Onko teistä koskaan kiusallista kuunnella puolison työpuheluita?
Etätyöt ja kaikki ne työpuhelut... Mies on johtavassa asemassa, ja se näkyy siten, että mies ottaa puhuessaan melko vahvan ”roolin”.
Ei siis vuorovaikuta ollenkaan siten, mihin olen puolisona tottunut - ja tämä on varmasti aivan normaalia! Silti kiusaannun ja hakeudun puhelun ajaksi toiseen huoneeseen.
Ei hän siis minullekaan lässytä, mutta ei ole ihan noin polleakaan. Enkä tiedä auttaako kiusaantumistani se, että hän saattaa ”esittää”, koska minä kuulen.
Tämä nyt toki on kaikessa vakavuudessaan tällainen ylitsepääsemätön ongelma, mutta kysyn kuitenkin, että käyttäytyvätkö teidän muiden puolisot työpuhelimessa silminnähden/korvinkuullen vapaa-ajan roolista poikkeavalla tavalla?
Kommentit (10)
Voin kertoa, että jos pomo soittelisi minulle jotain hihittely- ja huumoripuheluita en ottaisi häntä kovin vakavasti.
Ei kiusallista, mutta hiukan kuormittavaa. Kuuntelen puhelun ja sen jälkeen hän vielä usein referoi puhelun minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiusallista, mutta hiukan kuormittavaa. Kuuntelen puhelun ja sen jälkeen hän vielä usein referoi puhelun minulle.
Niin, ja on oma itsensä niissä puheluissa.
Eli miehesi puhuu alaisilleen jotenkin veemäisesti ja rehvakkaasti?
Ukkosi taitaa olla ihan hiton huono työssään.
Mun mies vastaa ainakin kymmenellä eri äänenpainolla puhelimeen. Äänenpainosta jo tunnistan puhelun tärkeyden. Ja ei, mies ei esitä sulle mitään. Anna miehelle työrauha.
Ihmisillä on usein erilainen työ- vs kotiminä. Ero ei aina ole välttämättä kovin iso, toisaalta se on myös tilanneriippuvainen eli töissäkin on välillä rennompaa ja välillä stressaavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehelläsi ole salassapitosopimusta tai luottamuksellisia tehtäviä?
Lähinnä se ärsyttää kun mies laittaa yhtiökumppaninsa puhelut useasti kaiuttimeen ja joudun kuuntelemaan tämän viinanhuuruisten bileiltojen selityksiä ja naisseikkailuja siinä työjuttujen ohella...
Siis kyllä minä itsekin puhun työkavereiden ja esimiehen kanssa työasioista eri tavalla, kuin vaikka kumppanin ja ystävieni. Toki saattaa joskus jotain huumoriakin olla, mutta muuten kyllä työasioista kommunikointi pitää olla selkeää ja sellaista, että kumpikin sitä ymmärtää ja työasiat tulee hoidetuksi.
Esimiesasemassa varsinkin pitää olla asiallinen ja johdonmukainen.