Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan käyttänyt melatoniinivalmistetta yhtäjaksoisesti yli vuoden?

Vierailija
16.03.2021 |

Itse olen ja jännitän pystynkö lopettamaan sen. Olen aiemmin yrittänyt lopettaa enkä onnistunut, varmaan oma melatoniinin tuontanto on hieman hiipunut. Olen syönyt melatoniinia nyt puolitoista vuotta. Ensiksi annostus oli 1,9 mg. Vuoden ajan olen syönyt 1 mg. Ajattelin tiputtaa pian 0,5 mg ja syödä 3-4 viikkoa sillä annoksella ja sitten en ota enää ollenkaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman vuoden olen käyttänyt, ja nyt olen onnistunut vähentämään sen käyttöä kun uni alkanut tulemaan ilmankin. Otan nyt melatoniinin vain jos aamulla tärkeä herätys, ja aikainen unensaanti on välttämätön.

Vierailija
2/8 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useamman vuoden olen käyttänyt, ja nyt olen onnistunut vähentämään sen käyttöä kun uni alkanut tulemaan ilmankin. Otan nyt melatoniinin vain jos aamulla tärkeä herätys, ja aikainen unensaanti on välttämätön.

Hyvä juttu. Mikä elämäntavoissasi on muuttunut, että saat unen ilman melatoniinipilleriä? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse matkia,

mutta olin käyttänyt tuota vuosia, koska " se on samaa ainetta, jota ihminen tuottaa itse". Luin jostain, että oma melatoniinin tuotanto vähenee, kun sitä tulee ulkoisesti.

Jätin pois, nukun paremmin.

Vierailija
4/8 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse matkia,

mutta olin käyttänyt tuota vuosia, koska " se on samaa ainetta, jota ihminen tuottaa itse". Luin jostain, että oma melatoniinin tuotanto vähenee, kun sitä tulee ulkoisesti.

Jätin pois, nukun paremmin.

Kauanko ehdit käyttämään? ap

Vierailija
5/8 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu. Mikä elämäntavoissasi on muuttunut, että saat unen ilman melatoniinipilleriä? ap

Ruutuajan vähentäminen ennen nukkumaanmenoa oli varmasti suurin syy miksi uni alkoi tulemaan paremmin.

Vierailija
6/8 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttänyt jo kymmenen vuotta. Itse ihmettelen mitä pitkässä juoksussa tekee terveydelle, lääkäri vaan sanoo että turvallista on, voit ottaa isompaakin annostusta jos ei toimi 🙄 kokeillut kaikkea 0,5-10 välillä.

Nukun huonosti pelkästään tuon kanssa mutta ilman sitä nukun vielä huonommin.

Vierailija
7/8 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt seitsemän vuotta, viimeisimpänä parina vuonna annoksella 6mg. Mikään ei muuttunut, kun jätin kertalaakista pois.

Vierailija
8/8 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Mietin kannattaisiko lopettaa vasta syksyä vasten kun tiedän valoisten aamujen olevan tosi pahoja nyt lähiaikoina. On yli vuosi mennyt melatoniinia, en uskalla edes ajatella kuinka pitkään. Aikaisemmin väsytin itseni sokerilla ja ruualla. Iltatissuttelukin auttaa mutta se ei ole järkevä vaihtoehto. Joku lukeminen ja venyttely auttaa nukahtamaan (joskus) mutta siitä en saa syvältä tuntuvaa unta joka kestäisi yli kolmea tuntia.