Lue keskustelun säännöt.
Mikä on sinun oma subjektiivinen käsityksesi siitä, minkä pituinen on lyhyt nainen?
12.03.2021 |
Nämä mielikuvathan vaihtelevat todella paljon. Huomasin, että itse suht lyhyenä (158 cm) olen aina hahmottanut, että minua lyhyemmät ovat niitä lyhyitä ja yli 170 cm ovat pitkiä.
Kommentit (43)
Tarkennus: Ei siis mitään vikaa saamelaisissa. Vasta miehen äidin sukuselvitys toi tietoon asioita. Itse olen perimältäni Lietokan karjalainen ja puolalainen.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minua tuntuu monet pitävän lyhyenä, vaikka olen 160 cm. Itse hahmotan pitkäksi 165 cm ylöspäin ja alle 150 cm lyhyiksi. Tosin olen sukuni pisin nainen ja myös pidempi kuin puolisoni naispuoliset sukulaiset, joten tästä syystä olen vain tosi tottunut lyhyisiin ja samalla tottunut olemaan muita pidempi.
Ei kuulu asiaan, mutta mitään luokittelua ei tehdä näin:
20 - 25 -vuotiaat
25 - 30 -vuotiaat jne.
Olen 175 cm pitkä enkä mielestäni mitenkään erityisen pitkä naiseksi. Äitini on vielä pidempi, perin pituusgeenit isäni suvun puolelta. Poikamme on toisaalta lyhyempi kuin me samanmittaiset isänsä kanssa. Jostain häneen pomppasivat isän äidin geenit. Ihan on ukkinsa (mun isäni) näköinen, mutta pituuskasvu jotain saamelaisista peräisin. Näin nämä yllättävät.