Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin pelottava koira. Miten saan itseeni kohdistuvan uhittelun loppumaan?

Vierailija
17.03.2021 |

Kaverin tanskandoggi kättäytyy jotenkin passiivisagressiivisesti minua kohtaan, kun kaveri ei näe. Koira tulee viereen seisomaan, nojaa seinää vasten tai yrittää kaataa. Sohvalka tulee viereen istumaan ihan kylkeen ja jotenkin yrittää näyttää mua pidemmälle. Tunkee pään mun haaruksiin eikä ota pous vaikka tönin. Onko tuo ihan normaalia käytöstä koiralta?
Kaverini nähden ei näin käyttäydy. Kaverin mielestä koira on kiltti. Mä taas koe nuo tilanteet pelottavina ja haluan ne loppumaan. Kerran koitin komentaa ja työntää pois koiraa, niin se murisi mulle.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dogit on yleensä melkoisia luupäitä, hölmöjä ja kokoonsa nähden pelokkaita.

Vierailija
42/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatakseni alkuun; ratkaisu tapahtuu pöydän alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kaverillani oli hiukan vastaavanlainen koira, joka mm. tuli sohvalle viereen ja murisi. Siis koirien kielellä uhkaili/yritti pomottaa. Kaverini ei koskaan puuttunut häiriökäyttäytymiseen ja koira olikin todella ärsyttävä, enkä enää halunnut käydä hänen luonaan. Itse en sietäisi omalta koiraltani hetkeäkään moista käytöstä, mutta minkäs teet kun koira ei ole oma? Ikävä kyllä joskus ihmiset sietää älyttömiä juttuja lemmikeiltään ja tulee sokeiksi niiden käytösongelmille.

Vierailija
44/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se murina pelkästään huono asia ole. Minä ainakin haluan koirani nimenomaan ensin murisevan, ennen kuin muuten ilmaisisi epämiellyttävää oloaan puremalla. Murinasta en ikinä koiraa komentaisi, sen perusteella osaan omistajana ratkaista koiralle hankalan tilanteen, ettei sen tarvitse mennä pidemmälle.

Vierailija
45/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että koirat ja useat muutkin eläimet luonnostaan pitävät enemmän toisista ihmisistä kuin toisista. Itse esimerkiksi olen aina tullut hyvin toimeen koirien kanssa, naamani on usein hetken tutustelun jälkeen lupsutettu pitbullien ja rotikoidenkin toimesta. Täytyy vain olla rauhallinen ja osoittaa koiralle, että tässä olisi tarjolla ystävällinen kaveri. Koirasta kyllä näkee, milloin ei kannata lähestyä, se antaa selvät merkit.

Vierailija
46/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kaikkien kavereitteni koirat kiehnää, heiluttaa häntää innoissaan ja haluaa leikkiä kun menen kylään ja pyörii kokoajan jaloissani kerjäten huomiota.

En välitä koirista.  Annan niiden olla rauhassa ja toivon samaa itselleni. Minun ei tarvitse pitää koirista, vaikka tykkään niiden omistajista.  Ja he minusta.

Pidän eläimistä, kun ovat luontaisessa ympäristössään, ei narun jatkeena omistajiaan viihdyttämässä.

Yhdelle ystävälläni joudun huomauttamaan useasti, kun koiran käytös häiritsee, mutta hän nyt ei osaa oikein kiltteyttään kieltää, eikä kasvattaa muutenkaan koiraansa. Ongelmatapaus, ja koira aivan pihalla. Ei koiran vika todellakaan.

Vierailija
47/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se murina pelkästään huono asia ole. Minä ainakin haluan koirani nimenomaan ensin murisevan, ennen kuin muuten ilmaisisi epämiellyttävää oloaan puremalla. Murinasta en ikinä koiraa komentaisi, sen perusteella osaan omistajana ratkaista koiralle hankalan tilanteen, ettei sen tarvitse mennä pidemmälle.

No tämäpä omistaja ei ratkaissut eikä ratkaissut aloittajankaan kaveri. Jos koira murisee sohvalla ihmiselle, siihen on yksi ja ainoa oikea ratkaisu ja se on poistaa muriseva koira sohvalta heti.

Vierailija
48/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämäpä omistaja ei ratkaissut eikä ratkaissut aloittajankaan kaveri. Jos koira murisee sohvalla ihmiselle, siihen on yksi ja ainoa oikea ratkaisu ja se on poistaa muriseva koira sohvalta heti.

Kyllä, olen samaa mieltä, jos koiran mielestä sohvalle ei mahdu ihmiset, koira väistää, murina jättäisin muuten huomioimatta.

Vierailija
49/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koirasta lähtee ääntä tietää myös, että se on kunnossa. Murina on koiran tehtävä, samalla tavalla kuin ihmisellä on puhelimeen vastaaminen. Oikein hyvä pointti.

Vierailija
50/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viereen tuleva tai jalkaa vasten nojaileva koira kerjää huomiota ja nokan tunkeminen haaruksiin on (valitettavasti) tutustumisyritys.

Koira kuulostaa hyväntahtoiselta hölmöltä. Harmi, että koira on niin suuri. Pienen koiran pöljäily olisi helpompi ottaa rennosti.

Itsekin olen vastaavanlaista keinoa kokeillut baarissa huonoin tuloksin. Miksei koira opi kokeilemaan jotain muuta keinoa?

Vierailija
51/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quot...[/quote] Olet ehdottomasti oikeassa, mutta pysyn silti visusti kannassani ja puolustan näkemyksiäni mitä tulee toimintastrategian suunnitteluun, täytäntöönpanoon ja arviointiin. Voin toki olla väärässä, mutta en ole muistaakseni juuri koskaan erehtynyt.[/quote]

Kerran luulin olevani väärässä, mutta huomasin erehtyneeni.

Vierailija
52/52 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira toimii vaistojensa varassa. Jos koira ei sinusta pidä olet kusipää.

Hahhah. Koirat käyttäytyy aina ystävällisesti mua kohtaan, vaikka olen täysin paska ihminen enkä pidä niistä koiristakaan erityisemmin. Ehkä siksi, etten niitä pelkääkään ja olen rento.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi