Koirankakkapussin laitto yksityiseen roskikseen?
Olen itse koiranomistaja ja asun Turussa. Osalla reiteistä on tosi hyvin julkisia roskiksia ja osalla ei yhtään. Tänään satuin sellaiselle reitille ettei roskiksia ollut ja kun kakkapussia on pari kilsaa raahannut, tulee halu tiputtaa se omakotitalon tien vieressä olevaan roskikseen. En kuitenkaan näin tehnyt, koska roskis on yksityinen. Toisaaltahan se olis naapuruston hyväksi et ihmiset ylipäätänsä kerää kakat..Mutta mutta, mitäs mieltä talon omistajat on asiasta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jos roskiksia ei ole, voit viskata kakat pussista sopivassa kohdassa (ei hoidetulle viheralueelle), ja laittaa sitten pussin taskuun. Toisten roskista ei käytetä luvatta. Ethän itsekään haluaisi muiden roskia omaan roskikseen.
Lupatarrasta koirankakoille olen miettinyt, että antaako se ihmisille signaalin, että ko. roskikseen voi sitten laittaa ikäänkuin luvalla muutakin roskaa. Lisäksi, jos alueella on vähän roskiksia ja paljon koiria, sitä kakkaa voi kertyä roskikseen yllättävänkin suuret määrät.
Ei hoidetulle alueelle viskaaminen on sinänsä ihan järkevä idea. Ongelmana tässä on tunne, että teen edelleenkin väärin. Mihin koirankakan saa luvalla jättää, on aika harmaata aluetta. Joidenkin ihmisten mielestä kakka pitää kerätä ihan kaikkialta. En halua ketään tuntematonta siihen jeesustelemaan kun yritän rauhassa koiran kanssa ulkoilla. Niin ja mitä tulee näin yksityisiin roskiksiin, tiedän nyt yleisen mielipiteen olevan jyrkkä ei. Eipä tarvi tätäkään enää miettiä.
Ap
Samanlainen ongelma on, jos näkee muoviroskan maassa. Pitäisikö se kerätä? Ja jos kerää, niin voiko sen laittaa lähimpään roskiin, joka on vaikka jonkun omakotitalon roskis?
Me ollaan kerätty isot muoviroskat ja laitettu lähimpään roskikseen, oli se sitten mikä tahansa. Katson, että on paljon suurempi hyöty siitä, että ohikulkija kerää roskan ja laittaa sen siihen lähimpään roskikseen kuin se, että se roskiksen omistaja saa kerätä vain omat roskansa siihen roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen ongelma on, jos näkee muoviroskan maassa. Pitäisikö se kerätä? Ja jos kerää, niin voiko sen laittaa lähimpään roskiin, joka on vaikka jonkun omakotitalon roskis?
Me ollaan kerätty isot muoviroskat ja laitettu lähimpään roskikseen, oli se sitten mikä tahansa. Katson, että on paljon suurempi hyöty siitä, että ohikulkija kerää roskan ja laittaa sen siihen lähimpään roskikseen kuin se, että se roskiksen omistaja saa kerätä vain omat roskansa siihen roskikseen.
Kadunvarren roskat kuuluu kaupungin kerättäväksi ja kustannettavaksi. Ei minun.
Älä tuo minun roskikseeni siis muiden roskia. Jos on joku hiton pakkomielle kerätä muiden roskia, niin ota vaikka roskapussi mukaan ja kanna kotia omaan roskikseeksi.
Ai yleensäkö koira hankitaan siksi, että halutaan kantaa sen kakkoja? 😂
Jos SINÄ nyt olet sen kissan hankkinut siks, että haluat siivota sen kakka-astiaa, niin fine, mutta et voi olettaa muilla olevan yhtä kummia motiiveja.