Lopetin koronapaniikin. En enää seuraa uutisia, enkä vouhota tai voivottele
Päätin jatkaa elämistä mahdollisimman normaalisti. Rokotetta en ota.
Ja olen Riskiryhmää2, töissä alakoulussa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Miksei vaan antauduta ja sairastuta? Siinä se immuuni tulisi.
Siis edelleen joku ei tajua miksi jarrutellaan. Mieti jos korona leviää valtoimenaan. Hoitajat sairaana, teho-osastot täynnä jne.. lisäksi kauanko se immuuni kestää ja tehoaako näihin muunnoksiin.
Ei, vaan kyse on pelosta. Koska monet ei voi sietää pelkoa, epävarmuutta tai mitenkään tulla toimeen niiden kanssa, he hakevat ratkaisua mm. yhteiskunnan sulkemisesta ja kaikista mahdollisista keinoista. Täysin yksinkertaista psykologiaa, josta media ei huutele, koska se nimenomaan elää pelosta. Siksi se on jo vuosia lööpeissään varoitellut ties mistä terveysuhkista. Ne tietää kyllä, mikä on ihmisten pahin pelko, se on yleensäö terveyden menetys.
Minulla ei ole ikinä ollut terveyttä joten en tajua mikä siinä terveyden menettämisessä on niin pelottavaa?
Hieno päätös. Seuraan itse jonkun verran koronauutisia, jotta tiedän paremmin mitä milloinkin tekisin. Esim. sen jälkeen kun Itikseen tuli "maskipakko", olen käynyt siellä joka päivä pyörimässä ilman maskia. Ihan vaan siksi koska voin.
Kunhan kannatat tukahdutusta ja vähän edes osaltasi painostat poliitikkoja siihen, niin toki jatkuvaa uutisten seuraamista voi vähentää, sehän stressaa suotta!
Perus-koronatoimet lienevät jo normaaleilla selkäytimessä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa siinä on, että lopettaa uutisten ja ajankohtaisten asioiden seuraamisen.
Ajankohtaisten asioiden seuraaminen kuuluu yleisivistyksee, ja jokapäiväiseen elämään.Vain hölmö uskoo kaiken moskan mitä netistä lukee, kai nyt jokainen normaali aikuinen osaa suodattaa lukemansa ja seurata mediaa monipuolisesti.
Sekin jo riittää jos katsoo päivän pääuutiset Yleltä tai MTV:ltä ja kiinnostavimmat ajankohtaislähetykset.
Kukaan ei käske lukemaan ja seuraamaan jotain hörhötekstejä netistä eikä muualtakaan.
Melkoinen pökkelö ihmisestä tulee, jos jättäytyy kokonaan uutispaitsioon.
On oma asia jos kiihkoilee, panikoi ja vouhottaa koronan kanssa.
En näe mitään syytä katsoa ylen ja maikkarin valheellisia mädättäjäuutisia. Haen tietoni muualta.
Uskon kyllä, että on elämä vaikeaa, jos ei edes Maikkarin ja Ylen linjoja toisistaan erota.
Mulla oli tuo politiikka melkein vuoden, sitten oma äiti sairastui koronaan ja oli pitkään sairaalassa. Nytkään en ole paniikissa, mutta normaalisti en voi sanoa eläväni. Äidin kokema ja kertomukset osastolta vaikuttavat, en voi valehdella.
Minulla ei ole koskaan ollut mitään koronapaniikkia. Seuraan koronauutisia tarkasti ja noudatan suosituksia.
Kyllä se usko ihmisten yleiseen järkevyyteen ja rationalisuuteen lähti jo sillä sekunnilla kun viime keväänä näin ne jonot kaupoissa vessapaperirullineen. Ihmiset eivät osaa ajatella itse, se oli pettymys huomata. Olen koko vuoden kulkenut vastavirtaan jopa oman perheeni paheksunnan hinnalla.
Keisarin uudet vaatteet, ei mitään muuta.
En pelkää kuolemaa, enkä pelkää myöskään koronaa. Mutta tämä ilmiö on saanut joistakin ihmisistä esiin niin ikäviä piirteitä että joka päivä ahdistaa. Jopa pelottaa, kanssaihmiset nimittäin.
Ihan kuin olisi vain kaksi vaihtoehtoa, panikointi ja välinpitämättömyys. Suurin osa on varmaan siltä väliltä ja noudattaa rajoituksia eikä kuitenkaan meuhkaa koko ajan. Ikävää, että tässäkin asiassa pitää hakea koko ajan vastakkainasetteluja, ikään kuin jokainen, joka noudattaa asiallisesti rajoituksia ja seuraa vähän missä mennään olisi hysteerikko.