Millaista taidetta ostaisit kotiisi?
Kommentit (18)
Valokuvateoksia. Olen ostanut, riippuen koosta, muutamasta sadasta tuhanteen euroon. Mustavalkoiset valokuvateokset ovat ajattomia, sopivat erilaisiin tiloihin.
Miksi jossitella, kuinka paljon maksaisit?
Kai jokainen voi kertoa, millaista on ostanut - jos on ostanut. Ja mitä siitä on maksanut.
Ostaisin abstraktia maalaustaidetta, jos olisi rahaa, mutta ei ole. Kandinsky, Miró - jotain sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvateoksia. Olen ostanut, riippuen koosta, muutamasta sadasta tuhanteen euroon. Mustavalkoiset valokuvateokset ovat ajattomia, sopivat erilaisiin tiloihin.
Mä enn tiedä mikä mulla on mutta mulla vaikutttaa ruokahaluuun mustavalkoiset teokset.
Tauluja ostan jos löytyy jotain mieluista johon on varaa. Alle viiden tonnin pitää irrota.
Facebookissa seuraan Laura H. Nimimerkkistä suomalaista taiteilijaa. Hänen työstä voisin maksaa 500-1000 e.
Katariina Sourin tauluja ostaisin, jos niitä olisi jossain myynnissä kohtuuhintaan. En ole missään nähnyt kuin kuvia hänen tauluistaan.
Ostan yleensä 1000-3000€ hintaista taidetta. Tykkäisin ostaa vähän isommallakin rahalla, mutta ei voi elää yli varojensa. Tärkeintä on, että ostaa sellaista mistä tykkää ja toissijaista, että sille löytyy joku ostaja johonkin hintaan, jos joskus on pakko myydä.
Luontoaiheista tai mytologioihin ja tarinoihin pohjautuvaa grafiikkaa ja maalauksia voisin ostaa ja olen ostanutkin. Nykyisillä tuloilla voisin ajatella ehkä tonnin luokkaa olevia teoksia, mutta miksei kalliimpiakin jos olisi ylimääräistä tai taidelainaamosta löytyisi juuri oikea taulu. Esim. Kaisu Sirviön, Sari Bremerin ja Satu Laurelin teokset kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä enn tiedä mikä mulla on mutta mulla vaikutttaa ruokahaluuun mustavalkoiset teokset.
Millä tavoin vaikuttaa? Lisää, vähentää, kohdistaa halua johonkin tiettyyn ruokaan?
Tiedän, eivät ole valokuvia, mutta silti... https://www.google.com/search?q=pentti+kaskipuro&rlz=1C1GCEB_enFI822FI8…
ja en todellakaan ostaisi.
Japanilaista. On vaa liian kallista. :/ Miul o japanilainen sisustus, mut taide-esineitä ei oo just niitte korkee hinnan takii. Ja noita miu massatuotettuja 1'000 euron katanoita en nää taiteena, ku ne massatuotettuja koriste-esineitä.
Joku 300e on maksimi mitä voisin taiteesta (tauluista tai jostain patsaasta) maksaa. Tällä hetkellä kotoa ei kyllä löydy yhtään niin kallista taide-esinettä. Hyvästä muotoilusta huonekaluissa tai valaisimissa maksaa sitten enempi.
Kylllä se vähä taide kuin taide että siellä on jokin kirkas ajatus taustalla muttta oivallus siitä mikä on ajaton sinälllään ja kuvaaa enemmän ihmistä ajattomasti kuiin on jokin symboli tietysssä ajassa. Väreiiisä se olisi sininen eliii rauhoittava meri, hukkkuminen ja selviytyminen ja taiisteleminen selviytymisestä. Tuooo on se mikä on periaaatteesa koko aika läsnä että millä keinoin selviää ja se mitä ei voi hallita. ETttä miten viaton ja vilpitön uonto on ja niin läsnä ja miten paljon suuurempi kuin ihminen ja mitä ei ihminen voi halllita ja miten kaunis luonto on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jossitella, kuinka paljon maksaisit?
Kai jokainen voi kertoa, millaista on ostanut - jos on ostanut. Ja mitä siitä on maksanut.
Ostaisin abstraktia maalaustaidetta, jos olisi rahaa, mutta ei ole. Kandinsky, Miró - jotain sellaista.
"Jossittelua" koska kysymys koskee tätä hetkeä ja tulevaisuutta. Kiinnostaa mitä ihmiset tällä hetkellä suunnittelevat hankkivansa. Instassa on esimerkiksi paljon esillä abstrakteja akryylimaalauksia ja valokuvataidetta.
Luonto- ja henkilöaiheisia öljyvärimaalauksia, mutta pitää olla parasta laatua, ei kuitenkaan liian vanhaa - minulle ei 1800-lukua. Esim. 1980-luvultakin löytyy aivan upeita jos osaa etsiä ja jos on myynnissä, siitä myyntipuolesta en tiedä.
Välillä tykkäää katsoa kauas ja välilllä lähelle. Eli avaralle merelle tyhjyyyteen ja lähelle kaupunki miljöötä väen tungokseeeen. Mutta metsä on kaiken senn välisssä. Siis metsässä on mieeelikuvitus.