Mitä vaatemerkkejä sinä 35-vuotias nainen käytät?
Huomasin tuossa muutama vuosi sitten, että merkit alkoivat vaihtua nuoruuden henkkamaukasta ja zarasta muihin merkkeihin. Lähinnä tietoisuus materiaaleista on vaikuttanut minulla tuohon muutokseen. Mitä merkkejä te suositte ja onko maku muuttunut kun ylititte 30 ikävuoden? Samalla etsiskelen vinkkejä hyvistä ja kestävistä vaatemerkeistä :)
Kommentit (52)
Onko kenellekään Balmuir tuttu merkki? Onko hintansa väärti?
Aika paljon löytyy Zaraa, Ralph Laurenia, Calvin Kleinia. Guccia käytän sitten kun on enemmän varaa.
Paidat ja mekot usein esprit, tom tailor tai s.oliver. farkut levis.
HM+
Tokmanni plus size
Kappahl plus
Eli ihan perus keski-ikäsen kokoa
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään Balmuir tuttu merkki? Onko hintansa väärti?
mulla on Balmuirin farkut. Istuu kyllä tosi hyvin ja on laadukkaat.
Vierailija kirjoitti:
HM+
Tokmanni plus size
Kappahl plusEli ihan perus keski-ikäsen kokoa
Eiköhän M ole normaali koko. Sen sanoo nimikin, Medium.
Laidasta laitaan.
H&M
Kaiko
R/H
Marimekko
Uniqlo
Gina tricot
Nanso
Uhana
Vimma
Neulomo
Noa Noa
Papu
R-collection
Vierailija kirjoitti:
Laidasta laitaan.
H&M
Kaiko
R/H
Marimekko
Uniqlo
Gina tricot
Nanso
Uhana
Vimma
Neulomo
Noa Noa
Papu
R-collection
Kiitos kattavasta listasta! Tuossa onkin muutama uusi merkki minulle. Ap
Mulla on erityisesti laukut vaihtuneet pelkästään laadukkaampiin (Furla, Coach, Kate Spade) ja olen heittänyt keinonahkaiset menemään koska ne menevät heti rikki. Myös kengissä sama homma. Vaatteiden suhteen ei niin tarkkaa, tilaan lähinnä Zalandolta brittimerkkejä ja ostan hyvin harvoin jotain Mangosta
Ei nyt tuu heti muita uusia merkkejä mieleen kuin B.young
Esprit
Emp
Zalando
Liikuntavaatteita Prisman hyllyltä Nikeen
Vierailija kirjoitti:
Laidasta laitaan.
H&M
Kaiko
R/H
Marimekko
Uniqlo
Gina tricot
Nanso
Uhana
Vimma
Neulomo
Noa Noa
Papu
R-collection
Ehta avmamma.
Eipä ole juuri muuttunut. Samat Onlyt, Vero Modat, HM:t, Vansit, Dopet, Dieselit ja Levikset. Tekonahka vaihtunut aitoon nahkaan. Vaatteet ja kengät ostan yleensä Zalandosta ja jostain pienemmistä verkkokaupoista.
Yleensä käytän K-citymarketista ja Prismasta ostettuja vaatteita.
Olen toimistotyössä, omassa työhuoneessa joten ei tarvitse sen kummemmin vaatteitta muille esitellä missään asiakastapaamisissa tai muullakaan.
Maksamme talon lainaa ja noiden kauppojen merkit ja vaatevalikoima riittää mulle.
Sand, Ralph Lauren, Superdry, Calvin Klein, Levis, Ted Baker, Repeat, Filippa K, Hilfiger, Gant. DKNY. Barbour. Samsoe. Burberry.
Kengissä Lloyd, Panama Jack, Högl, Peter Kaiser, Gant.
Balmuirista en halua oikein enää maksaa, kun se myytiin ulkomaille.
Jokaisesta vaatteesta kannattaa katsoa materiaalit, ompeleet ja kankaan laatu. Jos neulos on läpinäkyvää tai epätasaista laadultaan, en ostaisi. Jos on käytetty paljon elastaania, en ostaisi. Myös akryylit kannattaa jättää hyllyyn.
Kashmir on ihana materiaali, mutta siitä tehtyjä villasukkia ei kannata ostaa, ne eivät kestä kulutusta. Muut vaatteet käy kyllä.
Kengätkin kannattaa tiirata tarkkaan, monissa on vain liimattu muovin palasia yhteen.
Esim Lloydin kengissä on ihan naulausta ja ompelua. Ja senkin vuoksi ne maksaa enemmän kuin kengät prismassa.
Tiger of Sweden, Filippa K, Nanushka, Acne Studios, Marimekko, Halo, Massimo Dutti, joskus harvoin myös Zara.
Niitä merkkejä mitä saa Halpa-Hallista ja Prismasta.