Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiralle koirakaveri. Eli kaksi koiraa, hyvä vai huono juttu?

1 vai 2
15.03.2021 |

Minulla on 1,5 vuotias Havannan koira. Olen jo pidempään haaveillut toisesta koirasta. Koiralle kaveria. Millaisia kokemuksia teillä on kahdesta vs. yhdestä koirasta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa nyt jo nämä koronakoirahaaveilut.

Vierailija
2/10 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vain yksi koira mutta kahdella tutulla on molemmilla kaksi koiraa. Onhan se kiva jos ne tulevat keskenään toimeen eivätkä ala esim. tappelemaan ruuasta tai huomiosta. Toisaalta kahden koirannkulutkin on kaksinkertaiset. Ja kahta koiraa on tosi vaikea saada kenellekään hoitoon jos hoitopaikkaa tarvitsee loman tai sairauden vuoksi.

Mulla on tosi kiva ja hyväluontoinen koira enkä ottaisi tähän toista koiraa kuviota sekoittamaan. Mutta sehän on ihan makuasia, ja kustannuskysymys myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso asiaa koronan -ajan jälkeen.Nyt on koirissakin myyjän markkinat,ei ole järkeä maksaa tupla tai triplahintaa koirastakaan.Pahimmassa tapauksessa saat sairaan koiran,joka tartuttaa toisen koirasi tautiin. 

Miksi juuri nyt haaveilet toisesta koirasta? Joskus perheeseen tuleva koira sekoittaa sen alkuperäisen koiran elämän täysin,ei saa omaa rauhaa ym. joten happi-hyppypely ja asia mietintään tulevaisuuteen.Sinä ole koirasi kaveri omistajana,voit käydä esim.pitkillä lenkeillä,koirapuistoissa,harrastaa jotakin mistä koira tykkää.

Vierailija
4/10 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin toisen koiran, koska hoidan koiria yksin ja toivoin että työpäivänä on edes toinen koira kaverina. Nyt tosin olen etänä, mutta tuolloin se oli hyvä ratkaisu. Hankin koiran samalta kasvattajalta ja kovasti yritimme löytää sopivan parin. Valitettavasti pojat eivät ole ylimpiä ystäviä koskaan olleet mutta tulevat kuitenkin toimeen ja joskus harvoin leikkivät. Ulkona ovat yhtä laumaa ja kaipaavat kyllä toisiaan, jos toinen on joskus poissa. Mutta tappeluakin on ja viihtyvät enemmän itsekseen sisällä.

Kulut ja vaiva ei ole täysin kaksinkertaisia. Mielestäni toinen menee siinä sivussa. Lenkitykset tehdään tietenkin yhdessä ja hoitopaikka sukulaisilla ei välitä oliko yksi vai kaksi.

Vierailija
5/10 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole kyse korona koirasta! Onneksi! Sellaistakin touhua olen valitettavasti sivusta seurannut....

Minulla on jo kontakti kasvattajan ja alustavasti olemme varanneet pennun. Kasvattajan olemne olleet yhteyksissä jo viime vuoden puolella. Pentu syntyy 3n viikon kuluttua.

Nyt vain pohdiskelen ja tahtoisin kuulla kokemuksia 1 vs 2 koiraa...

Minulla on tunne että koiralleni olisi mukavaa kun olisi toinen koira kotona. Omaa laumaa silloin kun me ihmiset olemme töissä ja koulussa... Sen toki ymmärrän että työ ja kulut tuplaantuvat. Koiran asemaa tässä nyt mietiskelen....

Vierailija
6/10 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa nyt ne haaveet koronakoirista. Koira ei tarvitse ja kaipaa kaveria sillä tavalla kuin pölvästimmät koiranomistajat kuvittelevat.

Vierailija
7/10 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono puoli: tuplasti menoja (ruoka, eläinlääköri jne), karvaa, hajua

Hyvä puoli: koira ei joudu olemaan yksin eikä odota sinua niin epätoivoisesti aina poissa ollessasi

Vierailija
8/10 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi koiraa on tosi jees, ehkä

kannattaa ottaa narttu ja uros, tulevat mahdollisesti toimeen. Menee jopa helpommin kuin yksi, rakastavat toisiaan. Koiralle kaveri on paras lahja.

Me otettiin eka koira pentuna, ja nyt 1,5-vuotiaana otettiin sille samanikäinen kaveri. Vahva suositus kahdelle koiralle.

.

Vierailija
9/10 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koirat ei tykkää koirakavereista.

Vierailija
10/10 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kahden koiran omistaja. Sanoisin että kaksi koiraa on hyvä idea niin kauan kunnes hommat kusee.. Pitää siis tupla varautua kaikkeen mahdolliseen yleensä ikävään juttuun.

Se lauantai-sunnuntai yö kun molemmat ovat ell-käyntia vaille tappelun,myrkytyksen tai tai yhdessä järsityn kaukosäätimenkappaleiden takia on tuhannen euron retki aina..

Mutta jos on talous kunnossa niin ota ihmeessä. Itseltä loppui työt koronan takia ja mun tuurilla se on joka saatanan kerta vkloppu kun pitää mennä klinikalle. Viime lauantaina esim mun koiralta irtos hammas ihan yhtäkkiä. Oli pakko pitää maanantaihin kun ei ollu just 500e laittaa yhteen klinikkakäyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi