Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tietää olevansa vääränlainen ihminen, onko eettisesti väärin toivoa ja etsiä kumppania?

Vierailija
13.03.2021 |

Olen pohtinut paljon asioita viime päivinä. Minulla on Asperger ja en osaa olla oikea ihminen. Käytän paljon aikaa siihen, että en poikkeaisi kovin paljon muista. Minulla on sääntöjä, mitä kuuluu milloinkin tehdä. Yritän parhaani että en sano outoja asioita ja käyttäisin ilmeitä oikein.

Olen monen monta kertaa yrittänyt löytää kumppania, mutta en osaa ylläpitää suhdetta. Olen kertonut että en halua mitään panokaveri juttua, vaan ihan oikean parisuhteen, mutta löydän itseni aina uudelleen samassa tilanteessa. Mies "leikkii parisuhdetta" minun kanssa, samalla kun hän etsii sitä mitä hän oikeasti haluaa. Sitten tulee ilmoitus, minulla on parempi nainen, heippa.

Jään joka kerta kuukausiksi analysoimaan tapahtumia. Mitä tein väärin, miten olisin voinut olla parempi. Teen kaikki kotityöt, tykkään seksistä, muistan ja huomioin juhlapäivät, käyn töissä ja tienaan hyvän palkan jonka käytän molempien hyväksi...

Toisen ihmisen elämä ei mene sotkuun kun hän sitten vaihtaa toiseen, parempaan kumppaniin. Joten sen puolesta ei ehkä ole väärin etsiä kumppania? Mutta voi se olla, että en osaa huomioida toisen ihmisen haaskattua aikaa, kun hän tajuaa että en ole vaivan arvoinen? Mietin myös että elämäni on arvokas ilman kumppania, miksi toivon sitä ollenkaan? Se on varmasti ihmisen biologinen tarve. Ehkä se tunnetarve poistuu jos vaan keskityn muuhun ja tulen tarpeeksi vanhaksi? Minulla on nyt valtava tarve miettiä tätä asiaa. Tuntuu että minun täytyy kohta tehdä se päätös, jatkanko etsimistä vai päätänkö elää elämäni yksin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää yritä olla toisenlainen kuin olet, tämä on se virhe jonka teet. Olet täydellinen itsesi noin kuinka jo olet, joten oikea kysymys on kuka on täydellinen kumppani sinulle, ei toisinpäin. Ei auta tunkea palapelin kulmapalaa väkisin palapelin keskelle vaan pitää löytää se oikea kohta, johon se soljahtaa vaivatta.

Lakkaa kaventamasta itseäsi, jotta mahtuisit normaalin muottiin.

Vierailija
2/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä omia vahvuuksiasi ja joku toinen vääränlainen voi sinut valita. Täällä palstailee mies nimimerkillä Assburger ja hän ainakin on onnistunut parisuhteen saamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät tykkää sinusta varmaan naisena ja ihmisenä mutta eivät osaa kuvitella sinua lastensa äitinä niin häipyvät

Vierailija
4/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jään joka kerta kuukausiksi analysoimaan tapahtumia. Mitä tein väärin"

Tähän on vain yksi oikea vastaus. Täytyy ottaa omantasoinen mies.

Nykypäivänä nettideittailun aikakautena naiselle on hirveästi vaihtoehtoja mutta suurin osa niistä on "seksitykkäyksiä" miehiltä joiden on pakko tyytyä itseään matalampitasoisempaan naiseen jotta saa seksiä ja seuraa samalla kun etsii omantasoista naista.

Eli tiivistettynä pudota rimaa niin saat miehen joka on tosissaan kiinnostunut. Tämä vaihtoehto ei tosin kiinnosta naisia koska "kipinät" ja "kemiat".

Haluaisiko joku mies, olla se, johon tyydytään? Joka ei koskaan saisi kokea sitä, että nainen intohimoisesti haluaa häntä; joka ei koskaan näkisi naisen katsovan häntä ihaillen ja ylpeänä; joka eläisi seksittömässä kaverisuhteessa, jossa jaetaan laskut ja kotityöt?

Koska sitä se tarkoittaisi olla parisuhteessa, jossa kemiat eivät kohtaa eli ei ole keskinäistä intohimoa eikä toista koe puoleensavetäväksi.

JOS miehelle riittää tuollainen suhde, niin miksi hän ei itse pudota rimaa? Miksi hän hakee naista, jota haluaa seksuaalisesti, jota pitää puoleensavetävänä ja ylipäänsä haluttavana?

Vierailija
5/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä nettideittailun aikakautena naiselle on hirveästi vaihtoehtoja mutta suurin osa niistä on "seksitykkäyksiä" miehiltä joiden on pakko tyytyä itseään matalampitasoisempaan naiseen jotta saa seksiä ja seuraa samalla kun etsii omantasoista naista.

Eli tiivistettynä pudota rimaa niin saat miehen joka on tosissaan kiinnostunut. Tämä vaihtoehto ei tosin kiinnosta naisia koska "kipinät" ja "kemiat".

