Kuinka nopeasti uusi suhde eron jälkeen?
Kuinka kauan teillä on mennyt erosta siihen, että olette huomanneet olevanne uudessa suhteessa? Etsittekö suhdetta aktiivisesti?
Kommentit (41)
Erosta yli kolme vuotta, ja enää en edes halua uutta suhdetta. Ei kyllä sillä että olisi jonoakaan oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nopeammin sen parempi, jos totut olemaan pidempään yksin, huomaat sen tuomat edut ja et halua välttämättä enää suhdetta tai rupeat vaatimaan mahdottomia.
Mitä pahaa siinä on, jos haluaa olla ilman suhdetta?
Ihminen kaipaa aina jossain vaiheessa läheisyyttä. Toki voi lohtua hakea päihteistä, uskonnoista ja harrastuksista, mutta aina sitä kaipaa sitä jotain. Se vaan on niin.
Mies voi aloittaa uuden suhteen heti kun saa uutta pillua. Ei ole miehellä mitään muuta syytä parisuhteelle. Se on mukava syy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nopeammin sen parempi, jos totut olemaan pidempään yksin, huomaat sen tuomat edut ja et halua välttämättä enää suhdetta tai rupeat vaatimaan mahdottomia.
Ihminen kaipaa aina jossain vaiheessa läheisyyttä. Toki voi lohtua hakea päihteistä, uskonnoista ja harrastuksista, mutta aina sitä kaipaa sitä jotain. Se vaan on niin.
Läheisyyttä voi saada muutenkin kuin parisuhteessa. On aika pelottavaa, jos on pakko hypätä mahdollisimman pian uuteen suhteeseen, ettei vaan totu olemaan yksin. Tuollaista voisi joku kutsua läheisriippuvaisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos viihtyy yksin, miksi pitäisi väkisin hankkia suhde?
Vierailija kirjoitti:
Erottiin lokakuussa. Mies lähti heti Tinder-panoille, mä en ole edes harkinnut. Meitä on moneksi 😑
Meillä sama. Sitten kehtas loukkaantua siitä kun minä en loukkaantunut, kun oltiin tosiaan erottu ja ajattelin, että hänellä on täysi oikeus tehdä mitä haluaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Erottiin lokakuussa. Mies lähti heti Tinder-panoille, mä en ole edes harkinnut. Meitä on moneksi 😑
Se oli ihan oikein. Niin tekisin itsekin
Eroa haimme joulukuussa, mies julkisti uuden suhteen nyt maaliskuussa. Itselläni ei ole kiire radalle, jos nyt ensiksi vaikka hoidettaisiin tämä eroaminen loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä kaipaa. Sellaisella lääppimisellä ja kyhnäämisellä ei tee mitään.
Mies kesti päivän ja heti tinderiin.
Mutta eihän se mulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta menny ja ei sen kummemmin vielä tee mieli😌 Tietotekniikka on ihmeellistä.
mies53v
Niin, sinä tarvitsit 100 000 AV mammaa korvaamaan naisesi. Olisi selvitty yhdellä uhrilla, mutta nyt meitä on monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdellut tosi paljon. Joskus aiempi ollut jo melkein aluillaan ennen eroa, joskus mennyt useita vuosia. En oikein tiedä, miten suhdetta voisi etsiä aktiivisesti. Omalle kohdalle ne ovat "tupsahtaneet" eteen itsekseen.
Miten joillain vain suhteet tupsahtelevat eteen itsekseen? Mä en tapaa koskaan ketään. Tinderistäkään niitä ei tupsahtele. En ole ruma, tosin vanha ehkä.
No itselle on käynyt esim. näin:
Yksi osui yliopistossa samalle kurssille, ja huomattiin että tultiin hyvin toimeen. Mentiin kurssikavereiden kanssa kaljalle, jossa tutustuttiin lisää.
Yhden tapasin työkeikalla, ja kun siinä työn ohessa tuli juteltua muutakin, ihastuttiin toisiimme.
Myös toisen tapasin työssä, kun hän tuli uutena ihmisenä työporukkaan. Huomattiin, että viihdyttiin yhdessä, ja ihastuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Läheisyyttä voi saada muutenkin kuin parisuhteessa.
En minä ainakaan ole koskaan saanut. Miten moinen onnistuu?
Ensimmäisen, 1,5v kestäneen suhteen jälkeen aloin seurustella alle kuukauden päästä. Suhde kesti 15 vuotta. Puoliso kuoli auto-onnettomuudessa.
Tästä n. 7kk päästä aloin seurustella nykyisen kanssa.
Luulin olevani valmis, oikeasti en todellakaan ollut.
Nyt yhdessä reilu 3 vuotta.
En edes muista monta vuotta mennyt.. Oisko viisi. Olen linjoilla muttei kukaan tartu enää onkeen
N49
Mites sellaisessa tilanteessa että seurusteltu 5 vuotta mutta asuttu omissa asunnoissa ja välillä viikkokin ettei olla nähty? Eli tavallaan se oma itsenäinen elämä ollut vahvasti läsnä kokoajan. Mietin vain sillä kun itsellä taitaa nyt lopullinen päätös tulla tälle suhteelle ja tavallaan tuntuu että olisin heti valmis uuteen suhteeseen, jossa oikeasti myös sitoudutaan ja aletaan suunnitella yhteenmuuttoa sopivan ajan päästä ja muutenkin enemmän yhteistä elämää? Kauan minun nyt kuuluisi olla yksin? Kun ohjeeksi yleensä sanotaan että pitää tottua olemaan yksin ja kestämään yksinäisyyttä, mutta siihen olen tottunut jo suhteessa ollessanikin sekä hoitamaan kaikki omat asiani.. Niin tuossa suhteessa ollessa se kaipuu yhteenkuuluvuudesta ja nähdyksi tulemisesta on kasvanut valtavaksi niin enkö ole valmis siihen kuitenkaan vielä vaikka itsestä siltä tuntuisi?
No mä erosin siksi, että rakastuin. Eli teknisesti ottaen en kai ollut yhtään yksin, joskaan en kyllä pettänytkään. Nyt noin 20 vuotta takana uudessa suhteessa. Näin se vaan meni, eikä mikään olisi ollut sen paremmin, vaikka olisin siinä välissä ollut yksin.
Nyt tulee yhdeksän vuotta erosta, ja ei ole kertaakaan tehnyt mieli uutta suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan raukka ollut puutteessa kun sinun kanssa oli? Siltä kuulostaisi.
Vajaa kahden vuoden sinkkuilun jälkeen löytyi uusi kumppani Tinderistä. Yhdessä ollaan oltu 4 kk :)