Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon lapsesi tekee kotitöitä?

Vierailija
14.03.2021 |

Ikä ja askareet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tekevät kun käsken tai pyydän tekemään. Mutta täytyy myöntää, että olen itse laiska tekemään kotitöitä jolloin usein jää vaatimatta lapsiltakaan. Kerran viikossa me siivotaan yhdessä kämppä, jokainen siivoaa oman huoneensa ja sitten jaetaan yhteisten tilojen siivous. Muina päivinä pyydän auttamaan välillä viemällä roskat tai tyhjentämällä tiskikoneen tai joskus tekemään lounaan jos en itse töiltä ehdi tai ehkä siivoamaan ruokapöydän ja ruokkimaan lemmikkieläimen. Lapset on 14 ja 9 v. 

Vierailija
2/4 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, lapsilla ikää 6v ja 9v. Ne ehtii ihan hyvin myöhemminkin.

Tiedän tämän, koska en itse koskaan tehnyt lapsena kotitöitä ja silti lähdettyäni opiskelemaan selvisin ihan hyvin sellaisista mystisistä asioista kuin imurointi ja tiskaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastaa omasta huoneestaan täysin, viikkosiivouksen ja petivaatteiden vaihdon. Yhteisen kylppärin ja aulan siivoavat vuoronperään joskin silloin minä autan nuorinta.

Osallistuvat myös kiertävästi tiskihuoltoon, pyykinpesuun, roskien vientiin ja ostoksien purkamiseen.

Isoin leikkaa nurmikkoa ja tekee lumitöitä.

Meillä on iso talo ja on sovittu että jokainen tekee osansa ja siten aikaa jää yhteiseen tekemiseen. Lapset on iältään 8, 11 ja 13 vuotiaat.

Meillä on kaikille tavaroille paikkansa ja koti sisustettu helposti siivottavaksi. Lapsilla menee huoneissaan aikaa siivotessa max puoli tuntia. Ei ole avohyllyjä eikä paljon pyyhittäviä pintoja.

Vierailija
4/4 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 11-v paistoi sipulia äsken, kaamean metelin kera mutta ilmoitin, että 11-vuotiaat on melkein teinejä ja pitää osata pykätä itselleen välipalaa, ja aina parempaa osaa laittaa kun osaa toimia keittiössä. 

Aiemmin siivosi jääkaapin kahvan, olen alkanut monipuolistaa näitä pikkujuttuja, joita teetän. Imuroidaan yhdessä, hän tiskaa aseet ja itsenäisesti omat kuppinsa ja lautasensa ja hoitaa ne telineestä edelleen laatikkoon. Tosin välillä täytyy muistutella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan