Tuttavan lapsuusperheen whatsapp ryhmä - kaiken raportoiminen
Ihmetyttää vähän kun tuttavan vanhemmat ja sisarukset raportoivat aivan kaikki tekemisensä whatsapp ryhmässä. Hienoahan se että ovat läheisiä mutta ihmetyttää välillä kun raportoivat toisilleen jatkuvasti kaiken. Tuttava siis itse on kertonut ja kun olen hänen seurassa, huomaan sen itsekin.
Jos olen tämän henkilön seurassa niin jatkuvasti niitä viestejä tulee ja niitä näytetään minullekin, mitä kuvia tai ”hauskoja” juttuja kirjoittavat. Jos vietämme ”tyttöjen iltaa” pitää sieltä laittaa kuvia niin että poseeraamme jossain. Ja vielä minta kuvaa.
Mitä mieltä okette? Onko ihan normaalia raportoida joka päivä tekemisensä lapsuudenperheelle?
Kommentit (10)
No jos on sellainen tapa. Minun työkaverillani on tuollaista, lapset nuoria ja nuoria aikuisia. Itselläni on pienet lapset joten ei viestitellä, ja omat vanhemmat on sitä ikäluokkaa että eivät ole oikein oppineet.
Herttaistahan tuo on että pidetään tiiviisti yhteyttä.
Juu, on normaalia. Minulla ei ole vanhempia tai sisaruksia, joille voisi viestitellä, joten viestittelen miehen lapsuuden perheen ryhmässä. Varsinkin näin korona-aikana on kiva kertoa kuulumisiaan, ihan arkisia asioita ja hauskoja sattumuksia.
On kiva tapa. Pakko ei ole aina kommentoida vaikka olisi ryhmässä mutta saa seurata mitä tapahtuu. Ei ole pakko raportoida, kuka pakottaa ?
Mun ystävällä on tuollaista. Ja sinne ryhmään laitetaan sitten todella aivan kaikki palkkakuiteista ja sairaslomatodistuksista lähtien. Omassa perheessäni ollaan kyllä avoimia ja tärkeitä toisillemme, autetaan tarvittaessa ym. mutta on kuitenkin asioita jotka ovat yksityisiä. Noilla ihan kaikki jaetaan asiat ja tiedot. Mun mielestä outoa.
On ihan normaalia. Musta olis oudompaa, jos mun perhettä ei kiinnostais mun tekemiset, tai että en kuulis sisaruksista tai äidistä mitään viikkokausiin.
Koska jos oltais yhteyksissä vain silloin, kun olis jotain "oikeeta asiaa", niin oltais yhteyksissä tyyliin juhlapäivinä ja muuten max ehkä kerran kuussa. Se olis mun mielestä aika surullinen tilanne. On kivempi olla yhteydessä päivittäin. Ei kaikkea tarvi raportoida, mutta saa, jos haluaa.
Mutta turha sitä on sen enempää ihmetellä. Ihmisillä tuppaa olemaan erilaisia tapoja vähän kaikessa.
Meidän perheestäkin joku varmaan sanoisi, että raportoidaan kaikki. Meitä on monta, ja viestejä tulee paljon. Mutta jokainen saa päättää, mitä ja kuinka usein raportoi. Itse en raportoi esim. kaikista avioelämäni kiemuroista.
Mä uskoisin että se on normaalia, tai ainakin kuulostaa juuri siltä mitä voisi luulla perheen olevan, meidän perheessä ei olla oltu ikinä niin läheisiä että edes kysyttäisiin mitä kuuluu...
Minusta on outoa. Mieheni viestittelee paljon veljensä kanssa, ihan arkipäiväisistäkin jutuista, urheilutuloksia, hassuja kuvia yms. sattumuksia, koska ovat läheisiä, on sama harrastus jne jne. Mutta olisi kyllä outoa jos laittaisi kaikki nämä samat viestit myös äidilleen ja isälleen.
Viestitellään joo. Kuvia juuri tapetoidusta seinästä, lapsenlapsen ensimmäisestä lumiukosta tai itseleipomista pullista, jostain tarjouksesta kaupassa (ostanko teillekin?), työpaikkailmoituksista jne. Jos ei jostain kuulu n 3 päivään niin kysytään onko kaikki ok:)
Jos on jotain hyvin henkilökohtaista siitä viestitellään kahden kesken mutta noi em päivitykset koko porukalla.
Up