Saatteko oireita maskeista?
Kurkku ollut kipeä siitä lähtien, kun alettiin käyttää töissä maskeja jos liikutaan oman työpisteen ulkopuolella (eli n. 2-5 kertaa per työvuoro, n. 10-25 min kerrallaan).
Yhtä pitkään kurkkuni on ollut outo, ei varsinaisen kipeä, vaan se "tuntuu" koko ajan. Ääni myös kähenee päivän mittaan, maskin aikaan yskittää ja nenä kutisee.
Korona negatiivinen, viimeksi viime viikolla testattu.
Oireiletteko muut? Käykö kurkkuun?
Kommentit (41)
Emme saa.
Täten @Moderaattori @Ylläpitäjä voivatkin jo poistaa tämän.
Vaihdatteko maskeja päivän aikana?
Omassa työssäni käytän koko päivän maskia, mutta ne ovat potilaskohtaisia ja niitä kuluu siis 8-18 päivässä. En ole saanut koskaan oireita maskeista.
Pyörryttää ja nenä menee tukkoon.
Koko päivän pidettävä myös ulkona, lapsia pukiessa meinaa pyörtyä, ääni menee, ei jaksa puhua kunnolla, kurkku kuivaa ja kipeytyy, nenä vuotaa. Hommasin visiirin ja sillä pystyy olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidätte niitä?!
Miksi tuhoatte terveyttänne??!
Työpaikalle ei pääse ilman maskia.
Hassua ettei sulle tullut tää edes mieleen
Tuli kyllä. Itse en vain tuhoaisi terveyttäni minkään työn takia. Hakisin lääkäriltä todistuksen, etten maskia pysty pitämään.
Maskne ja kurkun kuivutta, pahin on kuitenkin maskittomuusviha
En, koska en pidä.
Vielä hengissä : )
Kova nenän kutina joka kerta ja pientä hengenahdistusta ja vitutusta, ei sen pahempaa.
Ei enää huomaa koko maskia vaikka 8 tuntia pitää.
Migreeniä ja nenäverenvuotoa tms räkää.
Kaikkeen tottuu.
Koskaan en Ole ymmärtänyt lääkäreitä jotka näissä työskentelee.
Naama kukkii.
Nyt tilasin allergialiitosta. Josko ne olisi parempia.
Mulla alkaa noita maskeja käyttäessä huimaamaan ihan tosi helposti, ja pää tulee myös joskus kipeäksi. Olen ajatellut, että voi johtua huonosta hapen saannista, mutta voi kai olla myös joku allerginen reaktio?
Aivan älytöntä käyttää tuollaista rättiä ettei sairastuisi ja sitten saatkin sairaan olon siitä rätistä. Ei voi olla hyvä terveydelle pitkässä juoksussa. Ihmiset ovat vaan täysin menettäneet järkensä tämän pelottelun ja kuolemanpelon takia niin tuudittaudutaan johonkin oljenkorteen,tässä tapauksessa tuohon naamarättiin. Kuvitellaan että kunhan rätti on naamalla niin kaikki pelastuu.
Leukaan tulee näppyjä ja kyllä tuo maski jo vähän kauppareissun jälkeen ahdistaakin. Onneksi ei töissä (etä) tarvitse käyttää kokopäivää, vain kauppareissulla ja päiväkotivienti/haku.
En käytä muuten, mutta pakkotilanteessa käytän itse virkkaamaani retaletta, joka on todella huokoinen ja menee maskifanaatikoille läpi kuin väärä raha.
Ei tule virkatusta retaleesta yhtään mitään oireita. On mukavan reikäinen ja henki kulkee hyvin ja puuvilla on mukava iholla.