Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomarahat vieläkin tulematta - että ketuttaa

Vierailija
11.08.2006 |

Olen palaamassa hoitovapaalta töihin. Käytän nyt kertyneitä vuosilomia pois. Palkanlaskija sanoi että vuosilomasta tuleva lomaraha tulee maksuun elokuussa. (siis vasta nyt puolessavälissä kun olen jo lomani pitänyt!). Mutta eipä tilille tullut.

Onko jonkun muun työpaikalla niin että aina saa olla selvittämässä palkanlaskennan kanssa niiden mokia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahat saan elokuussa normaalina palkan maksupäivänä, mikä meillä on aina 30. päivä.

Vierailija
2/2 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahan maksaminen ei pitäisi olla mitenkään niin siitä milloin palaat työhön. Siis lomaraha maksetaan tiettynä aikana, meillä esim. aina heinäkuussa. Itse sain hoitovapaan aikana heinäkuussa lomarahan ihan normaalisti vaikka en siis ollut työssä.

Jos taas puhut loma-ajan palkasta eli pidät nyt vuosilomaa niin silloin palkka maksetaan kuten maksettaisiin ko. ajan palkka eli seuraavana mahdollisena palkkapäivänä. Jos palkkapäiväsi on 15.8. normaalisti niin palkka pitäisi silloin tulla nytkin.

Olen itse palkanlaskija ja huomannut, että suurissa firmoissa homma toimii, mutta pienemmissä pomot tai muut jotka allekirjoittaa palkkalaput, eivät ole ollenkaan ajantasalla miten asiat pitäisi hoitaa. Kaverin pomolle piti mennä oikein liiton huomautus ennenkuin alkoi rahoja tulla. Palkanlaskijaa ei kannata syyttää eikä hänelle huutaa, sillä hän ei voi maksaa mitään ilman pomon allekirjoitusta. Joskus valitettavasti. Meillä on joskus heitetty herjaa, että maksetaan jollekin, kun tiedetään että sille raha kuuluu ja peritään summa pomon palkasta kun ei hoida hommiaan (=allekirjoita maksulappuja) ajoissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän