Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko oireita maskeista?

Vierailija
16.03.2021 |

Kurkku ollut kipeä siitä lähtien, kun alettiin käyttää töissä maskeja jos liikutaan oman työpisteen ulkopuolella (eli n. 2-5 kertaa per työvuoro, n. 10-25 min kerrallaan).

Yhtä pitkään kurkkuni on ollut outo, ei varsinaisen kipeä, vaan se "tuntuu" koko ajan. Ääni myös kähenee päivän mittaan, maskin aikaan yskittää ja nenä kutisee.

Korona negatiivinen, viimeksi viime viikolla testattu.

Oireiletteko muut? Käykö kurkkuun?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oireile mitenkään. Osta parempia maskeja, voihan olla, että olet allerginen jollekin aineelle kyseisessä maskissa.

Vierailija
2/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pientä kurkun kutinaa havaittavissa kerttismaskien käytön kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Kasvojen iho on mennyt aivan punaiseksi ja näppyä pukkaa, vaikken meikkaa maskin alle ollenkaan. Nenä alkaa heti vuotaa vettä, kun maskin laittaa, samoin silmiä ärsyttää, ihan kuin roskia silmissä. Nenä on myös alkanut vuotaa usein verta.

Päässäkin pyörryttää ja pää kipeytyy. Tuntuu myös rytmihäiriön tapaista ja hengittäminen on raskasta. Hapenpuutteen tunnetta ja ah ihanaa, kun sen maskin saa naamalta pois.

Minulla on niitä vaaleansinisiä paperimaskeja. Mitähän myrkkyjä niihinkin laitetaan?

Vierailija
4/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutten koronaakaan taho.

Vierailija
5/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa nenäveren vuoto.

Vierailija
6/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutten koronaakaan taho.

Ja maskiko sen estää?

Vierailija
7/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oirehtii eniten poskiontelot. Poskia särkee ja jomotus leviää usein ohimolle ja otsaan. Nenä vuotaa välillä ja kutisee, samoin kasvojen ihoa kutittaa (atooppinen iho muutenkin).

Välillä tuntuu, ettei happea vaan saa tarpeeksi. Itselläni fyysinen työ eli taukoja lukuunottamatta koko ajan liikkeessä.

Vierailija
8/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan oireita maskista. Viimeksi tänään yskin keuhkoni pihalle, kun laitoin maskin ja sain aikaan reaktioita ihmisissä.

Osteopaattini sanoi, että hänen luonaan käy nyt paljon maskia työssään pitäviä hoidettavia, joiden kehot ja kurkun alue ovat aivan jumissa.

Vierailija
9/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jos joutuu paljon puhumaan tai joutuu hengittämään suun kautta niin tulee kurkku kipeäksi. Ja yskittää. Mulla on aamuisinkin ollut kurkku kipeä, jos edellisenä päivänä on joutunut pitämään maskia koko työpäivän ajan. Tällöin myöskin suun alueelle tulee todella kipeitä näppylöitä (normaalisti ei ole). Muutaman tunnin jälkeen silmät kutiavat kokoajan ja silmässä on tunne että siellä olisi roska, jota ei saa pois. Silmät punoittavat.

Mulla ei ole mitään terveydellistä ongelmaa maskien suhteen, siksi ihmetyttääkin miten paljon maski aiheuttaa oireita.

Vierailija
10/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho-oireita ja nenän tukkoisuutta. Lisäksi huomaa, että osa maskeista ei hengitä ollenkaan ja astma alkaa heti vaivata. Osaa pystyy kauppareissun ajan pitämään ilman hengenahdistusta.

Vierailija
11/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että jos joutuu paljon puhumaan tai joutuu hengittämään suun kautta niin tulee kurkku kipeäksi. Ja yskittää. Mulla on aamuisinkin ollut kurkku kipeä, jos edellisenä päivänä on joutunut pitämään maskia koko työpäivän ajan. Tällöin myöskin suun alueelle tulee todella kipeitä näppylöitä (normaalisti ei ole). Muutaman tunnin jälkeen silmät kutiavat kokoajan ja silmässä on tunne että siellä olisi roska, jota ei saa pois. Silmät punoittavat.

Mulla ei ole mitään terveydellistä ongelmaa maskien suhteen, siksi ihmetyttääkin miten paljon maski aiheuttaa oireita.

Luin edellisiä kommentteja ja pitää lisätä vielä itsekin verenvuoto nenästä. Mulla on nyt lähes kuukauden vuotanut verta nenän väliseinästä. Ei varmaan kerkeä parantumaan kun hautuu maskin alla suurimman osan päivästä.

Vierailija
12/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Hengitystieinfektioita, ihottumaa, näppyjä, kutinaa...

Ensimmäistä kertaa elämässä tulee välillä myös verta nenästä ja proppuja nieluun, koska maski kuivattaa niin paljon hengitysteitä.

Vierailija
13/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten tää voi ihmetyttää

Vierailija
14/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan aika maskista kivuliaan pitkäkestoisen erektion. Siksi en voi käyttää maskia.

Vierailija
15/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidätte niitä?!

Miksi tuhoatte terveyttänne??!

Vierailija
16/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten tää voi ihmetyttää

Muut ovat sanoneet että olen herkkä ja valitan turhasta ja maski ei tunnu miltään. Olen saanut jopa vihaista saarnaamista ihmisiltä kun olen todennut että oireiden takia en pidä maskia kuin paikoissa missä sitä on pakko pitää.

Vierailija
17/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidätte niitä?!

Miksi tuhoatte terveyttänne??!

Työpaikalle ei pääse ilman maskia.

Hassua ettei sulle tullut tää edes mieleen

Vierailija
18/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oireita ja pelkästään siitä kun kävin kaupassa maskin kanssa pari kertaa viikossa.

Sitten älysin aina keittää uuden maskin, ja olen sitten pystynyt käyttämään kun tarve vaatii.

Vierailija
19/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen alakoulun opettaja, eli puhun työkseni, sillä pieniä ei voi muuten ohjata. Osan päivää puhun isoille joukoille kantavalla äänellä, suurimmaksi osaksi puhun lähikontaktissa hiljaisesti tai kuiskaamalla tai käytän normaalia ääntä, nykyään siis koko ajan maski kasvoilla. Meillä maskia pitää käyttää koko työpäivän, välituntivalvonnassa saa olla ilman. Yleensä tämä tarkoittaa minulla 7.45-16 maski kasvoilla, tosin iltapäivästä osan aikaa en puhu, vaan teen valmistelu- ja kirjaamishommia.

Puhuessa hengästyn helposti, henkeä pitää oikein haukkoa. Työpäivän edetessä ääni katoaa. Iltaisin kurkku on kipeä, päätä särkee ja huimaa. Maski "haisee ja maistuu" kasvoilla koko illan. Myös silmät oireilevat, jo parin tunnin päästä ne ovat ihan punaiset ja karheat. Kasvojen iho reagoi myös näpyillä.

Ennen lomia käytin visiiriä, sillä maskin kanssa opettaminen ei vain onnistu. Visiiri ei suojaa yhtä hyvin, mutta viikko-pari maskia marraskuussa suosituksen alkaessa osoitti sen, että maskin kanssa jouduin sairauslomalle, niin huonoksi se olon saa. Nyt en uskalla mennä pelkällä visiirillä, ennen kuin lomilta palanneet muksut ovat osoittautuneet terveiksi.

Vierailija
20/41 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nuhan tai siis vuotavan nenän