Vinkkejä yksinäisyyteen
Korona-aika on vaikuttanut ihan hirveästi siihen, kuinka yksinäiseksi tunnen itseni.
Ennen koronaa harrastin joukkueurheilua 3 x viikossa (joka nyt ollut tauolla jo melkein 4kk..), tapasin ystäviä kerran viikossa nyt vähintään, työkavereiden kanssa tuli lounastettua ja kahviteltua päivittäin, miesystävän kanssa vietettyä aikaa 2-3 iltaa ja yötä viikossa. Siis joka päivä jotain ja elämä oli hyvää.
Nyt olen valtaosan ajasta yksin. Yritän jumpata eri appien avulla, käyn ulkoilemassa, mutta muuten kökötän työhuoneessa 8-9h päivä luurit korvilla. Vapaa-aikana selailen puhelinta, joskus kuuntelen podcasteja/äänikirjoja, katson telkkaria. Olen aivan täysin kyllästynyt työhöni, josta ennen nautin (kun sain tehdä sitä ihmisten kanssa...).
Olen ihan sairaan yksinäinen. Miesystävää tapaan edelleen sen muutaman kerran viikossa, johon olin aiemmin erittäin tyytyväinen mutta nyt tuntuu että suurimman osan ajasta vaan odotan että tavattaisiin ja ärsyynnyn jos tulee mitä tahansa muutoksia koska tämä tuntuu olevan nyt elämäni sisältö. Tuntuu et hänelle tilanne on niin eri, kun on muutenkin yksin viihtyvää sorttia.
Miten te pärjäätte? Vinkkejä miten vähentää yksinäisyyttä? En jaksa siis istuttuani työpäivän Zoomissa ja Teamsissa edes enää sen jälkeen soitella kellekään...
Kommentit (5)
On jotain hyötyä että on entinen vanki, ei yksinäisyys haittaa.
Korona on tosissaan herättänyt itsenikin tietoiseksi siitä, että kuinka yksinäinen todellisuudessa olen.
Ahdistavaa ja surullistahan tämä todellisuudessa on.
Ymmärrän että on vaikeaa jos on tottunut sosiaaliseen elämään. Ajattele kuitenkin että nykyään on sentään netti. Senkin kautta saa juteltua tuttujen kanssa, vaikkei se ihan sama asia olekaan. Ihmiset on joutuneet eristyksiin ennenkin kuin oli nettiä tai edes televisiota. Nyt pitää vaan osata viihdyttää itteensä. Ei tämä ikuisesti kestä.
Opettele olemaan yksin, ei ole vaikeaa, itse ollut jo n.5 vuotta ihan omissa oloissa.