Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla kroonisesti masentunut?

Vierailija
14.03.2021 |

Haluaisin tietää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavalta.

Vierailija
2/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavalta ja toivottomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miltään erikoiselta, kun on lääkitys. Ilman lääkkeitä loputon epätoivo, itkuisuus ja harhaisuus.

Lääkkeiden kanssa olen kuin kuka tahansa muukin.

Vierailija
4/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä masennus on kroonistunut. Olen ollut stressaantunut pitkään yksinäisyydestä, elämästä ja työstä. Lääkärin mukaan joudun syömään lääkkeitä lopun elämääni.

Vierailija
5/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miltään erikoiselta, kun on lääkitys. Ilman lääkkeitä loputon epätoivo, itkuisuus ja harhaisuus.

Nostin omatoimisesti taas lääkitystä, nyt Ok sillä tasolla kuin kuuluukin. Ilman lääkettä olen yliherkkä. En halua edes, että minuun kosketaan.

Vierailija
6/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostin omatoimisesti taas lääkitystä, nyt Ok sillä tasolla kuin kuuluukin. Ilman lääkettä olen yliherkkä. En halua edes, että minuun kosketaan.

Lääkkeet taas vie kyvyn saada sisäisiä orgasmeja. Ilman lääkkeitä sain hurjia orgasmeja.

Vierailija
7/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet taas vie kyvyn saada sisäisiä orgasmeja. Ilman lääkkeitä sain hurjia orgasmeja.

...Mutta en päätynyt usein harrastamaan seksiä, koska kestin harvan ihmisen kosketusta ihollani.

Vierailija
8/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin istuisit pimeässä ikkunattomassa huoneessa yksin loputtomiin.

Vierailija
9/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin olisin elävä kuollut. Kaikki on harmaata.

Vierailija
10/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin aivoissa olisi lyijyä ja ampiaispesä.

11/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää mikä on vaihtoehto jos on kroonisesti masentunut.

Vierailija
12/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmien menettämisestä ei lääkkeitä määräävä kerro. Sivuvaikutusten listassa se on selvästi sanottu.

Lääkityksen päätyttyä joillekin tila jää pysyväksi. Ei siitäkään kerrota.

Vierailija
13/21 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten masentaa, ettei pahimman masennuksen keskellä ollut voimia tehdä itselleen mieluisia asioita, jotta olisi pystynyt lieventämään masennusta. En kokenut, että lääkkeistä olisi ollut mitään apua. Testasin kolme eri lääkettä. Niiden sivuvaikutusten kanssa tappeleminen hidasti pikemminkin paranemista. Edistystä tapahtui vauhdilla, kun lopetin lääkkeen käytön lääkärin luvalla ja pääsin pois negatiivisesta ilmapiiristä.

Vierailija
14/21 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen aika tyhjältä. Erittäin vaikea varmaan sellaisen ymmärtää, joka ei ole sitä tyjyyttä kokenut. Ei se enää vuosien tai vuosikymmenten kroonisen masennuksen jälkeen päivittäistä syvää epätoivoa tai itkemistä yleensä ole. Ei välttämättä edes kurjaa. Vain tyhjää.

Mutta tyhjää myös voimakkaista positiivisista tunteista. Kyllä niin voi elää ihan ok-elämää, mutta toisaalta siitä elämästä saattaisi olla myös valmis luopumaan heti, jos helppo keino tarjottaisiin, joka ei kovasti järkyttäisi lähimmäisiä. Yhdentekevää.

Vierailija
15/21 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee aina ja energiaa ei riitä mihinkään eikä saa mitään aikaan. En käytä lääkitystä.

Vierailija
16/21 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä olenko masentunut vaiko tätä elämä vain tuntuu tyhjänaikaiselta ja ihmiset typeriltä Miksi kaikki pitää olla masennusta jossei vain tämä normi meno kiinnosta. Ehkä osa meistä on vain liian älykkäitä katselemaan tätä typeryyttä.

Vierailija
17/21 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä että mikään ei tunnu miltään. Kivat asiat ei tuota enää mielihyvää, ikävät ja pelottavatkin asiat lähinnä yhdentekeviä. Fyysiset kivut on ainoa mistä tietää olevansa elossa.

Vierailija
18/21 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hel vetiltä, ei sitä oikein muuten voi kuvailla.

Vierailija
19/21 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei herätä (voimakkaita) tunteita. On vaikeuttanut sosiaalista kanssakäymistäkin. Ennen osasi olla paremmin möläyttämättä, kun oma tunnemaailma kertoi paremmin mitä on ok sanoa. Nyt kun mikään ei tunnu miltään niin muut on välillä suu auki kun kerron ajatuksia tunteettomasti.

Vierailija
20/21 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tuntenut olevani erilainen, enkä ole ikinä kuulunut ns joukkoon. Näyttää tämä krooninen masennus kohdallani myös olevan erilaista, sillä olen tottunut siihen ja viihdyn ihan hyvin täällä sängyn pohjassa päivät pitkät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän