Ihanaa, pääsin velkajärjestelyyn ja olen kolmen vuoden päästä velaton!
Tosin maksuhäiriömerkintä seuraa vielä yli 4 vuotta, mutta ei haittaa. Ensimmäistä kertaa viiteentoista vuoteen tuntuu että hallitsen talouttani! Kiitos universumi tästä mahdollisuudesta!
Kommentit (30)
Miltähän sinun velkojistasi mahtaa tuntua, kun saavat vain osan saatavistaan? Sinulle jää varmaan huono omatunto.
Vierailija kirjoitti:
Miltähän sinun velkojistasi mahtaa tuntua, kun saavat vain osan saatavistaan? Sinulle jää varmaan huono omatunto.
Minä sain klarnalta viestin velkajärjestelyn jälkeen, kun tilasin vahingossa laskulle aamu-unisena, että "hei sinua ei ole näkynytkään pitkään aikaan" No joo ei oo kun meni luotot ja heillekään en maksanut. Taisivat just olla ne kun koitti saada mulle isommat maksut.
OLETKO ILOINEN KUN SINUN MAKSUSI SIIRTYIVÄT MUIDEN HOIDETTAVAKSI. NIMI MUISTIIN JA TULET KYLLÄ MUISTAMAAN TÄMÄNKIN ILON. ITKEMÄLLÄ OIKEIN PYYDÄT ETTÄ SAAT MAKSAA.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Paljonko sulle jää netto rahaa nyt / kk?
opiskelen nyt ja toivon, että saan sitten töitä, ja pääsisin itsekin velkajärjestelyyn.
Rahaa jää n 1600€
HARRIKAT PIHALLE kirjoitti:
OLETKO ILOINEN KUN SINUN MAKSUSI SIIRTYIVÄT MUIDEN HOIDETTAVAKSI. NIMI MUISTIIN JA TULET KYLLÄ MUISTAMAAN TÄMÄNKIN ILON. ITKEMÄLLÄ OIKEIN PYYDÄT ETTÄ SAAT MAKSAA.
olen iloinen, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeastaan. Mutta opiksi kyllä otin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opiskelen nyt ja toivon, että saan sitten töitä, ja pääsisin itsekin velkajärjestelyyn.
Rahaa jää n 1600€
Miten tuo on mahdollista?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa jää n 1600€
Ai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa jää n 1600€
Miksei olisi? Ei velkajärjestely ole mikään ulosotto. Minun kesti 3v 4kk ja siinä oli 11 vapaakuukautta. Maksoin 30-100e muina kuukausina. Ja otin opikseni minäkin.
Minusta tämä koko velkajärjestely ym. velkojen anteeksiannot on aivan käsittämätön! Jos otat velkaa, maksat ne.
Jos velkaannut kannattamattoman yritystoiminnan takia, mikset ajanut yritystä alas aiemmin? Mielenterveysongelmia voi aina syyttää, sillä pääsee aina vastuusta kun syy on x, y tai z. Koko ajan pitäisi ymmärtää ja antaa anteeksi. Sitten asiansa hoitava keskituloinen maksaa näiden lusmujen velat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa jää n 1600€
Kun on varakas!
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä koko velkajärjestely ym. velkojen anteeksiannot on aivan käsittämätön! Jos otat velkaa, maksat ne.
Jos velkaannut kannattamattoman yritystoiminnan takia, mikset ajanut yritystä alas aiemmin? Mielenterveysongelmia voi aina syyttää, sillä pääsee aina vastuusta kun syy on x, y tai z. Koko ajan pitäisi ymmärtää ja antaa anteeksi. Sitten asiansa hoitava keskituloinen maksaa näiden lusmujen velat.
Me kaikki maksetaan muiden virheitä ja mokia. Minä maksan lihavien, päihdeongelmaisten, peliongelmaisten, rikollisten hyysäämistä. He maksoi suhteellisen pienen ulosottoni.
Miksi velkaannuit? Pystytkö jatkamaan normaalia elämää vai luuletko velkaantuvasi uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa jää n 1600€
Että jää noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi velkaannuit? Pystytkö jatkamaan normaalia elämää vai luuletko velkaantuvasi uudelleen?
Velkaannuin nuoruuden hölmöilyjen ja yksinhuoltajuuden sekä huonon parivalinnan myötä/vuoksi. Koko elämä oli kriisissä ja sitten makselin ulosottoa aikani, kunnes ymmärsin hakeutua velkajärjestelyn piiriin. Olen maksanut korkoja ja oikeudenkäyntikuluja monenkertaisesti. Alkuperäiset pääomat ovat olleet verrattain pieniä summia. En selittele, mutta olen maksanut sinakin 10 vuotta n 600-800€ palkastani ulosottoon ja elättänyt kahta alaikäistä isätöntä lasta, joista toinen on monivammainen. En aio enää velkaantua. Aion elää suu säkkiä myöten.
Suurinosa ulosotto veloista koostuu koroista ja oikeudenkäynti maksuista ja perintämaksuista.
Esim laskettiin aikanaan kaverin todellinen laina niin hän oli saanut tilille yht: 3000 euroa usealta eri luoton antajalta.
Usean eri velkojan jälijltä, eli korkojen, oikeudenkäyntimaksujen ja perintämaksujen jälkeen kokonaissumma oli 22000€ mitä hän joutui maksamaan.
Joku mättää ja pahasti.
Tuo perintätoiminta on kannattavaa bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaannuin nuoruuden hölmöilyjen ja yksinhuoltajuuden sekä huonon parivalinnan myötä/vuoksi. Koko elämä oli kriisissä ja sitten makselin ulosottoa aikani, kunnes ymmärsin hakeutua velkajärjestelyn piiriin. Olen maksanut korkoja ja oikeudenkäyntikuluja monenkertaisesti. Alkuperäiset pääomat ovat olleet verrattain pieniä summia. En selittele, mutta olen maksanut sinakin 10 vuotta n 600-800€ palkastani ulosottoon ja elättänyt kahta alaikäistä isätöntä lasta, joista toinen on monivammainen. En aio enää velkaantua. Aion elää suu säkkiä myöten.
Eli olet maksanut tässä ajassa jo vähintään: 312000 euroa.
Mikä oli alkuperäinen summa? Olisiko järkevämpi ollut hakea lainojen vanhentumista jos 10v jo aikaa?
Tässä ohjeita ongelmien kanssa painiville.
Laittakaa kaikille velkoojille välittömästi kirjeitse allekirjoitettu viesti jossa pyydätte perinnän katkaisua vetoomalla varattomuuteen.
Sen jälkeen yhtiölle ei jää mitään muuta vaihtoehtoa, kuin hakea oikeusteitse virallista perintää ja perintäkulut katkeavat siihen päivään, kun olet allekirjoittanut kirjeen ja se on saapunut perintäfirmalle. Samalla alkaa 5 vuoden uusinta aika jos perijä ei uusi hakemusta niin lainat vanhenee.