Ero lapsen takia? Tai muun henk. Kohtaisen eroavaisuuden takia
Kuinka moni on eronnut lapsen/lapsien tai henkilökohtaisen eroavuuden/näkemyksien takia? Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä vajaa kymmenen vuotta ja meillä on lapsi, jonka kasvatuksessa on eroavaisuuksia (johtuen eri kulttuureista). Hänen rangaistus menetelmiinsä kuuluu huutaminen ja tivaaminen siihen pisteeseen, että lapsi pelkää, säikähtää tai alkaa itkeä, minä hirvittää minua. Tulemme muuten suht hyvin toimeen, mutta juuri tämä lapsi asia hiertää. Ja pari muutakin asiaa. Mies haluaisi lapsia ja minä taas en halua enää käydä läpi tätä samaa rumbaa. Hän kuitenkin uskoo, että mieleni varmasti joskus muuttuu, kunhan hän saa vakituisen työ ja ostamme talon josta olemme puhuneet. Todellisuudessa haluan ehkä vielä lapsia, mutta en mieheni kanssa, en tähän talouteen. Tuntuukin hirveältä pidätellä toista saamasta jotain sellaista, mitä hän haluaa. Olen itse asiassa sanonut miehelleni, että jos hän haluaa lapsia lisää, niin hänen olisi parempi etsiä joku toinen, jolla on sama halu -mutta ei. Hän kuulema rakastaa minua, eikä halua muita. Luultavasti se myös vaikuttaa, että hänen kulttuurissa ero on iso nou nou ja koko perheen ellei jopa suvun häpeä suunilleen.
Lapsen kasvatuksen lisäksi meiltä löytyy pari muutakin melko ”kriittistä” eroavaisuutta. Hän haluaisi heiluttaa peittoa joka päivä kun taas itselle riittää se 1-2 kertaa viikossa. Hänen osalta valitettavasti kerrat jäävät tuonne 1-2 tuntumaan. Minun fyysisen työn vuoksi saattaa jäädä vähemmällekin. Toisinaan tämä aiheuttaa eripuraa ja mies on reklamoinut vähäisestä saannista. Yritän joskus joustaa, mutta kun seksi ei ole itselle se kaikkein tärkein asia parisuhteessa niin hankalaksi menee. Mieheni on myös äänekäs, huutaa suuttuessaan ja minä lamaannun huutamisesta.
Alan olla aika väsynyt ja turhautunut. Viimeksi viikonloppuna hän äityi sättimään minua siitä, etten saanut lasta syömään lautasta tyhjäksi (itse olin laittanut hieman liikaa hänelle ja kerroinkin tästä miehelle). Lopulta päätin vain olla hiljaa, kerätä ajatuksia ja miettiä. Emme ole puhuneet kunnolla sen jälkeen, mikä ei tietenkään ole hirmu terveellistä parisuhteelle, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa. Ero on käynyt mielessä nyt vaihtelevasti tässä reilun vuoden aikana, mutta en tiedä, onko tuossa tarpeeksi aineksia sellaiseen. Meillä menisi muuten ihan hyvin, mutta nämä em asiat alkavat hiertämään ainakin itseäni.
Kommentit (4)
On vahingollista lapsen kehitykselle pakottaa syömään lautanen tyhjäksi. Lapsi ei opi kuuntelemaan nälkäsignaalejaan.
Olet huonon kumppanin kanssa lapsen tehnyt.
Mietipä lapsen hätää sitten, kun lapsi olisi teillä vuorotellen etkä olisi edes paikalla tasoittamassa miehen kasvatustyyliä... :(
Ei kuulosta kovin onnelliselta parisuhteelta. Toki keskityit tässä niihin varjopuoliin, mutta mun mielestä nuo on aika isoja juttuja. Olet varmaan miehen kanssa puhunut hänen kasvatustavoistaan ja siitä, ettet hyväksy niitä? Mielestäni on aivan ok myös sanoa, jos hän ei puhetta usko, että haluaisit kyllä itsekin lisää lapsia, mutta nämä x ja y asiat, jotka hän lapsen kasvatuksessa tekee, ovat niin haitallisia mielestäsi, että et halua enää enempää lapsia hänen kanssaan, jos hän sitä jatkaa.
Olen ehkä jäävi sanomaan, koska olen itsekin niitä, joille riittää vähemmät peitonheilutukset, mutta mielestäni on todella naurettavaa suuttua/riidellä siitä, että saa liian harvoin. Varsinkin tuollaisessa tilanteessa, että ei nyt puhuta mistään jouluna ja juhannuksena -tyyppisestä meiningistä ja sinulla vielä fyysinen työ joka vie voimia.
Myös minä menen ihan lukkoon huutamisesta, joten en yksinkertaisesti kykenisi olemaan henkilön kanssa, joka huutaa. Se aiheuttaisi minulle niin paljon ahdistusta, että siitä ei vaan yksinkertaisesti tulisi mitään. Vaihtoehdot olisi joko huutamisen lopettaminen, eli opettelee kertomaan asiansa asiallisesti tai ero. Tämä tietysti vain oma näkökulmani, mutta ilmeisesti olet vähän samoilla linjoilla. Tekisin myös tämän selväksi miehelle, että huutaminen saa sinut lamaantumaan ja se on todella raskasta. Ei se käytös sormia napsauttamalla muutu, mutta jos hän todella tahtoo, hän voi sitä muuttaa. Kuitenkaan jos hän ei näe sitä tärkeänä tai unohtaa sen aina suuttuessaan, niin en jäisi kovin pitkäksi aikaa katselemaan. Kuulostaa myös jotenkin siltä, että hän suuttuu ja huutaa paljon. Miksi? Miksi kukaan haluaa olla ihmisen kanssa joka on vihainen ja huutaa usein?
Se on sitten miehelle moro kiitos ja näkemiin.
Nyt lopetat ap näiden omassa päässäsi keksittyjen hoopo tarinoiden postaamisen.
Alat olla jo häirikkö tällä palstalla.
Tee välillä jotain muutakin kuin noita stoorien kehittelemistä. Lisäksi ne ovat niin kömpelösti kirjoitettuja ja avuttomia, että tyhmempikin palstailija huomaa ne välittömästi provoiksi.