Miltä tuntuu olla kroonisesti masentunut?
Kommentit (21)
Ei miltään erikoiselta, kun on lääkitys. Ilman lääkkeitä loputon epätoivo, itkuisuus ja harhaisuus.
Lääkkeiden kanssa olen kuin kuka tahansa muukin.
Jostain syystä masennus on kroonistunut. Olen ollut stressaantunut pitkään yksinäisyydestä, elämästä ja työstä. Lääkärin mukaan joudun syömään lääkkeitä lopun elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Ei miltään erikoiselta, kun on lääkitys. Ilman lääkkeitä loputon epätoivo, itkuisuus ja harhaisuus.
Lääkkeiden kanssa olen kuin kuka tahansa muukin.
Nostin omatoimisesti taas lääkitystä, nyt Ok sillä tasolla kuin kuuluukin. Ilman lääkettä olen yliherkkä. En halua edes, että minuun kosketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden kanssa olen kuin kuka tahansa muukin.Nostin omatoimisesti taas lääkitystä, nyt Ok sillä tasolla kuin kuuluukin. Ilman lääkettä olen yliherkkä. En halua edes, että minuun kosketaan.
Lääkkeet taas vie kyvyn saada sisäisiä orgasmeja. Ilman lääkkeitä sain hurjia orgasmeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden kanssa olen kuin kuka tahansa muukin.Nostin omatoimisesti taas lääkitystä, nyt Ok sillä tasolla kuin kuuluukin. Ilman lääkettä olen yliherkkä. En halua edes, että minuun kosketaan.
Lääkkeet taas vie kyvyn saada sisäisiä orgasmeja. Ilman lääkkeitä sain hurjia orgasmeja.
...Mutta en päätynyt usein harrastamaan seksiä, koska kestin harvan ihmisen kosketusta ihollani.
Niin kuin istuisit pimeässä ikkunattomassa huoneessa yksin loputtomiin.
Kuin olisin elävä kuollut. Kaikki on harmaata.
Kuin aivoissa olisi lyijyä ja ampiaispesä.
Mistä tietää mikä on vaihtoehto jos on kroonisesti masentunut.
Orgasmien menettämisestä ei lääkkeitä määräävä kerro. Sivuvaikutusten listassa se on selvästi sanottu.
Lääkityksen päätyttyä joillekin tila jää pysyväksi. Ei siitäkään kerrota.
Eniten masentaa, ettei pahimman masennuksen keskellä ollut voimia tehdä itselleen mieluisia asioita, jotta olisi pystynyt lieventämään masennusta. En kokenut, että lääkkeistä olisi ollut mitään apua. Testasin kolme eri lääkettä. Niiden sivuvaikutusten kanssa tappeleminen hidasti pikemminkin paranemista. Edistystä tapahtui vauhdilla, kun lopetin lääkkeen käytön lääkärin luvalla ja pääsin pois negatiivisesta ilmapiiristä.
Enimmäkseen aika tyhjältä. Erittäin vaikea varmaan sellaisen ymmärtää, joka ei ole sitä tyjyyttä kokenut. Ei se enää vuosien tai vuosikymmenten kroonisen masennuksen jälkeen päivittäistä syvää epätoivoa tai itkemistä yleensä ole. Ei välttämättä edes kurjaa. Vain tyhjää.
Mutta tyhjää myös voimakkaista positiivisista tunteista. Kyllä niin voi elää ihan ok-elämää, mutta toisaalta siitä elämästä saattaisi olla myös valmis luopumaan heti, jos helppo keino tarjottaisiin, joka ei kovasti järkyttäisi lähimmäisiä. Yhdentekevää.
Päätä särkee aina ja energiaa ei riitä mihinkään eikä saa mitään aikaan. En käytä lääkitystä.
En edes tiedä olenko masentunut vaiko tätä elämä vain tuntuu tyhjänaikaiselta ja ihmiset typeriltä Miksi kaikki pitää olla masennusta jossei vain tämä normi meno kiinnosta. Ehkä osa meistä on vain liian älykkäitä katselemaan tätä typeryyttä.
Siltä että mikään ei tunnu miltään. Kivat asiat ei tuota enää mielihyvää, ikävät ja pelottavatkin asiat lähinnä yhdentekeviä. Fyysiset kivut on ainoa mistä tietää olevansa elossa.
Hel vetiltä, ei sitä oikein muuten voi kuvailla.
Mikään ei herätä (voimakkaita) tunteita. On vaikeuttanut sosiaalista kanssakäymistäkin. Ennen osasi olla paremmin möläyttämättä, kun oma tunnemaailma kertoi paremmin mitä on ok sanoa. Nyt kun mikään ei tunnu miltään niin muut on välillä suu auki kun kerron ajatuksia tunteettomasti.
Olen aina tuntenut olevani erilainen, enkä ole ikinä kuulunut ns joukkoon. Näyttää tämä krooninen masennus kohdallani myös olevan erilaista, sillä olen tottunut siihen ja viihdyn ihan hyvin täällä sängyn pohjassa päivät pitkät.
Masentavalta.