk päästä kesäkuussa painaa 67 kg. 

Tänään paino 71,1 kg, eli ihan tavoitteen mukaan.

Vierailija
14/26 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää ketju enää hengissä? :) Mulla oli elämäntapojen suhteen hyvä meininki kunnes kuntosalit meni kiinni. Nyt herkuttelu on lisääntynyt ja liikunta vähentynyt. Onneksi alkoi pyöräilykausi, minkä takia tulee nyt edes se 30-40min pyöräilyä päivässä. Silti huomaan kaipaavani kehonhuoltoa ja raskaampaa liikuntaa, ja kevennys ruokavalioon olis hyvä ennen kuin paino lähtee käsistä. Raskauden jälkeen paino laski ensin 16kg ja sitten vielä liikunnan lisäämisen ja pienten ruokavaliomuutosten myötä pari, kolme kiloa alle vanhan painon (ennen raskautta). Nyt viimeksi mainituista on alkanut hiipiä kilo, pari takaisin, enkä halua antaa niille periksi! Ajattelin nyt taas siirtyä turvalliseen ja hyvää tekevään kaurapuuroiltapalaan. Se on aiemminkin auttanut. Toinen minkä tiedän toimivaksi on proteiinipatukka aamupäivän aikana. Se ei ole maailman fiksuinta ruokaa, mutta hillitsee mulla tosi hyvin kaikkea muuta herkuttelua, kun saan jotakin makeaa ja kylläisyyden tunne pysyy pitkään. Oon myös ottanut tavaksi syödä pääosin samankokoisia annoksia kuin päiväkoti-ikäinen (hyvin syövä) lapseni. Kun syön säännöllisesti ja teen istumatyötä, ne määrät kyllä riittävät. Kunpa sais taas tsempin päälle!

Vierailija
15/26 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää ketju enää hengissä? :) Mulla oli elämäntapojen suhteen hyvä meininki kunnes kuntosalit meni kiinni. Nyt herkuttelu on lisääntynyt ja liikunta vähentynyt. Onneksi alkoi pyöräilykausi, minkä takia tulee nyt edes se 30-40min pyöräilyä päivässä. Silti huomaan kaipaavani kehonhuoltoa ja raskaampaa liikuntaa, ja kevennys ruokavalioon olis hyvä ennen kuin paino lähtee käsistä. Raskauden jälkeen paino laski ensin 16kg ja sitten vielä liikunnan lisäämisen ja pienten ruokavaliomuutosten myötä pari, kolme kiloa alle vanhan painon (ennen raskautta). Nyt viimeksi mainituista on alkanut hiipiä kilo, pari takaisin, enkä halua antaa niille periksi! Ajattelin nyt taas siirtyä turvalliseen ja hyvää tekevään kaurapuuroiltapalaan. Se on aiemminkin auttanut. Toinen minkä tiedän toimivaksi on proteiinipatukka aamupäivän aikana. Se ei ole maailman fiksuinta ruokaa, mutta hillitsee mulla tosi hyvin kaikkea muuta herkuttelua, kun saan jotakin makeaa ja kylläisyyden tunne pysyy pitkään. Oon myös ottanut tavaksi syödä pääosin samankokoisia annoksia kuin päiväkoti-ikäinen (hyvin syövä) lapseni. Kun syön säännöllisesti ja teen istumatyötä, ne määrät kyllä riittävät. Kunpa sais taas tsempin päälle!

Olin jo unohtanut koko ketjun :D (teen varmaan liikaa aloituksia tänne..)

Mä oon nyt käynyt paljon enemmän lenkillä, kun lumet on sulaneet ja treenannut vatsalihaksia. Jotain on jo näkyvissä! Lähempänä kesää alan syödä vielä vähän tarkemmin, jotta saan nesteturvotuksen vatsasta pois. Muuten menee ihan hyvin.

Ap

Vierailija
16/26 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meillä menee?

Mä aloitin nyt sokerittoman ja alkoholittoman elämän. Maaliskuun olin jo tipattomalla, mutta pääsiäisenä join viiniä. Sovittelin vähän kesävaatteita ja totesin, että pakaroissa on vuoden aikana tapahtunut kasvua! Osa hameista oli myös kummallisen lyhyitä, en tiedä miten oon niitä kehdannut joskus käyttää :D

Hampaiden valkaisuakin mietin.

Ap

Vierailija
17/26 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks rasvan polttaja. Kävin inbodymittauksessa, rasvaa pitäis tiputtaa 6 kg. Lihasten määrä Ok. Tavoitteena heinäkuun loppuun mennessä -2kg rasvaa. Käytössä lihaskuntotreenit, pyöräily, lenkkeily.

Ruokavaliota pitäis viilata. Kasviksia menee kyl paljon mutta oon aika löperö herkuttelun suhteen

Vierailija
18/26 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yks rasvan polttaja. Kävin inbodymittauksessa, rasvaa pitäis tiputtaa 6 kg. Lihasten määrä Ok. Tavoitteena heinäkuun loppuun mennessä -2kg rasvaa. Käytössä lihaskuntotreenit, pyöräily, lenkkeily.

Ruokavaliota pitäis viilata. Kasviksia menee kyl paljon mutta oon aika löperö herkuttelun suhteen

Mä oon ollut parhaimmassa kunnossa silloin, kun söin 6 päivää viikossa terveellisesti ja lauantaisin kävin syömässä pizzan ja jälkkäriks jäätelö tai pieni karkkipussi. Cheat day toimii, eikä elämästä tule liian ankeaa. Herkut maistuukin paljon paremmalta, kun niitä syö harvoin.

Ap

Vierailija
19/26 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/26 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään paino 71,1 kg, eli ihan tavoitteen mukaan.

Paino tänään 70, mutta vanhat pienemmät farkut on jo mukavat jalassa. Jee! Olen tehnyt paljon pitkiä maastolenkkejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä