Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko jollain tavalla sabotoinut ikäväksi kokemaasi työnantajaa

Vierailija
12.03.2021 |

Ja miten?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hyödytte tuosta kestämisestä? Totta tosiaan en ihmettele että noin epäloogisella järjellä varustettu henkilö ei ole ansainnut palkankorotusta. Tietenkään eivät itse syytä tajua.

Miksi edes alkekirjoitatte sopimuksen jossa palkka ei miellytä? Jos kykyjä löytyy kuten annatte ymmärtää niin luulisi olevan valinnan varaa työpaikoissa ettei tarvitse jäädä mihinkään kostamaan ja rikoksia tekemään katkeruuden mädättämänä.

Ainakin itsellä palkka alkoi hiertää siinä vaiheessa, kun olin kerännyt kokemusta, kykeneväinen eri tavalla itsenäiseen työhön kuin palkkausvaiheessa, mutta palkka oli silti aloittelijan palkka, jota ei saanut nostettua (tein kapean alan asiantuntijatyötä). Annoin palautetta asiallisesti ja painokkaasti ja avoimesti ja annoin firmalle mahdollisuuden ja toisenkin hoitaa byrokratia ja antaa minulle todellakin kuuluva korotus. Eipä toiminut ja etuja heikennettiin koko henkilöstölle lisää. Myös muilla tiimiäisillä oli sama ongelma, että palkka laahasi, vaikka osaaminen oli huippua.

En nyt tiedä, että sabotoinko varsinaisesti, mutta parit liikelahjat (muutaman kympin arvoiset/kpl) nappasin mukaani sekä tein jonkin aikaa lyhyempää päivää työnantajan tietämättä (joustava työaika ja alkeellinen työajanseuranta mahdollisti tämän).

Lopulta lähdin toiseen firmaan, jossa sain vastaavista hommista n. 50 % parempaa palkkaa ja paremmat edut.

Eli sopimusta kirjoittaessa (aloitusvaiheessa) palkka oli oikein sopiva, mutta kokemuksen karttuessa ei enää ollut.

Vierailija
42/44 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hyödytte tuosta kestämisestä? Totta tosiaan en ihmettele että noin epäloogisella järjellä varustettu henkilö ei ole ansainnut palkankorotusta. Tietenkään eivät itse syytä tajua.
Miksi edes alkekirjoitatte sopimuksen jossa palkka ei miellytä? Jos kykyjä löytyy kuten annatte ymmärtää niin luulisi olevan valinnan varaa työpaikoissa ettei tarvitse jäädä mihinkään kostamaan ja rikoksia tekemään katkeruuden mädättämänä.

Eiköhän aika monella ole se ongelma, että palkankorotuksia ei tule, vaikka uralla etenee eikä niinkään se, että olisi kirjoittanut huonon sopimuksen. Eli sopimuksen allekirjoitusvaiheessa kaikki on vielä ok, mutta jos palkka ei siitä nouse vaikka osaaminen karttuu, niin turhauttaahan se varsinkin sellaisilla aloilla, joilla kokemuksella on paljon väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aika monella ole se ongelma, että palkankorotuksia ei tule, vaikka uralla etenee eikä niinkään se, että olisi kirjoittanut huonon sopimuksen. Eli sopimuksen allekirjoitusvaiheessa kaikki on vielä ok, mutta jos palkka ei siitä nouse vaikka osaaminen karttuu, niin turhauttaahan se varsinkin sellaisilla aloilla, joilla kokemuksella on paljon väliä.

Tätä tapahtuu ja en ymmärrä miksi sitä tapahtuu. Kuvittelevatko että tarpeeksi pitkään firmassa ollut on jo kiintokaluste?

Vierailija
44/44 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kostanut, mutta en tekemällä mitään laitonta. Esimerkiksi yhdessä työpaikassa oli kohtelu huonoa ja varmasti juuri siitä syystä siellä oli vaikeuksia saada hyviä työntekijöitä, koska ne lähtee sellaisesta paikasta.

Olin vuokratyöntekijänä siinä firmassa ja päätin että en minäkään tänne jää. Kun tässä paskafirmassa sitten mun viimeisenä sopparipäivänä tultiin sanomaan, että saat jäädä tänne vakituiseksi, sanoin että en voi. Minulla on jo uusi paikka katsottuna. Siinäpähän joutuivat äkkiä hommaamaan heti seuraavalle päivälle taas uuden työntekijän. Hölmöt luottivat vaan siihen että tietenkin haluan jäädä. Nykyisessä paikassa olen ollut jo 17 vuotta. Tuo paskafirma meni konkurssiin aika nopeasti lähtöni jälkeen, että hyvä kun en sinne jäänyt. Aina on huono merkki, jos firmassa työntekijöillä on iso vaihtuvuus. Jotain on silloin johtamisessa pielessä.