Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet, että " maalta" (=muualta Suomesta) Helsinkiin muuttaneet

Vierailija
11.08.2006 |

ovat pahimpia " Stadilaisia" :D Kauheeta puheenvääntöä ja esitystä olla niin pk-seutulainen, niin pk-seutulainen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat juuri nämä " stadin kundit Vihdistä" .

t. paljasjalkainen

Vierailija
2/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole vaan huomannut. Meitäkin oli kolme sisarusta maalta tulleena ja me olemme nyt viimesenä lähdössä pois täältä. Ja taatusti ollla mitään " stadilaisia" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olenkin täällä jo 10v asunut!!

Vierailija
4/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomanneet että pahimpia olette te alkuperäiset arvosteluinenne muualta tulleita kohtaan?

Vierailija
5/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olenkin asunut monta vuotta enemmän Helsingissä kuin Kuopiossa.

Vierailija
6/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkainen Tamperelainen olen. Olen vaan tämän ilmiön huomannut ja se huvittaa mua suuresti. Ap

Vierailija
7/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin Helsingistä takaisin kotipaikkakunnalle kun sain eläkeduunin ja kyllä minä pk-seudulla asuessa viljelin omaa murrettani ihan surutta. Stadin puhetapa kuulosti suussani aivan naurettavalta, slangia en edes osaa.

Ja useimmiten sain positiivista palautetta puhuessani näin. Murre oli hyvä syy keskustelunavauseen vieraiden ihmisten kanssa taksijonossa, kuntosalilla, baarissa... eli vieraat ihmiset tykkäsivät kuunnella puhetapaani ja utelivat mistä päin olen kotoisin.

Eli en missään nimessä koittanutkaan puhua kuin pk-seutulaist...

Vierailija
8/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin " maalainen" , enkä asu pk-seudulla, mutta tämä ilmiö on nähtävissä selvästi joistakin kavereista kun Helsinkiin muuttavat..

Vierailija
9/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen polven stadilainen :)

Mulle on ihan yks lysti kuka asuu Helsingissä, kuka tuntee olevansa helsinkiläinen ja kuka bamlaa slangii tms.

Tosin kerran oli hassu juttu, olin sunnuntaiaamuna lenkillä Helsingin kantakaupungissa. Ratikkapysäkillä oli nuori nainen, joka puhelimessa isoon ääneen (kuulu kauas) väänteli savoa, säikähti kun huomasi, että mä kävelen hänen ohitse ja alkoi puhelimes bamlaa slangii (särähti tosin hieman korvaan, koska ei mennyt oikein).

Vierailija
10/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti huvittavaa katsottavaa ja etenkin kuunneltavaa kun nämä tuoreet " stadilaiset" käyvät kotopuolessa visiitillä. Ollaan niin pk-seutulaista että ja yritetään kuullostaakin siltä. Yleensä enemmän koomista kuin vakuuttavaa.

Vierailija
11/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudeltamaalta muuttaneena en huomaa ympäristössäni moista. Ystäviä on niin Helsingissä syntyneitä kuin muualta suomesta tulleita.

Elämäni ei keskity olemaan " helsinkiläinen" . Kyllä sen täyttää perhe-elämä ja muut intressit.

Aloitus tuntui jotenkin yksinkertaiselta...

Vierailija
12/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...savolaiset!

Vierailija
13/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut kuinka stadilaisille ottaa koville erottua joukosta ;D

Vierailija
14/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mahtava esimerkki! Mikkelistä kotoisin ja väänsi pahemmin stadia ku stadilaiset itse...katoin ohjelmaa ihan siksi, että sai NAURAA!

Vierailija
15/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kerrankin saa haukkua maalaisia, eikä ottaa vastaan maalaisten haukkuja! On se niin väärin, että jos ihminen on ylpeä savolaisuudestaan tai lappalaisuudestaan, se on hienoa vaan auta armias jos on ylpeä stadilaisuudestaan, niin se on ärsyttävää diivailua.

Vierailija
16/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kotoisin niiiiin pikkuisesta kylästä että suurin osa ei ole siitä edes kuullut, muutti Helsinkiin opiskelemaan. Nyt jo keski-ikää lähestyvä nainen, asunut milloin missäkin päin pk-seutua, mutta muuttamassa taas Helsinkiin ja niin stadilainen kuin vaan voi olla :) Mikään muu tässä maassa ei ole mitään :) Ja Stocka on tietty ainoa paikka missä voi tehdä ruokaostoksia..

Vierailija
17/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaiset harvoin edes kiinnittävät huomioita tuohon, uskoisin. Kun on asunut koko ikänsä täällä, on tottunut siihen, että ihmisiä on ties mistä tänne tullut, eikä siinä sen kummempaa.

Jos joku stadilainen täällä väittää, että asia jotenkin huvittaa tai ärsyttää, niin väitän, ettei ole stadilainen!

Vierailija
18/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä puhun edelleenkin murretta, varsinkin epävirallisissa yhteyksissä. Tuttavistani suurin osa ei millään tavalla yritä peitellä " maalaisuuttaan" tai yritä olla stadilaisia. Mutta olenpa tavannut muutaman tällaisenkin tapauksen, mm. pohjoiskarjalaisen slangia vääntämässä vuoden pk-seudulla asumisen jälkeen. Se kyllä vähän huvitti ja ärsyttikin, aloin itse vääntää oikein mahdollisimman leveää murretta ja kertoa kotopuolen kuulumisia sen juppi-IT-kavereiden kuullen, ettei jäänyt kellekään epäselväksi mistä ollaan kotoisin ;) Tais olla vähän ilkeää.

Vierailija
19/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta tulleet ovat syystäkin ylpeiltä kotiseudustaan ja puhuvat siitä lämpimästi. Mutta jos on helsinkiläinen (ja niin monessa polvessa ettei varsinaisia " juuria" ole muualla) niin saa helposti vähän leuhkan leiman jos ilmoittaa pitävänsä rakasta stadia Suomen ihanimpana paikkana. Siis ilman, että mollaa mitään muuta aluetta. Onko kukaan huomannut samaa?

Vierailija
20/29 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muualta tulleet ovat syystäkin ylpeiltä kotiseudustaan ja puhuvat siitä lämpimästi. Mutta jos on helsinkiläinen (ja niin monessa polvessa ettei varsinaisia " juuria" ole muualla) niin saa helposti vähän leuhkan leiman jos ilmoittaa pitävänsä rakasta stadia Suomen ihanimpana paikkana. Siis ilman, että mollaa mitään muuta aluetta. Onko kukaan huomannut samaa?