Mulla on ekaa kertaa elämässäni jenkkakahvat eikä ne oo kyllä
yhtään kivat. Kiitos vaan olemattoman itsekurini ja synnytyksen jälkeisen herkkujen mässytyksen :(((
Kommentit (12)
arvaa millaista oli ekaa kertaa huomata, että KÄVELLESSÄKIN tuntui jotain epämääräistä hankausta lantion kohdalla (siis LÄSKIÄ!!!!!!). Nyt olen yrittänyt hyväksyä asian, kun en ole helmikuusta lähtien laihiksella olleenakaan saanut kovin paljon muutosta asiaan, housukoko on siis auttamatta numeron tai kaksi suurempi kuin aiemmin... nyyh
huomaa ihran tursuavan housunkauluksesta tai istuessa vyötäröllä on monta makkaraa päällekkäin. Niistä saa ihan kiinni. Ja suurimmat housut oli heti synnytyksen jälkeen kokoa 46. Järkkyä! Normaali kokoni on ollut 38. Nyt käy jo 40:kin just ja just.
Ja nuorena kun on ollut tosi laiha (173/55) niin veteli vaikka mitä ruokaa. Mutta nyt ei sitten mitään itsekuria enää löydykään. Ja taas on nälkä... ap
en siis näytä lihavalta. moni on luullut että olen alkanut odottamaan vauvaa kun mahani on pyöristynyt :) mutta farkut jalassa nämä mahamakkarat onkin " kivat" . ei auta kun pyöräillä kovemmin ja rajoittaa iltasyömisiä.
Tässä muistin virkistykseksi muutama perusjuttu:
-Syö säännöllisesti: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Näin elimistö ei pääse menemään säästöliekille. Eikä nälkä kasva hallitsemattoman suureksi.
-Pienennä annoksia. Muista kunnon lautasmalli: lautasesta puolet täynnä salaattia ja kasviksia. Vähän perunaa/pastaa ja lihaa/kalaa.
-Vaihda kevytlevitteeseen (esim. Keijun kevyimmässä levitteessä on vain 30 % rasvaa) ja rasvaattomaan maitoon/piimään. Sulla voi olla omat tuotteet, muulla perheellä omat.
-Salli joku pieni herkku itsellesi kerran päivässä. Onko herkutteluhetkesi päiväkahvin hetki vai iltahetki? Silloinkin ota joku kevytherkku: vähän kevytjäätelöä tms. (Tosi hyviä suklaannälkään ovat Allpro-soijasuklaavanukkaat. Yhdessä vanukkaassa saman verran kaloreita kuin yhdessä suklaapalassa!) Ota pieni herkku korkeintaan kerran päivässä ja vain silloin, jos sinun oikeasti tekee sitä mieli. Herkuttelu on helposti tapa. Itse ainakin huomasin kuulosteltuani itseäni, ettei mun oikeasti edes tee mieli!
-Nyt on helppo herkutella kevyesti ja terveellisesti: vesimeloneita, nektariineja, herneitä, luumuja, mansikoita, vadelmia, karviaisia, kukkakaalilohkoja on tarjolla yllin kyllin. Niitä saat syödä kuinka paljon vaan!
-Hyvä herkku on myös jokin ihana teekupillinen! Oma suosikkini on luontaistuotekaupoissa myytävä Yoghurt-lakritsauutetee. Sen neuvotaan auttavan makeanhimoon, ja niin se tosiaan tekee!
-Vähennä myös alkoholinkulutusta! Ei saunakaljoja tms. vaan sen sijasta lasi hanavettä tai kaloritonta makuvichyä.
-Liikunta ja muut harrastukset pitävät pois napostelemasta ja antavat muuta ajateltavaa! Piristävät myös mieltä. Liikunta toki myös vähän kuluttaa kaloreita ja kiinteyttää.
Tsemppiä vaan.
terveisin eräs, jonka itsenkin pitää taas loman jälkeen ryhdistäytyä! Huolehditaan itsestämme ja kehostamme, mukavan painoisena on paljon kevyempi ja parempi olla. Ja on hyvä, kun itse voi pitää itseään viehättävänä - on sitten minkä painoinen vaan!
Kandee puuttua ylipainoon, kun sitä on vielä vähän! Helpompi päästä eroon. Heti kun housun vyötärö alkaa kiristää, niin ota pieni ryhtiliike!
Ja nuorena kandee laihduttaa, niin kroppa vielä mukautuu. Jos vasta vanhempana laihduttaa, niin sitten jää nahat roikkumaan ikävästi.
Tsempataan kaikki, keillä siihen oikeasti on tarvetta - ja herkutellaan kevyesti.
P.S. Kun saa tarpeeksi seksiä, niin sekin pitää liiallisen ruualla mässyttelyn loitolla!
P.P.S. Muistetaan vielä ranskatarten neuvo: syö vain katetussa pöydässä!
mukaan sanovat... Että kyllä hoikat ovat rumia, kun ei niistä saa edes kunnolla otetta...;)
Toisilla kaikki läski jämähtää tiettyyn paikkaan...
Naurattaa itseänikin tämä kysymys. ;) Mutta mulla ei ole koskaan ollut kahvoja, nyt on, ja kuitenkin paino sama kun ennen raskautta. Mulla oli kaksosraskaus.
olen edelleen sexy. Itseäni oma vartalo ällöttää :( ap
Ällöttävät jenkat löytyy täältäkin, ja kyllä, raskaushan se niitä aiheuttaa ;D. Ennen raskautta painoin 6 kiloa vähemmän kuin nyt!
(60 --> 66) Nyyh nyyh ja blaah. Ja vauvakin on kuitenkin jo vuoden...että silleen. Millon sais itteesä niskasta kiinni?
järkytyin katsoessani itseäni takaapäin peilistä, kun ihrat pursuilivat rintsikoiden alta ja väleistä.
Nyt on neljä lasta ja itsekuri puuttuu. Normaaliapainon rajoissa mutta kun olen normaalisti ollut jopa pieni, tämä ei ole järin kivaa.
Pitää vaan arvioida, kumpi on vähemmän kiva juttu, kieltäytyminen kohtuuttomista herkkumääristä vai ne kahvat.
Ja päälle vähän jumppaa.