Missä tökkii, kun suomalaisista ei ole enää kansainvälisten hiihtokilpailuiden yksilömatkojen kärkikahinoihin?
Kommentit (35)
Johtuisko siitä, että suomalaiset ei oikein pärjää sillä harmaalla alueella millä käytetään sopivia aineita jäämättä kiinni?
Johan tämän karpaasit opettivat.
Käytetään dopingia ja saadaan mitaleita tai ei käytetä dopingia eikä saada mitaleita.
Hyväksytään keskinkertaisuus. Arvokisoihin lähetetään porukkaa ilman mitään mahdollisuuksia menestyä keräämään kokemusta ja tekemään rennosti omaa suoritusta. Sitten kun ei pärjätä niin selitykseksi kelpaa että ei oikein kulkenut mutta olympialaisissa sitten olen kyllä hyvässä kunnossa.
Menestyminen alkaa asennemuutoksesta.
Ei uusia huippukykyjä niin vain ilmaannu näkösälle. Nyt taitaa olla sellainen vaihe, että muiden maiden uudet nuoret huiput vievät ja suomalaiset vikisevät. Tulevaisuus lienee valoisampi.
Norjalaiset hiihtää kovempaa. Ja joku venäläinen. Suomen kärkihiihtäjät vanhenevat ja hyytyvät. Nuoret nousevat hitaasti kohti kärkeä.
Johtuu röyhkeyden puutteesta. Enemmän pitäisi olla minä itse -asennetta, eivät muut maat ilmaiseksi mitään anna.
Vaatii kovaa työtä ja lahjakkuutta. Ei suomalainen lapsi/ nuori halua enää sitoutua moiseen. Ei riitä pitkäjänteisyys.
Tunnetteko lahipiiristänne lapsen, joka harrastaa murtomaahiihtoa tosissaan? Minä en. Sen sijaan jääkiekkoilijoita, laskettelijoita, tenniksenpelaajia, uimareita löytyy.
Muut talvilajit esimerkiksi lumilautailut kiinnostaa nuorta polvea enemmän. Maailma muuttuu, samoin harrasteet. Johan sitä menestystä hiihdossa onkin tullut, ehkä nyt on uusien lajien vuoro.
Itsetunto monella huipussaan, mutta kunto maanraossa. Uho pois ja nöyryyttä kehiin.
No Suomessa alkaa olla yksi kokonainen sukupolvi kasvatettu siihen että kaikenlainen kilpailu ja kilpailuvietti on pahasta, sen sijaan minäminäminä ja minullapitääollaainavainmukavaa ajattelu ajettu huolella sisään.
Kukapa siinä sitten kovin kauheasti viitsii treenata kun siinähän hengästyykin.
aikanaan kun hiihtoon tuli luistelu ja sprintit niin suomessa molempia inhottiin syvästi. ne eivät ole oikeaa hiihtoa, sanottiin. niinpä niiden harjoitteluun ei panostettu ja se näkyy tänäkin päivänä
nyt sitten on väkipakolla jouduttu myöntämään että ei ne sprintit mihinkään katoa ja sprinttiominaisuuksia on alettu harjoittelemaan. valitettavasti tämä sitten on syönyt kestävyysominaisuuksia joten nyt suomalaiset ei pärjää enää normaalimatkoillakaan
monumentaalinen virhearvio hiihdossa tärkeistä ominaisuuksista on siis suomalaisten surkean tulostason takana
Syytän huoltoa. Urheilijoissa ei ole vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto monella huipussaan, mutta kunto maanraossa. Uho pois ja nöyryyttä kehiin.
Niin, koska täällä ei kenellekään saa sanoa että olet huono tai harjoittelet liian lepsusti joten et ole niin hyvä kuin voisit olla.
Hiiht ei kiinnost, mie vaa räppään tai oon tiktokis
Nythän protestoidaan jo sitä vastaan, että kouluissa olisi hiihto pakollista. Liekö jo poistettu liikunnasta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Hiiht ei kiinnost, mie vaa räppään tai oon tiktokis
Siehä kumma suomalaine oot! Kyl siutakii pitäs hiihtokii vähä kiinnostaa!
Suomalaisilla mahdollisesti iian hidas vauhti.