Pakko laihduttaa, miten pääsen alkuun?
Ylipainoa 20 kg. Miten saan tuloksia nopeasti? Vinkkejä, kiitos!
Kommentit (40)
Ruokavalio ja aktiivisuuden lisääminen.
Itellä toimii myös ruokapäiväkirja, ja se et ostan vaan harvoin kotiin herkkuja. Jos ostan niin syön ne kyllä aivan heti ja usein vielä kaiken kerralla. Myös einesten vaihtaminen kotiruokaan auttaa, mut vaatii vaivannäköä jonkun verran.
Nopeasti et mitenkään. Rasvaa alkaa palaa parin päivän dieetin jälkeen, nopein on lihastreeni ja oikea dieetti.
Vierailija kirjoitti:
Väärä asenne: nopeasti. Jos oikeasti haluat laihtua tietoa löytyy . Minäkin onnistuin -30 kg meni hitaasti mutta varmasti ja on pysynyt.
On mopo karannut käsistä, talvi meni horroksessa suklaalevy kainalossa. Nyt on terveystarkastus tulossa ja painoa on liikaa 2 metrisellekin, saati sitten tälläselle normipituiselle. Kilot on vaan kertyneet ja nyt on pakko tehdä jotain.
Tähtään pysyvään elämänmuutokseen, josta olet hienona esimerkkinä!!!
Vierailija kirjoitti:
Riistakamera :DDDdd
Tai sit ihan sellainen hälytyslaite joka alkaa piippaamaan niin että naapuritkin kuulee. Häpeän pelko opettaaa olemaan menemättä jääkaapille.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.karjal…
Pullero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä asenne: nopeasti. Jos oikeasti haluat laihtua tietoa löytyy . Minäkin onnistuin -30 kg meni hitaasti mutta varmasti ja on pysynyt.
On mopo karannut käsistä, talvi meni horroksessa suklaalevy kainalossa. Nyt on terveystarkastus tulossa ja painoa on liikaa 2 metrisellekin, saati sitten tälläselle normipituiselle. Kilot on vaan kertyneet ja nyt on pakko tehdä jotain.
Tähtään pysyvään elämänmuutokseen, josta olet hienona esimerkkinä!!!
Suklaata lakanoissa😶
Lihaskuntoharjoittelulla voit muuttaa kehon koostumusta rasvasta lihakseksi. Painolla ei ole niin väliä, jos keho on kiinteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistakamera :DDDdd
Tai sit ihan sellainen hälytyslaite joka alkaa piippaamaan niin että naapuritkin kuulee. Häpeän pelko opettaaa olemaan menemättä jääkaapille.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.karjal…
🤣🤣🤣No tämän takia just se kamera.
Laske ensin vaikka tällä laskurilla, mikä olisi energiankulutuksesi normaalipainoisena.
https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri
Sitten hanki digitaalinen keittiövaaka, punnitse kaikki syömäsi ja laske kilokalorit. Huolehdi siitä, että et syö enempää kuin mitä normaalipainoisena olisi energiankulutuksesi. Ylipainoisena kulutat enemmän kuin normaalipainoisena, joten alat laihtua. Ja kun aikanaan olet normaalipainossasi, sun ei tarvitse tehdä mitään muutosta vaan syöt samalla tavalla kuin aloittaessasi tämän prosessin
Vierailija kirjoitti:
Nopeasti et mitenkään. Rasvaa alkaa palaa parin päivän dieetin jälkeen, nopein on lihastreeni ja oikea dieetti.
Tällä siis estetään lihasten kulumista energiaksi.
Näitä av:n satoja laihdutusketjuja lukiessa on alkanut tulla tunne, ettei laihduttaminen kannata. Parempi vain olisi päättää, että nyt alan vähitellen opetella terveellisiä elämäntapoja ja sisäistää ne ensin. Jokainen tietää, mitä ne terveelliset elämäntavat on eli enemmän kasviksia, kohtuullisen kokoisia annoksia, hieman herkuttelua silloin tällöin, enemmän vettä ja vähemmän alkoholia.
Itse aloitin tämän työn ihan sillä, että päätin seuraavalla kerralla valita kaupasta terveellisempiä asioita jääkaappiini. Niin olen nyt toiminut pari vuotta ja ihan normaalipainon sisällä olen laihtunut, mutta ennen kaikkea oppinut, että minä itse valitsen, mitä syön. En enää toimi tunteiden vietävänä syömisen suhteen ja jos joskus riistäytyy käsistä, minun on helpompaa pysäyttää se ja palata totuttuihin rutiineihin.
Itselläni on toiminut hyvin se, että kun olen käynyt kaupassa, valmistelen terveellistä syötävää helposti jääkaapista otettavaksi. Keitän kananmunia (en tosin syö keltuaisia kuin jokus), pilkon esim porkkanoita, varsiselleriä ja kurkkua ison kasan, pesen kirsikkatomaatit valmiiksi, pesen ja laitan salaatin isoon rasiaan, paahdan pähkinöitä kuumalla pannulla, paistan kananfileitä ja pilkon ne kuutioiksi, jotka on helppo rasiasta heittää salaatin sekaan jne.
Ei ole pakko laihduttaa, eikä pakko ole hyvä lähtökohta mihinkään elämänmuutokseen. Toinen asia on sitten, jos HALUAT laihduttaa. Sitten se voi onnistuakin. :)
Ateriavälit, ruokapäiväkirja, moskalakko vaikka muutamana päivänä viikossa, elimistölle ravintoa eikä roskaa.
Usean pieleen menneen yrityksen jälkeen oivalsin, että kannattaa unohtaa laihduttaminen. Tee pysyvä elämäntapamuutos, ja laihdut sitten siinä sivussa. Raejuusto+kana+kuntosali auttaa kyllä pudottamaan kiloja, mutta kun sen ajattelee kuurina, paino tulee nopeasti takaisin ja saattaa jopa noustakin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä av:n satoja laihdutusketjuja lukiessa on alkanut tulla tunne, ettei laihduttaminen kannata. Parempi vain olisi päättää, että nyt alan vähitellen opetella terveellisiä elämäntapoja ja sisäistää ne ensin. Jokainen tietää, mitä ne terveelliset elämäntavat on eli enemmän kasviksia, kohtuullisen kokoisia annoksia, hieman herkuttelua silloin tällöin, enemmän vettä ja vähemmän alkoholia.
Itse aloitin tämän työn ihan sillä, että päätin seuraavalla kerralla valita kaupasta terveellisempiä asioita jääkaappiini. Niin olen nyt toiminut pari vuotta ja ihan normaalipainon sisällä olen laihtunut, mutta ennen kaikkea oppinut, että minä itse valitsen, mitä syön. En enää toimi tunteiden vietävänä syömisen suhteen ja jos joskus riistäytyy käsistä, minun on helpompaa pysäyttää se ja palata totuttuihin rutiineihin.
Itselläni on toiminut hyvin se, että kun olen käynyt kaupassa, valmistelen terveellistä syötävää helposti jääkaapista otettavaksi. Keitän kananmunia (en tosin syö keltuaisia kuin jokus), pilkon esim porkkanoita, varsiselleriä ja kurkkua ison kasan, pesen kirsikkatomaatit valmiiksi, pesen ja laitan salaatin isoon rasiaan, paahdan pähkinöitä kuumalla pannulla, paistan kananfileitä ja pilkon ne kuutioiksi, jotka on helppo rasiasta heittää salaatin sekaan jne.
Olet aivan oikeassa. Laihduttamisen sijaan elämänmuutos olisi monesti se oikea suunta. En sitten tiedä onko ihmismielen helpompaa ajatella laihdutusta ja tavotteita, koska se nähdään, että jos kärsin x ajan niin laihdun ja olen onnellinen. Sen sijaan elämänmuutos näyttäytyy ikuisuusprojektina, jossa pitää kärsiä loppuelämä, jotta laihtuisi. En tiedä.
Olennaista on kuitenkin tunnistaa ne omat huonot tavat, joiden seurauksena kiloja on tullut. Ruokapäiväkirja on hyvä vaihtoehto siihen. Tarvittaessa jokaisen suuhun pantavan asian voi vaikka kuvata. Oikeaa annoskokoa etsiessä kannattaa kuvata itselle muistiin miltä omalla lautasella näyttää vaikka 200 g makaronilaatikkoa. Silloin joka kerta ei tarvitse kaivaa vaakaa esiin.
Toinen olennainen asia on lähteä muuttamaan askel kerrallaan epäterveellisiä tapoja terveelliseen suuntaan. Kaikkea ei tarvitse eikä välttämättä kannata muuttaa kerralla. Se yksi pullaviipale ei ole kriittinen asia, jos todellinen ongelma on liian isot annoskoot.
Tsemppiä ap muutokseen. Olet saanut täältä paljon hyviä vinkkejä.
Jätä nyt ensimmäisenä se suklaa pois. Jos on täysin mahdotonta elää ilman suklaata, salli itsellesi vaikka viikonloppuisin yksi patukka. Jos ruoka on muuten lautasmallin mukaista, pienennä annoksia. Jos liikunta on jäänyt kokonaan, aloita kevyesti ja lisää määriä ja tehoja sitten kun siltä tuntuu. Pienillä muutoksilla tulosta tulee hitaamminen, mutta se on todennäköisemmin pysyvä.
Helppo ohje:
1) lataa joku ruokapäiväkirja (joo, voi tehdä vaikka ruutuvihkoon mutta luuri sulla on kuitenkin aina mukana)
2) käy vaa'alla ja mittaa vyötärönympärys.
3) selvitä päivän kaloritarve
4) syö valmisaterioita joissa on valmiiksi ilmoitettu kalorimäärät, lisäksi vihanneksia.
5) pysy suunnitelmassa.
Nopea on sitten se, että mene rasvaimuun.
Ja tämä on todellisesta elämästäni:
Olin akateemisena jäänyt työttömäksi, ja 57-vuotiaana ansiosidonnainen oli päättymässä. Kunnilla on ns. velvoitetyöllistäminen, eli siis kunnilla on velvollisuus työllistää ikääntynyt henkilö. Sepä vaan, että kunnilla ne työpaikat ovat vähentyneet, kun ovat yhtiöittäneet ja yksityistäneet toimintojaan.
Soittelin moneen kertaan, ja sitä velvoitetyöpaikkaa ei vain tahtonut löytyä. Sanoin, että minulle sopii mennä vaikka keittiöapulaiseksi, kunhan saan työtä 4:ksi kuukaudeksi, jotta pääsen taas ansiosidonnaiselle.
Lopulta pääsin apulaiseksi kaupungin henkilöstöravintolaan. Ja siitä alkoi laihtumiseni!
Noiden neljän kuukauden aikana laihduin 9 kg, joista pari on tullut takaisin.
Miten ja miksi laihduin?
Kävelin reilut 2 km töihin ja saman verran takaisin.
Työ oli fyysisesti melko raskasta, istumaan pääsi vain taukojen aikana.
MUTTA SE TÄRKEIN:
Oli kamalaa nähdä, minkälaista moskaa tässä maassa ihmisille syötetään, jopa paremmassa henkilöstöravintolassa.
Lisäaineita täynnä olevaa ala-arvoista sössöä! Itse olen aina tehnyt ruokani itse, aidoista raaka-aineista.
Työpaikan keittiössä kauhistelin lisäaineiden määrää, huonojen öljyjen määrää, kevyttuotteiden määrää jne...
Söin töissä vain tuoresalaatteja , perunaa ja selkeää lihaa = pihviä, kanaa, kalaa, joista näki, ettei lisäaineita sisältäviä kastikkeita joukossa.
Kiitos vinkeistä!!! Nyt on hyvä päivä ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa.
Aurinkoista kevättä! t. kesällä ex-pullero
laihduttamisesta jää sinulle iso roikkomaha
Eli näytät aivan järkyttävältä ilman vaatteita
Ei kannata laihduttaa
Tulet näyttämään 2:n lapsen äidiltä
Ei rankkaa liikuntaa alkuun, jos ruokavalio muuttuu paljon.
Syö 3 tunnin välein.