Hygieniapassi. Sen saa varmasti ilman opiskelua
Tein huvikseen testin ja heti täydet vaikken ole ikinä ravintola-alalla ollut. Onko jollekkin käyny niin ettei ole päässy läpi? Itse en siis harjoteluu mitään. Ihan kylmiltään tein testin.
Kommentit (20)
Sait tuurilla helpon kysymyssarjan.
Vierailija kirjoitti:
Töitä et näy saavan.
Töitä kyllä riittää, kiitos vaan. Eri alalla tosin.
Toki , mutta kannattaa lukea aineisto läpi silti ettei tee kauheita munauksia hygieniassa.
Kyllä siitä normaaliälyinen pääsee läpi. Minun työpaikassani oli aikanaan ma***ja joiden äidinkieli ei ollut suomi ja heillä oli sen takia vaikeaa päästä siitä läpi.
Juu tottakai testiin menijän kannattaa lukea mut ihan peru maija meikäläinenkin pääsi virheettä läpi asiaan perehtymättä.
Juu, ei vaadi mitään erityisosaamista. Lakipykäliä kannattaa vilkaista ennen testiä.
Mitne muilla sujuu, tästä testiin https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/hygieniapassi/Hygieniapass…
Niitä kysymyksiä on helppoja ja vaikeita. Jokaiseen koekertaan tulee täysin sattumanvaraiset kysymykset. Ne voivat kaikki olla naurettavan helppoja, mutta yksittäiseen kokeeseen voi osua myös monta todella vaikeaa, mitä ei todennäköisesti läpäise ilman materiaalien opiskelua ja sisäistämistä. Totta kaikki av:n akateemikkomammat selvittävät kokeen pelkällä maalaisjärjellä, mutta ei se todellisessa elämässä ole niin yksinkertaista.
Tällä kertaa sain 39/40. Luulin et ravintolan perustamisrsta tarvitsee ilmoittaa elintarvikeviranomaisille mut ei tarvitsekaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitne muilla sujuu, tästä testiin https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/hygieniapassi/Hygieniapass…
37/40
Tekemässäni oikeassa kokeessa oli paljon enemmän sellaisia kysymyksiä mitä piti oikeasti miettiä.
Mulle sattui idioottihelppoja kysymyksiä, 40/40.
Se on tosi simppeli koe. Opettele muutamia lämpötiloja mikrobien tuhoutumiseen ja lisääntymiseen liittyen, jos haluat pelata täysin varman päälle. Muistaakseni kuitenkin aika monta vastausta sai mennä väärin ja silti pääsee läpi.
En tiedä ketään joka ei olisi saanut tuota suoritettua. Meillä lapset suoritti sen koulussa 9-luokalla, itse suoritin töiden takia aikoja sitten.
Hyvä, että nykyään monissa kouluissa pakollisena, auttaa kesätöiden hankkimisessa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään joka ei olisi saanut tuota suoritettua. Meillä lapset suoritti sen koulussa 9-luokalla, itse suoritin töiden takia aikoja sitten.
Hyvä, että nykyään monissa kouluissa pakollisena, auttaa kesätöiden hankkimisessa.
Onko se jossain pakollinen? Maksaako koulu siis koemaksun?
Me jouduttiin itse maksamaan koemaksu, kun tytär suoritti ysiluokan valinnaiskotitaloudessa hygieniapassin. Mutta tuo maksullisuus ei haitannut, koska tyttö olisi sen halunnut suorittaa joka tapauksessa ja kansalaisopistoiden jne. hygieniapassikurssitkin ovat maksullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se jossain pakollinen? Maksaako koulu siis koemaksun?
Me jouduttiin itse maksamaan koemaksu, kun tytär suoritti ysiluokan valinnaiskotitaloudessa hygieniapassin. Mutta tuo maksullisuus ei haitannut, koska tyttö olisi sen halunnut suorittaa joka tapauksessa ja kansalaisopistoiden jne. hygieniapassikurssitkin ovat maksullisia.
Koulu maksaa koemaksun. Kaikille yhteinen kurssi, ei siis valinnainen.
Vierailija kirjoitti:
Niitä kysymyksiä on helppoja ja vaikeita. Jokaiseen koekertaan tulee täysin sattumanvaraiset kysymykset. Ne voivat kaikki olla naurettavan helppoja, mutta yksittäiseen kokeeseen voi osua myös monta todella vaikeaa, mitä ei todennäköisesti läpäise ilman materiaalien opiskelua ja sisäistämistä. Totta kaikki av:n akateemikkomammat selvittävät kokeen pelkällä maalaisjärjellä, mutta ei se todellisessa elämässä ole niin yksinkertaista.
Kyllä se sujui tämän akateemisen av-mamman peruskoulun päättäneeltä lapseltakin ihan tuosta vain. Lapsi ei edes jatkanut lukioon.
Oikeassa työelämässä ne lämpötilat pitääkin sitten osata asteelleen oikein ja tarkistaa joka päivä, ettei päädy Jyrki Sukulan Kuppilat kuntoon -ohjelmaan.
Kannattaa lukea se aineisto läpi jo ihan yleissivistyksenkin vuoksi, esim. että osaa puhua mikrobeista, viruksista ja bakteereista oikein. Testistä voi päästä läpi arvaamalla ja hyvällä logiikalla, mutta ei se kerro vielä, että osaisit nämä asiat täysin. Omalle kohdalle sattui testissä pari tahalleen laadittua kinkkistä kompaa, mutta myös lapsellisen helppoja väittämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sujui tämän akateemisen av-mamman peruskoulun päättäneeltä lapseltakin ihan tuosta vain. Lapsi ei edes jatkanut lukioon.
Eli sattui helpot kysymykset.
Töitä et näy saavan.