Jos olisit 167/75, kuinka paljon vielä laihduttaisit?
Olen keski-ikäinen nainen. Alkupaino oli viime kesänä 88 kg.
Kommentit (41)
Asia on niin paljon rakenteesta kiinni, mutta jos vertaan iteeni, niin varmaan vielä 10 kg.
Ap - meillähän on sama homma meneillään😊!
Pituus 170, viime kesäkuun alussa paino 86, nyt 76 ja mietin, että toiset 10 kg vois vielä pudottaa.
Ei se tosin ole enää helppoa, kun 5kymppiä häämöttää ja toisekseen iho alkaa roikkua päällä, kun pyöreys alta häviää...
Lihasta tilalle, mutta se taas painaa enemmän kuin rasvakudos, eikä sen jälkeen pysty vaa'alla painoa seuraamaan.
Olen samanpituinen, nyt 65kg, tässä on noin 5kg ylimääräistä. Ilman että pyrin edes olemaan laiha.
15 kg. Niin olisit täydellisesti keskellä normaalipainon rajoja.
Siihen, missä pystyt painon pitämään. Älä vedä liian alas, muuten olet ikuiselka laihdutuskuurilla.
Vierailija kirjoitti:
167 senttiselle naiselle ihannepaino on jotain 57 kilon luokkaa.
Vertaan vaimooni, joka on 164 ja painaa 53.
Aikuiselle naiselle tuo ei kyllä ole mikään ihannepaino. Olen myös ollut 164 cm ja 53kg joskus nuorena ja se oli ihan liian vähän. Olin lähes anorektinen. Siihen kun lisää aikuisen naisen luuston ja tissit, niin ei puhuta enää ihannepainosta. Ihannepaino 164cm pituisella on 60kg-65kg. 167cm 65-70kg
Olen 165cm ja olen ollut tyytyväisin ulkonäkööni kun painoin 80-85kg. Kun katsoo sen ajan kuvia, niin ei varmaan uskoisi painoa. Nyt painan 124kg (viime kesänä vielä 144kg) ja olisin todella tyytyväinen, jos pääsisin tuohon noin 85 kg painoon. 26v sitten laihdutin 48kg ja pääsin painoon 70kg. En ollut tyytyväinen ulkonäkööni ja mieskin valitti, ettei ollut mistä ottaa kiinni.
Pyri tähän: 167-110=57kg. Silloin olet ihannepainossasi.
Kunnes BMI on reilusti alle 25:n. Ap voi siitä ihan itse laskea.
Hienosti laihdutettu ap!
Laske netistä löytyvillä BMI laskureilla milloin olet normaalipainoinen. Taidat nyt olla lievästi ylipainoinen. Veikkaan, et kyse on muutamasta kilosta.
Sitten mittaa vyötärö ja jos se on yli 80 cm, laihduta vielä kunnes menee alle.
Sitten katso peiliin ja mieti, onko hyvä vai haluatko olla vielä hoikempi. Esim. jos olet päärynämallinen, voit olla ylhäältä siro ja hoikka vyötäröltä, mutta lanteista alas olet sitten "plösö". Sellainen ylipaino ei ole edes terveydelle vaarallista vaan naisen keholle luonnollista. Mutta jos haluat niin voit laihduttaa lisää. Sinä päätät.
Sanoisin, että tähtää sellaiseen painoon missä olodi tuntuu hyvältä ja energiseltä.
Kilomäärästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
167 senttiselle naiselle ihannepaino on jotain 57 kilon luokkaa.
Vertaan vaimooni, joka on 164 ja painaa 53.
Ja ikä on mikä? 25-30v?
Todella eri asia puhua yli 40v / alle 40v
Katsopa miehiä samassa iässä. Sitä kuvittelee ettei se isämasu ainakaan mulle kasva!
Vierailija kirjoitti:
Riippuu todella ruumiinrakenteesta ja iästä. Olen 168 cm, 55- vuotias nainen. Nuorempana painoin 55-57 kg ja minulle sanottiin kaikkialla (ystävät, läheiset, lääkärit), että olen liian laiha. En lihonut millään. Noin 40- vuotiaana paino alkoi nousemaan runsaasta liikunnasta huolimatta. Nyt painan 68- 69 kg. Lääkäri ja fysioterapeutti ovat sanoneet, että olen juuri sopivan näköinen. Näin tunnen itsekin. Terve ja hyväkuntoinen. Vanhetessa hyvä, että on vähän lihaa luiden päällä.
Samaa ikäluokkaa ja hieman lyhyempänä pidin itseäni parikymppisenä 163/49 hirveänä päärynäläskinä. En tainnut olla ;) Vartalonmalli vaikuttaa niin paljon, jos on raskas alavartalo saattaa näyttää isommalta kuin oikeasti on.
Kommentoisin vain tuota viimeistä lausetta vanhetessa hyvä, että on vähän lihaa luiden päällä, että samaa mieltä JOS se on lihaa. Jos se on höttöläskiä, niin sitten ei niin hyvä. Lisäksi vyötärön pitäisi olla alle 80 cm oli se paino mitä tahansa. Vaihdevuosi-iässä kaikki kurvit ja läskit matkustavat vyötärölle, se ei ole terveellistä.
Mä oon samanpituinen ja painan nyt 66 kg. Painoin vielä vuosi sitten n. 60kg, mutta sitten aloitin erittäin raskaan liikuntaharrastuksen jonka myötä kroppa on muuttunut täysin mutta painoa siis tullut enemmän lihasten muodossa.
Eli mistä se paino koostuu on ehkä myös tarkastelun arvoinen asia.
t. N44
Riippuu todella ruumiinrakenteesta ja iästä. Olen 168 cm, 55- vuotias nainen. Nuorempana painoin 55-57 kg ja minulle sanottiin kaikkialla (ystävät, läheiset, lääkärit), että olen liian laiha. En lihonut millään. Noin 40- vuotiaana paino alkoi nousemaan runsaasta liikunnasta huolimatta. Nyt painan 68- 69 kg. Lääkäri ja fysioterapeutti ovat sanoneet, että olen juuri sopivan näköinen. Näin tunnen itsekin. Terve ja hyväkuntoinen. Vanhetessa hyvä, että on vähän lihaa luiden päällä.