Haluaisiko joku mies, olla se, johon tyydytään? Joka ei koskaan saisi kokea sitä, että nainen intohimoisesti haluaa häntä; joka ei koskaan näkisi naisen katsovan häntä ihaillen ja ylpeänä; joka eläisi seksittömässä kaverisuhteessa, jossa jaetaan laskut ja kotityöt?

Koska sitä se tarkoittaisi olla parisuhteessa, jossa kemiat eivät kohtaa eli ei ole keskinäistä intohimoa eikä toista koe puoleensavetäväksi.

JOS miehelle riittää tuollainen suhde, niin miksi hän ei itse pudota rimaa? Miksi hän hakee naista, jota haluaa seksuaalisesti, jota pitää puoleensavetävänä ja ylipäänsä haluttavana?

Jokainen mies haluaa molemminpuolista rakkautta, mutta se ei ole realistista.

Itse ainakin ottaisin mielummin hoikan perusnätin nuoremman naisen jonka kanssa ei ole intohimoa jne kuin että ottaisin pullukan vanhemman yksinhuoltajan joka tuntee minua kohtaan suurta intohimoa.

Vierailija
6/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin ottaisin mielummin hoikan perusnätin nuoremman naisen jonka kanssa ei ole intohimoa jne kuin että ottaisin pullukan vanhemman yksinhuoltajan joka tuntee minua kohtaan suurta intohimoa.

Ja tästä syystä olet aina tuomittu epäonnistumaan.

Vierailija
7/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin miehillä on harhainen käsitys omista mahdollisuuksistaan, mutta siinähän jää yksin. Uikutiuikutiuikuti.

Vierailija
8/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole eettisesti väärin. Väärin olisi, jos huijaisit kumppaneitasi sinun olevan jotakin muuta kuin mitä olet. Sinun täytyy vain löytää oikea ihminen, kenties joku jolla on itsekin asperger, tai kokemusta lähipiiristään; joku joka osaisi nähdä sinut diagnoosisi lävitse.

Itsellänikin on autismin kirjon diagnoosi ja vaikka kumppaneille on yrittänyt selittää miten se elämääni vaikuttaa, niin ei sitä aina kuitenkaan tajuta, ei oikeasti.

Ehkä sinun kannattaa miettiä tarkkaan se, mitä oikeasti, pohjimmiltaan, parisuhteelta toivot. Ja kun tapaat jonkun potentiaalisen, selvittää hänen toiveensa myös jo alkuvaiheessa. Ehkä onnesi ei olekaan joku maaginen ”sielunkumppani”, jonka kanssa kaikki loksahtaa itsekseen kohdalleen, vaan kenties joku, joka kaipailee juurikin tuollaista ”kodinkonevaimoa” (tälläisen mielikuvan sain tuosta aloituksestasi ap, pahoittelen jos se tuntuu loukkaavalta). Millaista parisuhdetta toivotte, millaista perhe-elämää?

Oletko ollut tyytyväinen parisuhderoolissasi vai oletko ajautunut siihen kun epätoivoisesti yrität miellyttää miestä jäämään? Epätoivo ei valitettavasti ole kovin viehättävä ominaisuus ja harva haluaa säälistä jäädä suhteeseen ”koska tuo toinen näkee niin paljon vaivaa”. Ehkä pulmasi ratkeaisi sillä, että keskittyisit oikeasti olemaan se oma persoonasi, et suostuisi olemaan enää vain kelpuutettava hätävara. Eläisit oikeasti pää pystyssä sitä omaa elämääsi. Olisit ihan oikea ihminen omine erikoisuuksinesi. Kun arvostat itseäsi, niin muutkin oppivat sinua arvostamaan.

Vierailija
9/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen uhriutuminen on aika luotaantyöntävää. Samoin tuo palveluasenne. Ja syyllistäminen siitä, että joku toteaa että et olekaan loppuelämän kumppani ja lopettaa suhteen.

Vierailija
10/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol päivän satuaseppoteuvo iskee taas juttua..

Nää on niin huonoja. :(¥

Vierailija
11/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ymmärtänyt alkuunkaan, mitä nimenomaan yritin sanoa. Sinä kokisit sen hoikan perusnätin nuoremman naisen kuitenkin seksuaalisesti haluttavaksi, eikö totta? Eli pidät itsestäänselvyytenä, että sinulle kuuluu nainen, jonka kanssa haluat seksiä. Sen sijaan naisen pitäisi valita mies, jonka kanssa hän ei halua seksiä.

Vierailija
12/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Teuvo putkeen panovoimaa koska nää sun jutut on tavattoman ummehtuneita. As purger sulla on joo mut sehän me jo todettiin.

Vierailija
13/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen olet oikeasti ihmisenä? Olet miettinyt millainen mielestäsi hyvä puoliso on ja sitten suoritat roolin.

Vierailija
14/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi. Se esittäminen tulee ihmisestä aina läpi ja sitten saat kaveriksi toisen esittäjän, joka hakee toista suhdetta.

Oman itsenäsi löydät sellaisia ihmisiä jotka haluavat olla sinun kanssa, eikä niitä jotka etsivät jotain täydellistä nukkea leikkimään kotia ja vaihtavat kun löytävät uuden nuken.

Jätä myös huomioimatta nuo tähänkin keskusteluun tunkeneet ihmisten tasoista höpisevät juntit. Heillä harvemmin on mitään fiksua sanottavaa, junnaavat vain tuossa teoriassaan. Ja vaikka se teoria ei olisi humpuukia, niin e päättelevät oman tasonsa aivan liian korkealle ja luulevat voivansa arvostella muita.

Vierailija
15/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä sitten voin löytää oman tasoiseni kumppani? En osaa tulkita ilmeitä ja flirtti juttuja. Käytän nettideitti juttuja apuna, koska siellä pitäisi olla kaikki sinkkuja ja halua suhteen löytää. En laita tykkäyksiä hyvännäköisille miehille, sen tiedän että silloin ainakin olen pelkkä seksilelu. Ne miehet mitä olen tapaillut on ollut minua vanhempia, aika pienituloisia ja usein aika ylipainoisia.

En etsi intensiivistä rakkaussuhdetta. Haluaisin kumppanin joka kohtelee kunnioittavasti. Sillä tavalla että puhuu asiallisesti minulle myös muiden edessä, ei tee vitsejä minusta. Joku joka edes joskus muistaa minun juttuja, esimerkiksi jos kerron jotain mitä olen tehnyt. Ap

Vierailija
16/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minä sitten voin löytää oman tasoiseni kumppani? En osaa tulkita ilmeitä ja flirtti juttuja. Käytän nettideitti juttuja apuna, koska siellä pitäisi olla kaikki sinkkuja ja halua suhteen löytää. En laita tykkäyksiä hyvännäköisille miehille, sen tiedän että silloin ainakin olen pelkkä seksilelu. Ne miehet mitä olen tapaillut on ollut minua vanhempia, aika pienituloisia ja usein aika ylipainoisia.

En etsi intensiivistä rakkaussuhdetta. Haluaisin kumppanin joka kohtelee kunnioittavasti. Sillä tavalla että puhuu asiallisesti minulle myös muiden edessä, ei tee vitsejä minusta. Joku joka edes joskus muistaa minun juttuja, esimerkiksi jos kerron jotain mitä olen tehnyt. Ap

Jos etsit kumppania joka kohtelee sinua hyvin niin valitettavasti vaadit liikaa. Edes rumat miehet ei kohtele naista ihmisenä. Heti kun ne saa jonkun niin alkavat luulla itsestään suuria. Pettävät ja tyrannisoivat kotona.

Vierailija
17/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ylempänä tuli aika ikävästi sanottuna ihan hyvä pointti.

Kaikki ihmissuhteet eivät kestä ikuisesti. Jos rakastuu, ei silti ole velvollinen elämään sen toisen ihmisen kanssa ikuisesti. Elämä ja ihmiset muuttuvat. Suhteet kestävät aikansa, eivätkä ole parempia tai huonompia suhteen keston vuoksi. Elämässä pitää osata ottaa vastaan muutoksia ja keskittyä sitten sen suhteen positiivisiin puoliin ja siinä olleeseen onneen, eikä vain eron negatiivisiin puoliin.

Vierailija
18/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos etsit kumppania joka kohtelee sinua hyvin niin valitettavasti vaadit liikaa. Edes rumat miehet ei kohtele naista ihmisenä. Heti kun ne saa jonkun niin alkavat luulla itsestään suuria. Pettävät ja tyrannisoivat kotona.

Höpsis, kyllä kaikki miehet minun elämässäni ovat kohdelleet minua ihmisenä ja kunnioittavasti.

Vierailija
19/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole millään tasolla vääränlainen. Olet ihminen siinä missä muutkin. Samalla tavalla kun sinä joudut "sietämään" muissa ihmisissä "puutteita", tulee heidänkin sietää sinussa. Parisuhteessa hyväksytään toinen vaikka hän on epätäydellinen. Koska me kaikki olemme.

Vierailija
20/35 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt myös kuulostaa siltä, että haluat vain väkisin kumppanin, ihan kuka vaan käy. Mitä sinä oikeasti haluat mieheltä? Sinulla on ihan yhtälailla oikeus valita kumppani kuin sillä toisella. Mitä jos kokeilisit laittaa sinne deittisovellukseen rehellisen kuvauksen itsestäsi ja oikeat toiveesi kumppanille. Ja kun viestittelee tai treffaat ihmistä, eikä hän tunnu kunnioittavalta tai sinusta kiinnostuneelta tai sellaiselta jonka kanssa sinä haluat olla, lopeta viestittely tai tapailu.