Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiin ja toisen lapsen elatus

Onko elatus vastuu
16.03.2021 |

Mitenhän se menee kun menee naimisiin naisen kanssa jolla lapsi aikaisemmasta suhteesta ja jonka oikeaan isään eivät pidä millään tavalla yhteyttä joka asuu ulkomailla jos on elossa edes. Niin että olenko minä elatus vastuullinen hänen lapselleen kun naimisiin mennään

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tässä olikin kysymys ainoastaan mitä laki sanoo. Tottakai huolehdin siitä lapsesta myös.

Vierailija
22/28 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä olen että ei joka centtiä pidä alkaa laskeskelemaan. Mutta tämä kumppanini on joskus sellainen että tulee tälläistä kommenttia. Mitä minä teen miehellä jos hän ei pysty tukemaan minua taloudellisesti. Minun mielestä kun välittää toisesta niin silloin ei raha asioita pidä sotkea siihen. Todetaan tähän vielä että tämä kumppanini ei ole syntyperäinen suomalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
24/28 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ehkä et, mutta käytännössä kyllä. Koko perheen tulot huomioidaan mm. päivähoitomaksuissa ja opintotuessa.

Ja äiti ei enää saa lapsilisään yh-korotusta.

En tiedä miten vaikuttaa tuohon yh korotuksen saantiin kun tämä kumppani no ei ole syntynyt Suomessa eikö ole Suomen kansalaisuutta.

Vierailija
25/28 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu minun poikani, nyt jo täysi-ikäinen.

Ja mitä kuluja miehelle on suoria tai välillisesti tullut:

- isompi asunto ja sähkölasku

- enemmän ruokaa kotiin

- ravintolat, mäkkärit yms

- matkat jollain tasolla, eli juuri asumisen ja syömisen kautta.

Olemme naimisissa ja meillä on omat tilit, mutta tavallaan yhteiset rahat, emme siis laske kuka maksaa mitäkin.

8Todettakoon, että miehellä on pari omaa lasta, jotka käyvät meillä toisinaan)

Kyllä joo. Nuo perus jutut nyt tietenkin maksellaan yhdessä. Ostais sitä kaikenlaista kun olisi sen verran ylimääräistä tulopuolella

Kysyinkin vaan että sanooko laki mitään kun menee naimisiin niin minusta tulee virallinen hänen huoltaja. Omaan isään ei ole mitään yhteyksiä

Vierailija
26/28 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene naimisiin, jos et rakasta myös lasta. Lapsi kyllä huomaa jos pidät häntä rahareikänä ja pakollisena pahana. Jos et pysty olemaan kuin isä, anna olla. Teet lapselle palveluksen.

Tuo on ihan helvetin kohtuuton vaatimus uusperheessä. Minä olen tällaisessa suhteessa (ei toki naimisissa eikä myöskään tulla menemään) ja voin myöntää, etten rakasta avovaimoni lasta. Pidän kyllä hänestä ja voin toimia hänelle vastuullisena aikuisena, ostaa tavaraa, kohdella reilusti ja pitää huolta, mutta en rakastaa. Eikä sitä mielestäni voi minulta vaatiakaan. Välitän lapsesta kuitenkin huomattavasti enemmän kuin tämän käytännössä kokonaan hylännyt biologinen isä.

Vierailija
27/28 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko elatus vastuussa kirjoitti:

Kysyinkin vaan että sanooko laki mitään kun menee naimisiin niin minusta tulee virallinen hänen huoltaja. Omaan isään ei ole mitään yhteyksiä

Sinusta ei tule lapsen virallista huoltajaa, jos menet lapsen äidin kanssa naimisiin. Äidin uusi puoliso ei myöskään ole elatusvelvollinen lasta kohtaan.

Vierailija
28/28 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene naimisiin, jos et rakasta myös lasta. Lapsi kyllä huomaa jos pidät häntä rahareikänä ja pakollisena pahana. Jos et pysty olemaan kuin isä, anna olla. Teet lapselle palveluksen.

Tuo on ihan helvetin kohtuuton vaatimus uusperheessä. Minä olen tällaisessa suhteessa (ei toki naimisissa eikä myöskään tulla menemään) ja voin myöntää, etten rakasta avovaimoni lasta. Pidän kyllä hänestä ja voin toimia hänelle vastuullisena aikuisena, ostaa tavaraa, kohdella reilusti ja pitää huolta, mutta en rakastaa. Eikä sitä mielestäni voi minulta vaatiakaan. Välitän lapsesta kuitenkin huomattavasti enemmän kuin tämän käytännössä kokonaan hylännyt biologinen isä.

Näin on. Täysin kohtuutonta. Riittää, että kohtelee lasta ystävällisesti ja reilusti. Enempää ei voi odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän