Uusi teknologia: Haluaisitko että sinusta luodaan aidonoloinen avatar läheistesi seuraksi kun olet kuollut?
Puhuu äänelläsi ja näyttää sinulta? Muistelee asioita joita sinulle on sattunut.
Kommentit (27)
En. Sairasta tämä teknologian kehittyminen
Nehän vois käyttää mua tikkatauluna.
Mietin, että mikä maa tai planeetta on Aidono. En ehkä haluaisi olla aidonolainen.
Kukaan ei halua minun olevan elossa nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua minun olevan elossa nytkään.
Saattaisit yllättyä.
Olisi hieno asia lapsille ja vaimolleni. Ei minun jutut muutenkaan ole niin ihmeellisiä, niin en usko että olisi vaikeasti toteutettavissa. Voisivat laittaa minut sohvalle makaamaan samalla tavalla kuin nytkin ja suuntaisivat kasvot televisioon päin. Välillä päästäisin pierun ja kysyisin että milloin syödään. Illalla kantaisivat sänkyyn ja hetken kuluttua munani jäykistyisi, niin vaimo voisi nautiskella muutaman minuutin ennen nukkumaanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
"Bottiin ohjelmoitaisiin materiaalia kuolleen henkilön sosiaalisen median postauksista, sähköposteista ja muusta henkilökohtaisesta materiaalista, jotta avatar olisi todellisen henkilön oloinen ja persoonallinen."
Just 😳
Hyi hitto. Nuoruuden päiväkirjani sentään olisivat jotain!
Jos se avatar olisi luotu siitä minusta joka makaa dementian takia vihanneksena sängyn pohjalla. Se piristäisi varmaan jälkipolvia. Riittäisi jopa että osaa toistaa kahta lausetta toistuvasti peräkkäin eikä muistaisi mitään.
En haluaisi tällaista läheisestäni, siihen liittyisi liikaa tunteita. Mutta jonkun julkkiksen voisi ottaa kylään. Kuolleen tai elävän. Vaikka Elvis hologrammina olohuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tällaista läheisestäni, siihen liittyisi liikaa tunteita. Mutta jonkun julkkiksen voisi ottaa kylään. Kuolleen tai elävän. Vaikka Elvis hologrammina olohuoneeseen.
Tai Matti Nykänen. Viimeisinä vuosinaan.
En todellakaan. Mielestäni ne saa olla ihan tyytyväisiä että pääsee musta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole sometilejä. Ja tuskin mitään sanottavaakaan. Joku Castro tai Malcolm X olis kiva paasaamassa nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole sometilejä. Ja tuskin mitään sanottavaakaan. Joku Castro tai Malcolm X olis kiva paasaamassa nurkassa.
Kyllähän sille saisi ohjelmoitua puhetta.
Kukaan ei kaipaa seuraani nytkään. Voisihan ne kyllä pakottaa kuuntelemaan sitä avataria.
Jos kyse jostain vastaavasta niin en kyllä usko että auttaa surun läpikäymisessä tai on hyvästä läheisten psyykeelle. Tuokin nainen on aivan tolaltaan ja illuusio kuolleesta tyttärestä katoaa heti kun ottaa vr-lasit päästä.
en pitä päiväkirjaa ja en ole naamakirjaan mitään laittanut, vaikka on tili. joten ei ole mitään sellaista materiaalia jota voisi tekoälylle antaa käsiteltäväksi. joten kovin henkevää avatarta ei saa aikaiseksi.
No en haluaisi, enkä etenkään itse haluaisi hengailla jonkun digitaalisen kummituksen kanssa. Tervettä on antaa kuolleiden olla kuolleita.
"Bottiin ohjelmoitaisiin materiaalia kuolleen henkilön sosiaalisen median postauksista, sähköposteista ja muusta henkilökohtaisesta materiaalista, jotta avatar olisi todellisen henkilön oloinen ja persoonallinen."
Just 😳