Öisin yöllä herättävä alavatsakipu tai alavatsakivut
Täällä täsmälleen samanlainen vaiva. Nyt pitänyt päiväkirjaa. Vatsakivut tulleet 25.2, 27.2, 5.3, 6.3 ja 14.3 ja alkavat aina yöllä alavatsalla. Eli noin viisi kertaa 2,5 viikon sisään. Eli sanotaanko pyöreästi pari kertaa viikossa. Tätä jatkunut vaihdelleen jo vaikka kuinka kauan. Suolisto tähystetty 1,5 vuotta sitten, puhdas löydös. Kohtu ultrattu, kohdussa polyyppi ja adenomyoosi. Gynelle epäsäännöllisten, runsaiden ja kivuliaiden menkkojen takia. Aloitettiin minipillerit hoidoksi. Vuodot loppuivat kokonaan. Ns. kuukautiskivut myös, mutta eivät nämä yölliset vatsakivut. TK lääkäri ei suostu lähettämään minua enää ultraan tai naisten polille, vaikka olen pyytänyt. En usko itse suolistoperäisyyteen, kun siellä ei kertakaikkiaan ollut mitään. Kipuun ei liity vessassa käynnin tarvetta, ei ole ummetusta, ei ripulia. Ei ilmavaivoja yleensä. Kipu on kouristava/supistava. Saa pahimmillaan huohottamaan ja huokailemaan jotta sen kestää, on niin kova. Kipu tuntuu ihan alavatsalla..ehkä tänään aavistuksen enemmän vasemmalle paikallistuen. Kipu saattaa hellittää aina pariksi minuutiksi kunnes kouristus tai supistus alkaa uudelleen. Kipu säteilee myös reisiin, mikä on minulle tyypillistä myös kovissa kuukautiskivuissa. Erikoista tästä toki tekee, että miksi kipu tulee vain öisin? En muista että tätä olisi tullut päivisin? Otan aina buranan..(ei oo kyllä kiva joutua ottaa näin usein) kuka yöllä jaksaa rueta odottelemaan että meneekö ohi vai ei kun on rättipoikki ja haluaa nukkua. Nyt buranan otosta on 45min ja kipu ehkä alkaa tässä väistyä tai helpottaa.
Papa näyte otettiin joulukuussa ja samoin jotain gynekologisia bakteeri ja hiivanäytteitä - kaikki puhtaat. Virtsa puhdas.
En tiedä pitäisikö sitten yrittää yksityiselle gynelle taas.. siellä repeää vain persie kun on niin kallista puuhaa. Olen miettinyt myös että pitäisikö käyttää sama raha ja mennä otattamaan ilman lääkärin lähetettä magneettitutkimus alavatsasta.
Olen miettinyt onko se sitä polyyppi tai adenomyoosi asiaa, Kohdussa kasvaa jotain lihasmassaa tai kalvoa. Vai voiko olla jokin kramppi lantionpohjan lihaksissa?
Minäkin olen kiinnostunut kyllä onko muilla tai onko Ap löytänyt syytä vaivalleen.