Vinkkejä? Miten Kaakao ilman kuorta
Hei, tiedättekö miten kuumaan kaakaoon tulee maidon vuoksi kuori kun se viilenee ulkona nopeasti. Olisiko vinkkejä miten tätä kuorta ei tule. Auttaako jos tekee rasvattoman maitoon tms?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Sitä pitää sekoittaa koko ajan
aivan - olisi pitänyt lisätä syy kysymykseeni. 4v lapseni haluaa kaakaota ja sitten on kovin paha mieli heti kun tulee tuota kuorta ja kieltäytyy juomasta.
Tahdottaisiin retkelle ja juoda kuumaa kaakaota mutta tämä kuori nyt ”pilaa” koko homman.
Pikkusisko matkassa mukana ja en siinä ehdi siksi mitenkään sekoittelemaan koko ajan.
Vispaa keittäämisvaiheessa niin reippaasti, että pintaan tulee vaahtoa, ja sitten myös valmiina.
Eihän siinä mitään kuorta ole, jos on laitettu johonkin termokseen kuumana. Eli kaadetaan termokseen vasta silloin, kun kuori on kerätty pois. En minäkään siitä lapsena tykännyt, ja niinpä papan piti aina riipaista kuori pois.
Vierailija kirjoitti:
Vispaa keittäämisvaiheessa niin reippaasti, että pintaan tulee vaahtoa, ja sitten myös valmiina.
Eihän siinä mitään kuorta ole, jos on laitettu johonkin termokseen kuumana. Eli kaadetaan termokseen vasta silloin, kun kuori on kerätty pois. En minäkään siitä lapsena tykännyt, ja niinpä papan piti aina riipaista kuori pois.
Kiitos. Kokeilen tuota vispaamista.. Termariin laitettu kuumana mutta kuori tulee heti sitten mukissa kun ollaan ulkona.
Mä teen aina kauramaitoon, ei tule kuorta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Aivan mahtava vinkki! Kiitos, tämä menee heti testiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko jokin tietty kauramaito mikä olisi erityisen hyvä tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jokin tietty kauramaito mikä olisi erityisen hyvä tähän?
En usko, että niissä nyt kauheasti eroja on. Meille ostetaan Aito-kauramaitoa ja siitä tehdään. Joskus ostan iKaffea, siitä tulee tietenkin kermaisempaa.
Kuori tulee proteiinin jäähtymisestä.
Voit suojata pintaa jäähtymästä juomalla kaakaon kuumana, ja sekoittamalla välillä. Ellei tämä miellytä, laita kaakaon pinnalle kerros vaahtoa (kermaa, rasvatonta maitoa), joka toimii eristeenä. Ehkä myös voinokare auttaisi, ellet pidä sitä ällömpänä. Myös kaakaon peittäminen auttaisi.
ups, viestini meni aivan pieleenkun osa tekstisä "maalautui" ja poistui!
Kiitos kaikille. Testaillaan näitä eri vaihtoehtoja ja katsotaan mikä onnistaa meidän pienten kanssa parhaiten.
Sitä pitää sekoittaa koko ajan