Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ”vauvakuumetta” ei tule?

Vierailija
12.03.2021 |

Olen 23v. nainen (melkeen haluaisin sanoa, että tyttö), vakaassa parisuhteessa ollut jo 5v. Puhumme mieheni kanssa välillä siitä että joskus haluamme lapsia. Mutta heti kun vien tätä ajatusta pidemmälle niin pelkkä ajatuskin lapsesta, vanhemmuudesta yms ahdistaa. Tunnen itsenikin vielä ihan teiniksi, tytöksi.
Välillä mietin, että mitä jos ikinä ei tule paloa saada lapsia eli sitä kuuluisaa vauvakuumetta. Tarkoittaako se sillon sitä, että en vaan halua/ole kypsä/valmis vaikka tavallaan haluan.. ähh vaikea selittää.
Tuliko teillä vauvakuume? Oliko ristiriitaisia tunteita, mutta lopulta ne kääntyivät paloksi saada lapsi?

Kiirettä meillä ei ole. Välillä vaan pohdin tätä, kun ympärillä hössötetään ja vauvoja syntyy lähipiirissä paljon. Jokin aika joku tokaisi minulle ”voi, haaveiletko sinäkin tästä paljon? :3” niin mietin mielessäni että enpä oikeestaan, pitäisikö siitä huolestua...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ikinä ollut vauvakuumetta. Yksi miehen toiveesta tehty lapsi, joka on kaikesta kuumeettomuudestani huolimatta äärettömän rakas. Kaikki on ollut paljon mukavampaa, helpompaa ja antoisampaa kuin ikinä osasin kuvitella, enkä ole päätöstäni koskaan katunut, mutta toista lasta en halua. Yhden helpon lapsen kanssa saa rusinat pullasta - olla äiti ja nauttia siitä, mutta myös paljon omaa aikaa.

Vierailija
2/2 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lasten hankkimista pitäisi harkita tarkkaan järjellä punniten hyviä ja huonoja puolia, riittääkö rahat lapsen hyvään elämään, onko energiaa valvoa vauva-aikana, onko suuria riskejä perinnöllisiin sairauksiin, onko kumppani oikea yms. Liian usein lapsia hankitaan hormonihuuruissa (vauvakuume) ja lapsi saa siitä sitten myöhemmin kärsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan