Haluan yliopistoon/amk mutten uskalla
Jos olen ainoa tämän ikäinen siellä tai lisäksi vaan yksi, joka on lähimpänä ikääni. En halua olla vanhin
Kommentit (60)
Et ole kuitenkaan aikuiseksi kasvanut näköjään. Ei voi mitään. Et ole tuosta nuorenemassa.
Höpöhöpö juttua! Sinne vaan, kukaan ei ole kiinnostunut minkä ikäinen olet. Ei varmasti harmita jälkikäteen maisterina.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
30 v
Minun luokalla yksi suosituimmista tyypeistä on vanhin. Lähes kaikki on 20-30, pari vain yli 30 ja tuo vanhin on lähemmäs 50.
30v ei ole vanha yliopistossa/amkissa. Varmasti toki on suurin osa nuorempia, mutta et ole vanhin.
Pelottaa myös aletaan kiusaamaan ja syrjimään, etenkin kun on aiemmin kiusattu joskus koulussa
Kummassa on tosennäköisesti parempi ryhmähenki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
30 v
Mit vit? Tunnen henkilön joka luki juuri itsensä maisterksi ja on 55v.
Sinne vaan. Terv. nimim. YAMK-tutkinto 50-vuotiaana.
Älä mene Amkkiin, se on leikkikoulu.
Onko ikäpainotus paljon eri amkissa päivä ja monimuotopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Älä mene Amkkiin, se on leikkikoulu.
Perustelut?
No yliopistossa ja amkissa opiskellaan erilaisia tutkintoja. Molemmissa ihan tosissaan. Sopii käydä molemmat ja sitten vertailla. Muuten on vähän köykäiset perustelut.
Kiinnostaisi myös haalarit hankkia ja käydä bileissä, mutta mietin kehtaanko tämän ikäisenä opiskelun lisäksi
Sitäpaitsi yo/amk paremmuus ei ollut ketjun aiheena.
Sinne vaan sekaan!
Yliopistossa monella alalla ja ainakin AMK:n monimuotolinjoilla olen kuullut olevan paljon eri ikäisiä. Itsekin yliopisto-opintoja aloitellessa muistan, että oman vuosikurssin vanhin taisi olla 30-40v, eikä se tuntunut mitenkään ihmeelliseltä. Riippuu ehkä jonkin verran alasta, mikä on aloittajaporukan keski-ikä. Jonnekin on niin vaikea päästä, että sisään pyritään monta vuotta ja/tai suoritetaan joku muu tutkinto siinä välissä.
Ja sitten: jos nykyinen ala ei tunnu omalta jutulta, niin ne opinnot tosiaan kestävät sen 3-5 vuotta, ja sen jälkeen, ellei tässä nyt ole kyse ihan jostain +60v hakijasta, on vielä vuosikausia työelämää jäljellä. Kannattaa siis hakeutua tekemään sitä, mikä itseä kiinnostaa.
Nykyään on kaiken ikäisiä opiskelijoita. Itse opiskelin parikymppisenä dippainssiksi ja ekonomiksi, kolmikymppisenä IT-maisteriksi ja filosofiksi, nelikymppisenä teologiksiksi ja liikuntaneuvojaksi/PT:ksi. Ja siis työn ohella, joten kovin monia opiskelijarientoja en kiertänyt, nuorena ne oli toki tärkeitä. Eli ehdottomasti opiskelemaan vaan!
En halua sitä nolouden ja ulkopuolisuuden tunnetta kokea