Ja taas joku valittaa paikallisessa fb:n roskalavaryhmässä
On antanut jotain itselleen turhaa ilmaiseksi jollekin (kuten roskalava-ryhmän idea on) ja nyt on huomannut näiden päätyneen myyntiin kirpputorille.
Mitä. Hiton. Väliä.
Miksi pitää kytätä ja saada hallita ilmaiseksi annettua itselle ylimääräistä tavaraa vielä sen jälkeen, kun sen omista nurkista on saanut pois?
Hyväntekeväisyyden harjoittamiselle on oma paikkansa ja omat ryhmänsä!
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän. Hän halusi antaa tarvitsevalle.
Miksei sitten lahjoittanut hyväntekeväisyysryhmässä. Turha itkeä nyt.
Jossain ryhmissä on säännöt, ettei saa myydä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitten lahjoittanut hyväntekeväisyysryhmässä. Turha itkeä nyt.
Otappa se silimä näppiin ja lue uudelleen,se roskalavaryhmä ON hyväntekeväisyysryhmä,ANNETAAN ILMAISEKSI!
Vierailija kirjoitti:
Joku ei ehkä tarvitse juuri niitä tavaroita, mutta elättää silti perhettään niistä saaduilla rahoilla. Tavallaan ymmärrän närkästyksen, mutta tavallaan en.
Joku tarvitsee rahaa esim. päihteisiin. Tarvitsevainen hänkin on.
Minä hain kerran leffoja, katsoin ne ja vein kirpparille.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain kerran leffoja, katsoin ne ja vein kirpparille.
Ja musta tää on täysin ok!
Mutta ei näiden nillittäjien. He kyttäävät edelleen, mitä teet leffoilla sen jälkeen, kun ovat ne sulle antaneet, ja näkevät tästä suurta vaivaa.
Noin se varmaan helposti menee. En kyllä ymmärrä et miksi joku kyttää tavaran perään sen jälkeen kun se on haettu. Itsellä mielenkiinto loppuu siihen kun saan turhan tavaran pois nurkistani.
Roskalava tarkoitus on antaa köyhille ja vähävarassille. Minua ärsyttää kun monesti rikkaat tai työssäkäyvät kiilaa edelle. Monesti olen sitten lahjoittajalle ilmoittanut heistä ja että ovat työssäkäyviä ja saanut itselle tavarat. Eivät henno sanoa ei. Yksinhuoltajana tarvitsen esim pöytää enemmän kuin pariskunta jolla ei lapsia, heillä varmasti varaa ostaa itse.
Mitä sen pitäisi kuulua sille edelliselle omistajalle mitä toinen tekee saamallaan tavaralla?
Toinen on päässyt eroon itselle turhasta tavarasta, sen pitäisi olla pääasia, ei se mitä toinen tekee tavaralla jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Roskalava tarkoitus on antaa köyhille ja vähävarassille. Minua ärsyttää kun monesti rikkaat tai työssäkäyvät kiilaa edelle. Monesti olen sitten lahjoittajalle ilmoittanut heistä ja että ovat työssäkäyviä ja saanut itselle tavarat. Eivät henno sanoa ei. Yksinhuoltajana tarvitsen esim pöytää enemmän kuin pariskunta jolla ei lapsia, heillä varmasti varaa ostaa itse.
Höpö höpö. Ryhmän tarkoitus on kierrättää turhat tavarat helposti ja nopeasti. Tarvittaessa voi ilmoitukseen laittaa, että vain vähävaraisille. Mutta eipä niitä sillon kukaan varaile tai halua.
Kun olet tavaran lahjoittanut pois, se ei enää ole sinun. Omille tavaroilleen jokainen saa tehdä mitä haluaa. Yksinkertaista.
Joku voi tarvita rahaa myös ruokaan ja vaatteisiin, ei välttämättä huumeisiin. Säästi lahjoittajalta poiskuljettamisen vaivan, ja saa itse vaivanpalkaksi vähän rahaa, jolla ostaa tarvitsemansa. Mitä pahaa tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseva sekin rahantarvitsija on. Markkinataloutta parhaimmillaan, kun vaihtaa toisen roskan omaksi aarteeksi rahan välityksellä.
Trokarit pitää potkia pois ryhmästä. Kerro ylläpidolle
Törkeää hyväksikäyttöä tolla tapaa hyväuskoisia
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarvitsevalle antaminen on aika hataralla pohjalla nykyään, kun tavaraa on kaikilla nurkat pullollaan ja vaikea keksiä sellaista hyödykettä, jota ei jossakin muodossa voisi saada hyvin vähällä rahalla tai ilmaiseksikin. Esimerkiksi jostain käytetystä sohvasta tai sängystä on ihan turha jeesustella, miten haluttiin antaa se tarvitsevalle <3<3, kun se on pikemminkin ongelmajätettä ja joku tekee suuren palveluksen, jos sen suostuu hakemaan. Sama pätee myös esimerkiksi merkittömiin vaatteisiin ja jalkineisiin, isoihin huonekaluihin ja moniin kodintekstiileihin.
Lähinnä nämä "halutaan antaa tarvitsevalle"-ihmiset haluavat itselleen hyvän mielen siitä, että huh, tulipa autettua jotakin köyhää raasua.
Mulle on se ja sama mitä se hakija niille tavaroille tekee mitä lahjoitan. Pääasia että pääsen eroon mahdollisimman helposti. Jos menee älyttömäksi säätämiseksi, poistan ilmoituksen ja vien konttiin tai roskiin.