Saako karanteenissa mennä kaverille
Jos kaveri on ollut samassa altistuksessa ja myös kaveri on karanteenissa? Kaveri asuu eri osoitteessa ja sinne pääsee kävellen pellon poikki.
Entä saako karanteenissa matkustaa bussilla koronatestiin?
Kommentit (29)
En menisi, sillä kyseessä on eri talous ja korona ei heti oireile/näy testissä.
Ei saa käyttää julkisia. Omalla bussilla toki saa ajaa.
En menisi koska on mahdollista että on itse saanut tartunnan mutta kaveri ei jolloin tartuttaa sitten sen kaverinkin :) Kaikki nämä pitää ajatella niinkuin korona olisi varmasti itsellä
Ei. Kaverisi ei välttämättä ole sairastunut vaikka on ollut samassa tilassa ja toisinpäin.
Olen karanteeni aikana käynyt normaalisti töissä ja kavereilla.
Niin mutta rikonko lakia tms.? Onko laitonta siis mennä?
Ei, koska karanteeniaikana EI tule lähteä kyläilemään kellekään. Koronataksilla testiin.
Vierailija kirjoitti:
Rikot lakia ja on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Nä istuin yksin pöntöllä, mut menin sitte Käelle. Juotiin kahvit. Hyvin meni. Tipitii.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole laitonta, tämä flunssa on saanut ihmiset näyttämään tyhmiltä.
Totta kai se on laitonta jos karenteeniin on asetettu! Aivan sama mitä mieltä sinä itse olet koronasta. Laitonta se silti on.
Saa mennä, ja Leville myös saa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä.
No siitä voi tulla henkilökohtaisia sanktioita ja pahimmillaan ulkonaliikkumiskieltoa seuraa meille kaikille yksien kus*päiden vuoksi. Kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni noin niinku omasta mielestä?
No paljon oli töitä ja kaverien kanssa käytiin baareissa.
Eli sitten on laitonta myös laittaa altistuneet abit samaan huoneeseen yo-kirjoituksissa?
MISTÄ TILAT, MISTÄ VALVOJAT, JOTKA OSAAVAT KÄYTTÄÄ ABITTIA, MISTÄ SULJETTU NETTI YO-KIRJOITUKSIA VARTEN JOKA KOPPIIN????
Karanteenimääräys koskee kaikkea kanssakäymistä kenen tahansa kanssa.
Eli et voi itse arpoa kaverisi jo mahdollisesti saaneen tartunnan jos sinäkin altistuit. Karanteenin perusidea on rajata tartuntoja kokonaan.
Asetetun karanteenin rikkominen on lain vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Eli sitten on laitonta myös laittaa altistuneet abit samaan huoneeseen yo-kirjoituksissa?
MISTÄ TILAT, MISTÄ VALVOJAT, JOTKA OSAAVAT KÄYTTÄÄ ABITTIA, MISTÄ SULJETTU NETTI YO-KIRJOITUKSIA VARTEN JOKA KOPPIIN????
Ei kai missään olla altistuneita laittamassa yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai missään olla altistuneita laittamassa yhteen?
Kyllä ollaan....
Nyt järkeä hei! Flunssan takia tarvi karanteenissa olla.
Laitat sen maskin vaan jonka estää sairastumisen -> sairastuttamisen. Problem solved.