Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin mukaan kasviksia ei tarvitse laskea mukaan, kun laskee kaloreita esim. fineliin

Vierailija
16.03.2021 |

Miten on?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kasviksissakin kaloreita. Itse olen kirjannut nekin. Noudatan välimeren ruokavaliota, jossa syödään reilu kilo kasviksia ja hedelmiä päivässä. Valmistan niistä kasvisruokaa ja vaikka kasvikset on matalakalorista, niin pitää ne ottaa huomioon kokonaisuudessa. Muuten tulee helposti syötyä liikaa jotain muuta.

Vierailija
2/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin lasketaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadoissa esim on ihan helkkaristi kaloreita.

Vierailija
4/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niistäkin kaloreita tulee, mutta jos syö erilaisia kasviksia sen puoli kiloa päivässä, niistä tulee ehkä joku 200 - 300 kcal. Voi siis lisätä kasvisten kalorit yhtenä arviona eikä laskea kaikkia erikseen.

Joo, ehkä jossain kurkussa kaloreita on melkein ei yhtään, mutta sen ei kannata olla ainoa kasvis jota syö.

Vierailija
5/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi fineliä käytettäisiin pelkästään kalorien laskemiseen?

Vierailija
6/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa sitä käyttää muutenkin. Ihmisillä on erilaisia tarpeita. Kalorien laskeminen voi olla yksi niistä.

Vierailija
7/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa päästä helpommalla, voi tietysti arvioida, monellako sadalla kilokalorilla syö kasviksia päivässä ja sitten laittaa päivän energiatavoitteen vastaavasti alemmas, esim. tähdätä 1 500 kaloriin.

Mutta siis onhan niissäkin kaloreita.

Vierailija
8/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa sitä käyttää muutenkin. Ihmisillä on erilaisia tarpeita. Kalorien laskeminen voi olla yksi niistä.

En suoraan sanottuna itse ymmärrä pelkkää kaloreiden tuijotusta. Kasviksia syömällä saa kaikenlaisia vitamiineja ja hivenaineita ym. mielenkiintoista ja tärkeää, joista saa lisää tietoa fineliin listaamalla.

Vierailija
9/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kasvis?

Vierailija
10/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niistäkin kaloreita tulee, mutta jos syö erilaisia kasviksia sen puoli kiloa päivässä, niistä tulee ehkä joku 200 - 300 kcal. Voi siis lisätä kasvisten kalorit yhtenä arviona eikä laskea kaikkia erikseen.

Joo, ehkä jossain kurkussa kaloreita on melkein ei yhtään, mutta sen ei kannata olla ainoa kasvis jota syö.

Tällaisen ohjeen olen itsekin lukenut. Varaa 300 kcal kasviksille ja syö niitä niin paljon kuin jaksat. Avokado, banaani ja viinirypäleet kannattaa laskea erikseen mukaan. 

Vierailija
11/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suoraan sanottuna itse ymmärrä pelkkää kaloreiden tuijotusta. Kasviksia syömällä saa kaikenlaisia vitamiineja ja hivenaineita ym. mielenkiintoista ja tärkeää, joista saa lisää tietoa fineliin listaamalla.

En suoraan sanottuna ymmärrä miksi et osaa pysyä aiheessa.

Vierailija
12/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kasvis?

Ei. Kuuluu särkikaloihin.

Vierailija
13/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suoraan sanottuna ymmärrä miksi et osaa pysyä aiheessa.

Puhuin kasviksista ja finelistä eli pysyin aiheessa. En vain kompannut sinua.

Vierailija
14/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että kaverisi laskee kalorit 1000 asti ja sen jälkeen syö pelkkiä kasviksia. Aika paljon saa syödä, että toiset 1000 kaloria tulee täyteen. 

Itse voisin tehdä noin. Syömishäiriöajatukset alkavat tunkea esille silloin, kun on PAKKO syödä alle x määrän. Jos antaa vähän löysää juuri kasvisten määrässä, niin sitä jaksaa pidempään. 

Vierailija
15/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lasketaan. Vaikka suurimmassa osassa onkin vähän kaloreita.

Vierailija
16/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin mielestä ei oo pettämistä jos käyttää  kortsua.

Vierailija
17/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksien kaloreita ei kannata laskea vaan syö aina vähintään suositeltu määrä. Proteiinia kannattaa myös syödä suositusten/tarpeen mukaan.

Jos haluat nostaa tai pudottaa painoa, niin voit säätää muiden hiilarilähteiden määrää ja/tai rasvoja.

Vierailija
18/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, mikä on ruokavaliosi pointti.

Itse olen ollut vuoden ketolla, ja välillä kirjaan syömisiä ylös, jotta voin laskea oikeastaan vain ne kasvikset. Ne kun ovat ainoa hiilarilähteeni. Hiilaria saa tulla 20-50g päivässä tai 5% kokonaismäärästä. Jos tarkkailen tuota prosenttiosuutta, kirjaan kaiken. Välillä olen kirjannut vain ne kasvikset, jottei 20g/hh ylity.

Ja kun joku miettii kuitenkin: olen mittauttanut kolesterolit n. 8kk ketoilun jälkeen, olivat oikein hyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme