Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde kriisissä, objektiiviset kommentit tervetulleita

Vierailija
16.03.2021 |

Olemme tuntenet puolisen vuotta. Hyvin nopeasti sovimme, että kaiken mennessä hyvin muutamme yhteen. Miehellä taustallaan muutama todella huono parisuhdekokemus, jossa tullut petetyksi. Oma näkemykseni on se, että mies on ollut himolleen sokea (kuulemma naisissa oli hyvää hyvä ulkonäkö ja hyvä seksi) ja hän on sivuuttanut täysin kaikki varoitusmerkit (minun näkökulmastani mm. kouluttamattomuus, huumetausta, vaikea elämäntilanne, rahattomuus). Kaikki riidat ovat alkaneet siitä, että mies on humalassa aivan järjestelmällisesti syyttänyt minua pettämisestä ja mm. kertonut, kuinka häntä pettäneet exsät ovat olleet minua parempia sängyssä. En minäkään syytön ole koska olen vastannut syytöksiin syyttämällä miestä itseään huonoista valinnoistaan. Olen myös sanonut, etten halua tulla verratuksi oman elämänsä sössineisiin kullankaivajiin koska minulla ei ole historiassanikaan mitään yhteistä heidän kanssaan. Luonnollisesti en ole miestä pettänyt mutta minua on jäänyt kaivelemaan se, että mies on kymmeniä kertoja humalassa minua aiheesta syyttänyt ja on pari kertaa myös lyönyt minua.

Olen jollakin tavalla todella loukkaantunut siitä, että mies on kehdannut verrata minua eksiinsä, joista mm. yksi paljastui jälkikäteen ammattihuoraksi (oli siis harjoittanut ammattiaan miehen kanssa seurustellessaan miehen tietämättä). Viimeisin riita lähti liikkeelle siitä, kun miehen parikymppinen poika oli vahingossa saattanut itseään kymmenen vuotta vanhemman huumeidenkäyttäjännaisen raskaaksi. En voinut olla totematta sitä, että mikä ihme on ongelmana kun pillu ja tissit ohittavat sekä isällä että pojalla järjen. Tästä mies suivaantui ja puolusteli poikaansa sillä, että virheistään oppii. Miehen asenne on ollut poikansa tekemisten suhteen tähänkin saakka hyväntahtoisen naureskeleva ja minä taas en voi käsittää sitä, että huono-osaisten naisten kanssa sekoilemisessa olisi mitään kunniakasta.

Olenko kamala, nälvivä ihminen kun olen tällaiseen asiaan kiinnittänyt huomiota? Olenko jotenkin vinksahtanut ihminen, kun minun on vaikea ymmärtää miehen kumppanivalintoja ja onko syyllistämistä haluta tietää syy siihen, miksi mies on halunnut seurustella (minun mielestäni) aivan totaalisten tyhjäpäiden kanssa?

Kun nyt luen kirjoitustani, mietin itsekin asian järjettömyyttä. Minusta en ole ansainnut syytöksiä pettämisestä enkä yhtäkään lyöntiä tai tavaroita päälleni heitettynä. En ole koskaan ollut tällaisessa tilanteessa ja olen onnistunut elämään yli nelikymppiseksi ilman parisuhdeväkivaltaa sekä ilman miesystävää, jolla olisi ollut narkkareita/ammattihuoria kumppaninaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, suhde on aika nuori ja mahdollisesti vielä tunnetasolla ensi huumassa. Mieti tarkkaan, tukeeko tämä suhde hyvinvointiasi? Onko kumppanisi itse antanut olettaa, että haluaa tehdä itsensä kanssa töitä oman pahanolonsa kanssa?

Tunne taistelusi! Et voi muuttaa tai pelastaa toista, jos hän syyttää omasta pahasta olostaan vain muita.

Jos kumppanisi on itse keskustelutaitoinen, hän on valmis itse tekemään töitä pahan olonsa ja pettymystensä kanssa sekä löytämään yhdessä keinot suhteen hyvinvoinnin eteen niin aina voi yrittää :)

Pettymykset on elämää ja kirjoittamasi näkemys on vain omasi, joten jos taustalla on kuitenkin halua hakea apua erikseen tai yhdessä, miettiä omia toimiaan suhteen jatkumiseen niin toimikaa sen mukaan.

Taustalla kuulostaa olevan niin paljon ongelmia, että aika paljon töitä on miehellä itsellään tunnistettava niin omasta käytöksestään, mahdollisista traumoista ja pettymyksistä sekä vastuunottamista omasta käytöksestään, että kannattaa vakavasti miettiä suhteeseen jäämistä.

Rakastut vielä uudestaan...Jos päädytte eroon, mieti mitä suhteelta haluat, millaisia arvoja kannatat ja millaisia asioita haluat suhteelta, että voit hyvin. Yhdessä nauraminen, asioita kuin asioista keskustelu sekä fyysinen että henkinen läheisyys ovat parasta, mitä parisuhteessa voi saada (vrt. sinkkuuteen) - Seksi on plussaa,mutta sairauksien vuoksi voi elää hetken ilmankin tai hoitaa itsensä ;) , kun yllä olevat asiat on kunnossa.

Vierailija
22/27 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ihmettelee miksi mies ja poikansa sekaantuvat ”huonoihin naisiin”. Minä ihmettelen miksi ap seurustelee huonon väkivaltaisen miehen kanssa!

Tätä minäkin aloittajana mietin. Mies tuntui tavatessamme siltä, että oikeasti haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä ja totesi, että hänen elämänsä on ollut kammottavaa kammotavien kumppaneiden kanssa. Minä uskoin ja tässä ollaan.

Olen idealisti pohjimmiltani ja uskon, että ihminen voi halutessaan muuttua. En ole yksinkertainen ihminen ja loputon yritys ymmärtää muita ihmisiä on kieltämättä aiemminkin koitunut omaksi tappiokseni.

Valehdella nämä osaa vakuuttavasti ja itkeä tirauttaa jonkun kyyneleen sopivassa kohtaa.

Voi olla ihana, huolehtiva ja hauska kumppani ja hyvä rakastaja - silloin kun haluaa ja kaikki menee HÄNEN MIELESTÄÄN hyvin ja oikein.

Tuntuu pahalta ymmärtää, että niin vilpitön ihminen onkin oikeasti aivan läpimätä. Tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, suhde on aika nuori ja mahdollisesti vielä tunnetasolla ensi huumassa. Mieti tarkkaan, tukeeko tämä suhde hyvinvointiasi? Onko kumppanisi itse antanut olettaa, että haluaa tehdä itsensä kanssa töitä oman pahanolonsa kanssa?

Tunne taistelusi! Et voi muuttaa tai pelastaa toista, jos hän syyttää omasta pahasta olostaan vain muita.

Jos kumppanisi on itse keskustelutaitoinen, hän on valmis itse tekemään töitä pahan olonsa ja pettymystensä kanssa sekä löytämään yhdessä keinot suhteen hyvinvoinnin eteen niin aina voi yrittää :)

Pettymykset on elämää ja kirjoittamasi näkemys on vain omasi, joten jos taustalla on kuitenkin halua hakea apua erikseen tai yhdessä, miettiä omia toimiaan suhteen jatkumiseen niin toimikaa sen mukaan.

Taustalla kuulostaa olevan niin paljon ongelmia, että aika paljon töitä on miehellä itsellään tunnistettava niin omasta käytöksestään, mahdollisista traumoista ja pettymyksistä sekä vastuunottamista omasta käytöksestään, että kannattaa vakavasti miettiä suhteeseen jäämistä.

Rakastut vielä uudestaan...Jos päädytte eroon, mieti mitä suhteelta haluat, millaisia arvoja kannatat ja millaisia asioita haluat suhteelta, että voit hyvin. Yhdessä nauraminen, asioita kuin asioista keskustelu sekä fyysinen että henkinen läheisyys ovat parasta, mitä parisuhteessa voi saada (vrt. sinkkuuteen) - Seksi on plussaa,mutta sairauksien vuoksi voi elää hetken ilmankin tai hoitaa itsensä ;) , kun yllä olevat asiat on kunnossa.

Boldasin kohtia, jotka olivat minusta olennaisia.

Oma elämänikään ei ole ollut helppoa (joskin elämänhallinta on itsekurini ansiosta aina ollut kunnossa) ja luultavasti siksi minun on helppoa samaistua ihmiseen, joka tunnustaa tehneensä virheitä ja haluaa korjata asioita. Minulle on ehkä pysäyttävintä suhteessa tähän mieheen se, että hän haluaa kokonaan sulkea taahtuneen pois eikä suostu avaamaan minulle yhtään syvällisemmin tilanteeseensa johtaneita syitä. Minun mielestäni myös menneestä pitäisi voida keskustella avoimesti oppiakseen tuntemaan toisen.

Näkemys on minun ja siksi objektiivisia mielipiteitäkin on vaikea saada, ymmärrän. Mies ei missään tapauksessa halua ulkopuolista keskusteluapua, kuulemma olisivat kuitenkin aina naisen puolella.

Vierailija
24/27 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse nyt jo karkuun ja lujaa. Mitä hlv siis kymmeniä kännejä ja lyönyt useasti ja yks vain ihmettelee? Pohjasakkaahan se äijä on poikineen.

Vierailija
25/27 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi olet miehen kanssa? Mikä sai sut ihastumaan häneen ja miksi roikut edelleen hänessä? Huolestuttavinta on, että 6kk aikana mies on jo ehtinyt olemaan kymmeniä kertoja humalassa samalla sua haukkuen/lyöden. Eli, tämän täytyy olla viikottaista (4x6=24)!!? Olet ihastunut siis alkoholistiin! Haluatko jakaa elämäsi sellaisen kanssa?

Vierailija
26/27 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boldasin kohtia, jotka olivat minusta olennaisia.

Oma elämänikään ei ole ollut helppoa (joskin elämänhallinta on itsekurini ansiosta aina ollut kunnossa) ja luultavasti siksi minun on helppoa samaistua ihmiseen, joka tunnustaa tehneensä virheitä ja haluaa korjata asioita. Minulle on ehkä pysäyttävintä suhteessa tähän mieheen se, että hän haluaa kokonaan sulkea taahtuneen pois eikä suostu avaamaan minulle yhtään syvällisemmin tilanteeseensa johtaneita syitä. Minun mielestäni myös menneestä pitäisi voida keskustella avoimesti oppiakseen tuntemaan toisen.

Näkemys on minun ja siksi objektiivisia mielipiteitäkin on vaikea saada, ymmärrän. Mies ei missään tapauksessa halua ulkopuolista keskusteluapua, kuulemma olisivat kuitenkin aina naisen puolella.

Objektiivinen mielipide: Lähde ja tee rikosilmoitus väkivallasta. Tiedät varmasti itsekin sisimmässäsi, että tämä on ainut oikea ratkaisu. Tulet vain katumaan, jos pitkität suhdetta.

Olet nyt itse äärimmäisen subjektiivinen, koska olet rakastunut ja uskot miehen sekopäisiä juttuja. Tuskinpa kehottaisit ketään toista jäämään väkivaltaiseen suhteeseen?

Puoli vuotta on tosi lyhyt aika. Jos kulissit on kaatuneet jo nyt, niin ei ole toivoa paremmasta. Sulla ei ole MITÄÄN syytä jäädä tuohon suhteeseen.

Vierailija
27/27 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa miehen nenneisyyttä, et saa miestä lopettamasn juomista, se on adfiktio ja sairaus, joka vaatii piiiiiitkön terapian ja miehen vankkumattoman halun päästä irti holista. Väkivalta on selkeä merkki siitä, ettei mies hallitse tunteitaan.

Rikot vain itseäsi tuossa suhteessa. Lähde, elä omaa terveempää elämääsi. Suhde on vielä nuori, mutta niin rikki jo alussa. Ansaitset parempaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan