Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako vuotta kestää 2:lla aikuisella käyttää PUOLI MILJOONAA

EI LOTTOVOITTO
12.03.2021 |

2 aikuista , ei muita tuloja, joutuu asumaan kalliisti vuokralla, huonekalut ym hankittu jo.
Kauanko riittää?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on puoli miljoonaa niin miksi JOUTUISI asumaan KALLIILLA  vuokralla.  Sillä summalla ostaisi jo kohtuullisen asunnon ja sijoittaisi loput.

Me eläisimme tuolla summalla IKUISESTI nykyisellä kulurakenteella, ja vähän jäisi säästöönkin.

Haluan elää fantsusti helsingin keskustassa kaupungin sykkeessä

Vierailija
22/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indeksiin sijoittamalla saat noin 8% vuosituoton. Tämä tarkoittaa 40k€ vuodessa. Tästä haluat todennäköisesti vähentää inflaation vaikutuksen, jotta omaisuutenne arvo ei vähene, jolloin voittoa jää 30k€. Tuohon päälle asumistuet ja työttömyystuet, sekä mahdolliset ansiosidonnaiset työttömyyden alussa, niin tehän elelette hamaan tappiin saakka tuolla omaisuudella. Toki joinakin vuosina joudutte elämään ilman sijoitusten tuomia lisätienestejä. Ja tietenkin otatte pari sataa tuhatta pankkilainaa, jolloin saatte vivuttamalla suuremman vuosituoton. Mutta tämä koko viestini on täysin turha, koska aloittajan talousosaaminen ja excelin käyttö on selkeästi niin alkeellista, että hän ei tämän viestin sisältöä edes ymmärrä. 

Sijoitusneuvojalle on aika varattu.

Vähän jänskättää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indeksiin sijoittamalla saat noin 8% vuosituoton. Tämä tarkoittaa 40k€ vuodessa. Tästä haluat todennäköisesti vähentää inflaation vaikutuksen, jotta omaisuutenne arvo ei vähene, jolloin voittoa jää 30k€. Tuohon päälle asumistuet ja työttömyystuet, sekä mahdolliset ansiosidonnaiset työttömyyden alussa, niin tehän elelette hamaan tappiin saakka tuolla omaisuudella. Toki joinakin vuosina joudutte elämään ilman sijoitusten tuomia lisätienestejä. Ja tietenkin otatte pari sataa tuhatta pankkilainaa, jolloin saatte vivuttamalla suuremman vuosituoton. Mutta tämä koko viestini on täysin turha, koska aloittajan talousosaaminen ja excelin käyttö on selkeästi niin alkeellista, että hän ei tämän viestin sisältöä edes ymmärrä. 

silti minulla ap:lla on puoli miljoonaa..jotain oon siis tehnyt oikein...kait?

Vierailija
24/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä tuhlaa miljoonatkin parissa vuodessa...

Vierailija
25/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

500k€ tuottaa 25-35k€ vuodessa, riippuen miten sen sijoittaa ja toki se vaihtelee vuosittain.

Se on muutama tonni kuussa -kyllä sillä jo elelee vaikka maksaa vuokrankin.

Ja kai nyt 2 ihmistä jotain tuloja/tukia käytännössä saa siihen päälle vielä?

Vierailija
26/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kuukausimenoista.

Jos kahden aikuisen kuukausimenot ovat yhteensä noin 2000 euroa, niin tuo puoli miljoonaa euroa riittää 250 kuukaudeksi.

Kuukausimenot || Riittää x kuukaudeksi

1500e || 333 kk

2000e || 250 kk

2500e || 200 kk

3000e || 166 kk

3500e || 142 kk

4000e || 125 kk

Fiksu ihminen sijoittaisi osan tuosta puolesta miljoonasta, eikä vain tuhlaisi niitä.

Vierailija
27/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli Iltasanomissa juttu pariskunnasta, joka oli ostanut purjeveneen ja lähtenyt tropiikkiin purjehtimaan. He kertoivat heillä menevän rahaa vain tonni kuussa kahdelta. Purjeveneen hintaa jutussa ei tosin kerrottu. Itse laskisin paljonko joku asuinkelpoinen vene maksaisi ja paljonko sen jälkeen jäisi rahaa käyttöön ja moneksi vuodeksi raha riittäisi. Ja heti matkustusrajoitusten hellittäessä suksisin perässä. Kannattaako epidemian takia enää sinnitellä pienessä ja kalliissa vuokra-asunnossa? Kun voisi sinnitellä auringon alla merellä asuen? Kenties jopa purjehtia epidemiasta vapaalla seudulla?

Vierailija
28/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäisin yksin noin 12v, jos vertaa vuosipalkkaan. Tietysti tuo kannattaisi sijoittaa, niin voisi elellä vielä pitempään.

Vierailija
29/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😀 No nyt tuli kaksi ihan vastakkaista mielipidettä allekkain. Sijoittakaa! Ei vaan lähtekää asumaan veneessä tropiikissa!

Joku noiden välimuoto kenties? Puolet rahoista sijoitukseen ja puolet sapattiin?

Vierailija
30/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan kuukausimenoista.

Jos kahden aikuisen kuukausimenot ovat yhteensä noin 2000 euroa, niin tuo puoli miljoonaa euroa riittää 250 kuukaudeksi.

Kuukausimenot || Riittää x kuukaudeksi

1500e || 333 kk

2000e || 250 kk

2500e || 200 kk

3000e || 166 kk

3500e || 142 kk

4000e || 125 kk

Fiksu ihminen sijoittaisi osan tuosta puolesta miljoonasta, eikä vain tuhlaisi niitä.

Fiksu ihminen sijoittaisi KOKONAAN ja eläisi tuotoilla.

Vierailija
31/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muutaman kerran menettänyt puoli miljoonaa yhdellä allekirjoituksella asuntokaupoilla. Yhtä äkkiä menee isompikin summa.

Vierailija
32/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin mokoman pikkusumman huimausaineisiin noin vuodessa.

Vierailija
33/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittää just siihen saakka, kunnes poliisit on oven takana.

Vierailija
34/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolella miljoonalla saa helposti 50k€ pääomatuloja vuodessa kun viisaasti sijoittaa. Verojenkin jälkeen niistä jää se 35k€ elämiseen. Sitten se riittää ikuisesti.

Vierailija
35/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuelämä helposti

Vierailija
36/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolella miljoonalla saa helposti 50k€ pääomatuloja vuodessa kun viisaasti sijoittaa. Verojenkin jälkeen niistä jää se 35k€ elämiseen. Sitten se riittää ikuisesti.

Ei saa. 10% nettoTUOTTO (ei arvonnousu), ei tule helposti sijoituksillakaan.

Se mikä tulee käteen on tuottoa, ja arvonmuutokset ovat arvonmuutoksia. Niillä arvonmuutoksilla ei leipää ostella, ja myymällä sijoituksia ne tulevat tuototkin pienenevät.

Vierailija
37/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä kysymys tulee oikeesti aiheelliseksi ensi vuonna. Olen korkeakoulutettu avoliitossa elävä matemaatikko joka on ollut osa-aika työtön jo vuosia, olen 70-luvulla syntynyt kuten avovaimonikin.

Ensivuonna 2022 omaisuuteni kaikkien mahdollisten sijoitusten ja velkojen jälkeen on 400 000 euroa.

Asunnossa noin 270 000e ja käteistä reilu 130 000e. Asunnon arvo 300 000, on velaton asunto ilman yhtiölainoja ja avovaimoni omistaa 10% ja minä 90%. KAIKKI mahdolliset velat maksettuna.

Yhtiövastike autopaikka maksuineen ja vesimaksuineen tulee olemaan 600e, neliöitä vajaa 100.Melko kallis hoitovastike mutta painotan että taloyhtiö alle 30v vanha ja täysin velaton eikä taloyhtiöremontteja tiedossa.

Maksetaan molemmat siis 300e jatkossa asumisesta. Mulla loppui ansiosidonnaiset, eukolla ne jatkuu vielä ensi vuoden 2022 loppuun. Tullaan siis olemaan Kelan peruspäivärahalla molemmat. Laskin että saadaan vuonna 2022 asumistukea vastikkeeseen joku 150e, eli 450e jää jaettavaksi asumiskuluja kuukaudessa. Autokin maksettu eikä ajatuksena tehdä isompia hankintoja

Ollaan lähes päihteettömiä, ei olla ikinä kokeiltu huumeita eikä ole peliongelmaa. Ei rikosrekisteriä, molemmilla pitkä työhistoria teinistä asti eikä mitään rikosrekisteriä. Meidän vuodo relata ja nauttia "eläkkeestä" jo nyt

Uskoisin pärjäävämme säästöillä ja mainitsemillani pikkutuloilla kymmenisen vuotta, vuoteen 2032 asti. Jos säästöt loppuu aiemmin niin voidaan hakea toimeentulotukea. Parasta kun asuntoa ei tarvii nykyisin myydä jos hakee toimeentulotukea, vaan sen arvo nousee vaikka meillä onkin neliöitä runsaasti kahdelle lapsettomalle ihmisille. Toki mulla on lapsia, mutta jo täysikäsiä.

Vuonna 2032 hyväkuntoinen asuntomme hyvältä alueelta on varmasti 400 000e arvoinen. Sitten myydään se ja mä saan 360 000e ja avovaimoni 40 000e. Siirrytään joko vuokra-asuntoon tai asumisoikeusasuntoon. Ei tiedetä vielä.

Nytkin matkustellaan paljon, mutta tuon 2032 jälkeen olis tarkotus laittaa rahat kiertoon kunnolla. Kunhan pärjätään sinne asti, mulla nyt (2022 budjetoitu) siis se 130 000e käteissäästöä ja eukolla ehkä 50-60 000e.

Tarkoitus olis elää 2050-luvulle, ja jos se terveenä 80-vuotiaana saavutetaan, niin voi rauhassa kuolla. Sitten voidaan ottaa vaikka satojen tuhansien velat valtiolle jos joku hullu lainaa meille ;)

Tarinamme ja suunnitelmamme on tosi. Mihinkään emme sijoita vaan elämme ILMAN töitä seuraavat vuosikymmenet. Kovin haaste on välttää työelämä ja jotta tuet juoksee molemmille. No, en ole muutenkaan päässyt alani töihin enää edes haastatteluihin... en vuosiin.

Nin voi toimia kun on päihteetön,velaton ja luottotiedot kunnossa ja pikkasen fikassa.

Parisuhde on hyvä, toivottavasti kestää kuolemaan saakka, mutta naimisiin ei mennä. En kumminkaan mene naimisiin koska omaisuuteni on suurempi, tosin avovaimoni on ihana ja rakas muutenkin ;)

Nyt pitäis usuttaa enempi näitä parikymppisiä ja teinejä töihin, myös narkomaanit ja heikkoluontoiset työelämää kokemattomat lusmust kuntoutukseen ja töihin !!

Paljon nuoria tuottamaan palveluita joita me maksukykyiset sitten käytämme...mutta..

TYÖELÄMÄ ON MEILTÄ OHI !

Vannon että tarinamme on tosi.

Vierailija
38/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta velaton asunto-osake. Jos rahat loppu, hae asumistukea hoitovastikkeeseen. Saat työttömyysetuutta. Toimeentulotukea saat, jos tili tyhjä. Näin sulla säästyy vuokrarahat ja tulet valtiolle halvemmaksi lopulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi